Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series  (gelezen 2394 keer)

erjalijr

  • Gast
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Gepost op: 2008/04/30, 11:40:48 »
Hallo,

Ik heb ubuntu erop staan (let op ik ben een beginner) enb ik heb de wirelss driver voor internet niet, tevens heeft hij probken met NVDIA Geforce Go 6100. Kan iemand me met de drivers helpen en zoja hoe krijg ik deze erop.

Groet Erik Noteborn

Offline Petervdw

  • Lid
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/30, 11:56:28 »
Aan erjalijr
Welke versie Ubuntu? Wat voor computer? Wat voor internetverbinding? Wat voor internetkaartje/cardbus/adapter? Als je wat gegevens opstuurt, wil ik wel proberen om je te helpen.
Vr.groet, peter

Offline joop905

  • Lid
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/30, 12:12:06 »
voor die NVDIA Geforce
systeem=beheer=Hardware Drivers  
als je kaart daar staat aan vinken

erjalijr

  • Gast
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/30, 12:51:49 »
Hoi,

Onder netwerkadapters heb ik staan bij vista:
Broadcom 802.11g-netwerkadapter en
Realtek RTL8168/8111 FAmily PCI Gigabit Ethernet

Ik neem aan dat het de eerste is. Aanvinken kan ik de NVDIA niet het hokje blijft leeg.

Bedankt Erik

erjalijr

  • Gast
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/30, 12:59:50 »
O ja het versienummer is 7.04 en bij NVDIA kan ik niets vinken, blijft een hokje en de status geeft hij aan als Not in Use.

Offline joop905

  • Lid
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/30, 13:11:04 »
ik begrijp dat je er 7.04 opgezet hapt maar probeer eens de nieuw 8.04
http://nl.releases.ubuntu.com/8.04/  deze is net een paar dagen oud
en werkt veel beter zeker met NVDIA
wirelss weet ik niets van.

Offline Petervdw

  • Lid
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/30, 14:01:23 »
Aan erjalijr
Bof jij even. Ik weet niks van Nvidia. :D  Met 8.04 kreeg ik voor het eerst met Nvidia te maken. Vakje voor de driver aangevinkt, alles ging uit. Dus opnieuw opgestart, niks aangevinkt en 't werkt nog steeds.
Inmiddels ben ik wel terug naar Ubuntu 7.10, want daar werken bepaalde internet drivers weer beter. BCM43XX drivers, ook van Broadcom, werken daar vlekkeloos, en ook de Ralink drivers doen het daar goed.
Via Systeem>Beheer>Screens en graphics kun je in 7.10 ook meer instellen aan je scherm drivers etc. op grafische wijze.
Als je de live CD voor 7.10 gebruikt, dan kun je al direct de werking van je internet nagaan. Met 7.04 heb ik geen ervaring.
Vr.groet, peter

Nagekeken: met een beetje geluk krijg je die adapter werkend met de BCM43XX driver, daar wil ik je graag bij helpen, maar ik weet niet of het gaat met 7.04.

erjalijr

  • Gast
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/30, 15:42:26 »
Hallo allemaal,

weten juliie waar ik de 7.10 vandaan kan halen en kan ik deze gewoon over de 7.04 heen zetten. Aangezien ik niet met Linux (geen internet heb) moet ik deze met Vista of XP binnenhalen, werkt dit???

Groetjes

erjalijr

  • Gast
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/30, 15:46:26 »
Hoi,

En welke moet ik dan hebben voor mijn laptop, ik heb een Asus serie a6M mET amd SEMPRON

erjalijr

  • Gast
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/30, 16:02:16 »
Hoi,

ik heb de vorige link gepakt die door jullie bij de 8 versie werd opgegeven en hier 7.10 ingevuld en ik heb de eerste geslecteerd omdat ik een amd 32 bits draai, ben hem nu binnen een het hlen. Kan ik dze direct op de dvdv branden of moet ik eerst nog wat anders met het bestand doen. En dan nog mijn vraag of ik deze gewoon over de 7.04 kan zetten. Moet ik dan bij de instalatie aangeven dat hij de ubuntu schijven moet formateren of iets dergelijks.

Erik

erjalijr

  • Gast
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/30, 23:03:09 »
Beste Petervdw, kun je me in ieder geval helpen met de wlan driver.

Erik

Offline Petervdw

  • Lid
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/01, 23:05:30 »
Aan Erjalijr
Naar beste weten en kunnen. Ik kon het eigenlijk niet zo gauw vinden om een site te geven waar je GG7.10 kon downloaden.
Als je hem nog niet hebt gevonden:
http://releases.ubuntu.com/7.10/  
en dan de eerste download. Het gaat prima met Windows. Let op: het is een ISO file, die moet je met ISO branden.(Instelling in je brandprogramma)
Als je zover bent, geef een seintje.
Vr.groet, peter

Als je de live CD hebt. kun je hem gewoon over de vorige heen installeren.

erjalijr

  • Gast
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/02, 07:46:40 »
Beste Petervdw,

Had de eerste twee keer binnengehaald, echter deze versie loopt met installern vast, ben nu bezig met 8.04 deze loopt wel door, in een ander draadje proberen ze me uit te leggen hoe ik die over de voirge versie heen krijg. Als het dan nog niet lukt metde wlan dan meld ik me weer.

Bedankt

erjalijr

  • Gast
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/02, 22:51:44 »
Hoi het installeren van de 8.4 is eindelijk geliukt hen de 7.4 met Vista via partities verwijderen en dan weer samenvoegen met de hoofdschijf ervanaf gekregen, echter het probleem dat ik met ubunti internet op kan blijft bestaan. Ik de livecd geeft hij aan dat hij een update voor mijn Broadcom B43 wirelss driver, echter als ik deze wil installeren geeft hij onderstaande foutmelding. NA volledige installatie vraagt hij niet meer om een update, echter hij werkt niet aan laat ook gen beschikbare netwerken zien. In het opstarten met de livecd geeft hij wel snel aan dat ik ergens naar httP/wirelss/usersof iets dergelijks moet gaan?

An error accured: Eb43-fwcutter, subproces post installatie gaf een forward 1 terug. Komt dit misschien omdat ik op de cd werk.

Wie o Wie kan me helpen deze laatste hindernis te overbruggen, svp wel makkelijke uitleg ben een beginnende beginner

Bedankt Erik

Offline Petervdw

  • Lid
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/02, 22:58:33 »
Aan erjalijr
Ik vraag me af of zulke vergaande ingrepen als drivers met de live CD wel werken. Kan het wel even voor je proberen. Je hoort het zo snel mogelijk.
Vr.groet, peter

Offline Petervdw

  • Lid
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/02, 23:16:38 »
Aan erjalijr
Ja, het downloaden en installeren van de b43-fwcutter werkt wel via de live CD.(Synaptic) Maar even iets anders: Ik ben nu zowat de hele week al bezig om met Ubuntu 8.04 het draadloos voor Broadcom drivers op te tuigen, en ik moet gewoon toegeven: het lukt mij niet! Alles gaat volgens de regels, maar uiteindelijk geen internet. Ik ben nu even gestopt met zoeken, want ik werd er een beetje dol van. Maar ik kom er op terug. Het probleem is eigenlijk dat ik maar beperkte mogelijkheden heb om die b43 drivers te testen.
Vr.groet, peter

erjalijr

  • Gast
Ubuntu en wireless driver internet en NVDIA asus A6M series
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/03, 10:17:16 »
Hoi,
Heb ineternetverbinding, heb me een pcmia kaartje geleend, die vond hij wel meteen, hier verbinding tot stand gebracht, en vervolgens onder hardware de b43 aangevinkt toen hij vorige om opnieuw op te staren genegeerd en vervolgens de updatchecker laen draaien, deze gaf echter aan dat hij up to date was, vervogens onderaan op check update geduwd en toen haalde hij zich twee bestande binnen. En je raadt het al nu werkt alles perfect, zelfs de NVDIA heeft hij binnegehaald.

Zo nu nog even het adres van micosoft achterhalen dan krijgen ze hun licentie van Vista terug?