Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.  (gelezen 5893 keer)

Offline Bramos

  • Lid
Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.
« Gepost op: 2008/09/08, 16:56:44 »
Onlangs heb ik mijn pc waar kubuntu 7.10 opstond geformateerd en er 8.04 op gezet.
Toon ik vroeger 7.10 had kreeg ik mijn netwerkkaart ook niet geactiveerd, uiteindelijk is het toch geluk met op te starten en toen ik bij de login kwam, kon ik via de toets van mijn netwerkkaart, de kaart toch activeren...waarom? Ik zou het niet weten.
Maar ik kon dan toch draadloos op het internet.
Nu met kubuntu 8.04 lukt dit echter niet.

Weet iemand een oplossing...?
En is het normaal dat als je kubuntu instaleerd dat je netwerkkaart altijd uitvalt?

ps; via de lan-kabel lukt het echter wel om op internet te gaan.

pc gegevens: Dell inspiron 1501.


graag vlug een antwoord.

dankuuu

Offline tabasco

  • Lid
Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/08, 17:13:05 »
geen vlug antwoord maar wel vlug een vraag: Wat voor type netwerkkaart is het? ;)

Offline Bramos

  • Lid
Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/08, 17:17:41 »
Dell™ Wireless 1395 802.11b/g Mini-Card - Europe - Celeron Dual Core Processors

dit staat bij een nieuwere versie van de zelfde soort laptops

Offline tabasco

  • Lid
Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/08, 17:24:27 »
Verbind je computer via de kabel en haal alle updates binnen. Ga dan naar Systeem - Beheer - Hardware Drivers en zie of er nieuwe drivers zijn en installeer deze.
Uitgebreide uitleg hierover kun je ook hier vinden:
http://computertip.googlepages.com/geennetwerkverbinding

Offline Bramos

  • Lid
Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/09, 13:36:17 »
ik heb u raad opgevolgd en heb een broadcom wireless card.. De mogelijke oplossing heb ik gevonden op de site. maar het lukt nog steeds niet. ik kan het niet via knetworkmanager en niet via mijn toetsenbord... het is een fn-toets, mss dat deze niet werkt..

is er een andere oplossing...

Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/09, 15:42:19 »
Bram, rechtsboven zie je chatsupport staan. Kijk daar eens.
We doen het liefste alles zoveel mogelijk via het forum: dan heeft een ander er ook nog wat aan.
Ik heb je emailadres aangepast. Zoiets kun je beter niet zomaar op het forum zetten. Liever helemaal niet. Mensen kunnen je wel bereiken via de knop email onder je naam.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Bramos

  • Lid
Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/11, 14:15:35 »
Volgens mij ligt het probleem elders...
Vorige keer kon ik mijn netwerkkaart alleen maar opzetten als ik in mijn login kwam...
Dan moest ik via een fn-toets (fn+F2) mijn netwerkkaart activeren, nu lukt dit echter niet meer...(vroeger kon ik het ook niet via knetworkmananger, wordt vanzelf terug uitgeschakeld). Wat me nu opvalt is dat ik ook mijn geluid niet meer kan regelen via toetsenbord, net als slaapstand, ... en nog andere dingen...

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?? en is er misschien een link met de netwerkkaart waarom het dan wel zou gaan?

Offline Bramos

  • Lid
Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/13, 12:28:36 »
Als ik de link volg loop ik altijd vast op de laatste stap...
de hardwire drivers, naast mijn broadcom B43 wireless driver.. staat "in use", maar ik kan het niet activeren.. dan komt er dit op:

Broadcom B43 wireless driver
While this driver itself is free software, it relies on proprietary firmware which cannot be legally shipped with the operating system. Your hardware will not work without the firmware.

en dan kom er "needs computer restart"

ik herstart en dan komt er gewoon weer hetzelfde...
ik zou een printscreen willen tonen maar die knop van mijn toetsenbord werkt ook al niet..

weet iemand een oplossing???

groetjes

danku

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/13, 12:30:43 »
Citaat van: Bramos
Als ik de link volg loop ik altijd vast op de laatste stap...
de hardwire drivers, naast mijn broadcom B43 wireless driver.. staat "in use", maar ik kan het niet activeren.. dan komt er dit op:

Broadcom B43 wireless driver
While this driver itself is free software, it relies on proprietary firmware which cannot be legally shipped with the operating system. Your hardware will not work without the firmware.

en dan kom er "needs computer restart"

ik herstart en dan komt er gewoon weer hetzelfde...
ik zou een printscreen willen tonen maar die knop van mijn toetsenbord werkt ook al niet..

weet iemand een oplossing???

groetjes

danku
Tijdelijk internet via een netwerkkabel (bedraad internet) is noodzakelijk.... De firmware moet immers van het internet worden binnengehaald.  :-)

Offline Bramos

  • Lid
Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/13, 12:32:12 »
ja, geen probleem maar als de netwerkkabel niet zou insteken zou ik hier niet kunnen reageren e :)

?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/13, 12:36:12 »
Citaat van: Bramos
ja, geen probleem maar als de netwerkkabel niet zou insteken zou ik hier niet kunnen reageren e :)

?
Tja, je had ook vanuit een ander besturingssysteem kunnen posten hier, hè....  :-)

Offline Bramos

  • Lid
Netwerkkaart geraakt niet geactiveerd.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/13, 12:40:11 »
Dat is waar, maar het is gewoon frustrerend... met gutsy had ik ook maar 1 probleem en dat is die netwerkkaart..
Voor de rest ben ik er weg van. Nu werkt die netwerkkaart weer niet en veel toetsen ook niet... ik kan niet eens printscreen doen, of de muziek luider of zachter zetten... Een oplossing zou natuurlijk super zijn, maar dat is het meestal :)

???