Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu start goed op, kubuntu geeft foutmelding "unable to launch x session"  (gelezen 749 keer)

Offline oemoeta

  • Lid
Hallo,
ubuntu 9.04 op één partitie, werkt zonder problemen.

kubuntu 9.04, op een andere partitie, geeft bij opstart volgende melding:

"unable to launch "" X session --- "" not found; falling back to
default session"

als ik dan ok klik, start de computer verder goed op. Ik vond via google enkele meldingen van hetzelfde probleem (blijkbaar is het een bug die voorkomt als je eerst een oudere versie van ubuntu op dezelfde partitie had staan), maar ik vind nergens een oplossing voor het probleem.

Hmm, zeer vreemd inderdaad. Lijkt iets te maken te hebben met kdm of zo. Een herinstallatie misschien? (of gewoon alle kde-pakketten opnieuw installeren?)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Emil

  • Lid
Dit had ik ook met een bèta versie van kubuntu 9.04. Bij mij lukte het om eerst via de terminal in te loggen (alt +F2) en daarna het commando "startx" uit te voeren.

Rumtum Tugger

  • Gast
Is er al iets meer bekend over de oplossing van dit probleem? Ik heb trouwens Kubuntu geïnstalleerd op een geformatteerde partitie, maar werkte daarvoor met Suse 1.11 en KDE4 en heb /home op een aparte partitie overgeërfd.