Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 11.10 op lege schijf.  (gelezen 799 keer)

Offline Eric1959

  • Lid
Ubuntu 11.10 op lege schijf.
« Gepost op: 2011/10/15, 19:05:32 »
Ik heb sinds kort Ubuntu 11.04 op mijn laptop.
Upgrade gedaan naar 11.10
Na de laptop opnieuw opgestart te hebben zag ik aan de linkerzijde
van het scherm maar een paar programma's staan.
Dat beviel me absoluut niet. En zeker niet dat als je verder kijkt naar spelletjes de wel geinstalleerd
zouden zijn.De harde schijf uit de laptop gehaald en via mijn pc
met windows 7 geformatteerd. De cd met Ubuntu 11.10 gebruikt op mijn laptop.
En halverwege de installatie was de verdere installatie vastgelopen.
Heb dit zeker 3x gedaan en iedere keer een vast loper met de mededeling dat waarschijnlijk
of de harde schijf beschadigd was of de lens was kaduuk.
Heb daarna 11.04 geinstalleerd zonder problemen.
Naar mijn idee is 11.10 nog niet geschikt om op cd te branden en dan op een lege
schijf te installeren.
Is dit probleem bij iemand bekend?


Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10 op lege schijf.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/15, 19:19:07 »
De harde schijf uit de laptop gehaald en via mijn pc
met windows 7 geformatteerd.
Het is toch handiger je schijf vanuit een live sessie van Ubuntu te herpartitioneren/formatteren.

Zelf heb ik 11.10 zonder problemen "vers" geïnstalleerd.

Het kan altijd dat er een fout is op je gebrande CD. CD's zijn nu eenmaal behoorlijk onbetrouwbaar. Er is een mogelijk een Ubuntu CD te "testen": vroeger kon dit als een optie in het eerste scherm dat verscheen na opstarten van de CD. Hoe het nu juist gaat, weet ik niet onmiddellijk.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10 op lege schijf.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/16, 10:55:13 »
bij de installatie van 11.10 kreeg ik de eerste keer ook de melding dat de cd of kapot of vervuild was. nogmaals opstarten en de cd laten controleren, die was goed. daarna weer installeren en ik heb gezien dat ie al wel het nodige in mijn partities had verandert maar dat kon ik gelukkig weer goed maken, daarna is de installatie vlekkeloos verlopen. heb eerder de indruk dat de "/" niet goed aangemaakt wordt en dat daardoor de installatie niet goed ging.
bij 3x mislukken ben ik toch geneigd om dan te proberen te installeren met usb staafje. wat dus ook een mogelijkheid zou kunnen zijn.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt