Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niet connecteerbaar met het draadloos netwerk  (gelezen 1030 keer)

kristof.jv

  • Gast
Niet connecteerbaar met het draadloos netwerk
« Gepost op: 2008/10/09, 10:27:30 »
Ik heb zonet ubuntu geinstaleerd (versie: gisteren van de website gehaald, maar niet de beta). Alles werkt prima,
behalve het draadloos internet.

Mijn laptop is een HP Pavilion dv5288ea het netwerk beschikt over een sitecom Router WL-312.  Ik zie het accespoint,
maar lijkt er op dat ik geen ip krijg van de router. ondanks dat mijn WPA sleutel juist is ingegeven

Dit werkte kwasie een half uur geleden wel toen ik nog op een windows systeem werkte.

Niet connecteerbaar met het draadloos netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/09, 10:37:18 »
Allereerst : WELKOM op dit forum. En welkom bij de Ubuntu-community.

Heb je de tips van Pjotr al gelezen (en uitgevoerd waar nodig)?
kijk op http://sites.google.com/site/computertip/
En begin na een nieuwe install eerst bij: http://sites.google.com/site/computertip/directdoen
Jouw HP heeft waarschijnlijk een broadcom netwerkkaartje aan boord. Daar zijn speciale tips voor vermeld.
Laat maar horen als toch nog het niet werkt. Hier zitten vaak mensen die dezelfde problemen al eens hebben opgelost.
succes
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Niet connecteerbaar met het draadloos netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/09, 14:23:47 »
Citaat van: kristof.jv
Ik heb zonet ubuntu geinstaleerd (versie: gisteren van de website gehaald, maar niet de beta). Alles werkt prima,
behalve het draadloos internet.

Mijn laptop is een HP Pavilion dv5288ea het netwerk beschikt over een sitecom Router WL-312.  Ik zie het accespoint,
maar lijkt er op dat ik geen ip krijg van de router. ondanks dat mijn WPA sleutel juist is ingegeven

Dit werkte kwasie een half uur geleden wel toen ik nog op een windows systeem werkte.
Als je een beetje geduld hebt zou ik dan wachten op de nieuwe versie Intrepid van Ubuntu die je vanaf 30 oktober kunt downloaden. Daarin is veel verbeterd voor draadloos internet. Dus de kans is groot dat het daar meteen out of the box werkt. Je kan in deze weken nog proberen het onder de huidige versie Hardy werkend te krijgen, maar je moet afwegen of je dat dan wel de moeite vindt.

kristof.jv

  • Gast
Niet connecteerbaar met het draadloos netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/10, 08:51:26 »
Wel, allemaal bedankt, maar er is 1 gouden tip, REBOOT :-p Ik na een 2de installatie het passwoord ingegeven, onmiddelijk een reboot laten uitvoeren en :) voila :D online!

Niet connecteerbaar met het draadloos netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/10, 10:57:08 »
Niet zelden zijn oplossingen eenvoudiger dan de problemen (die ze oplossen).
Wat ik niet begrijp: hoe kom je tot je conclusie? En hoe kom je tot die oplossing?
Reboot is een tamelijk "vast" windows ritueel en alleen in een paar gevallen zijn er in Ubuntu situaties waarin je moet rebooten. Bovendien zeg je: 2de install? Een herinstall waarschijnlijk, maar waarom eigenlijk?
Ik hoop dat je dit nog even toelicht. Wij zijn nooit te oud om te leren.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood