Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven  (gelezen 14459 keer)

Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Gepost op: 2009/06/01, 22:43:22 »
Misschien een beetje gek op een computer-gericht forum, maar wie weet zijn er wel mensen hier met familieleden, vrienden en/of kennissen die aan duivensport doen.
Dus even wat uitleg.

Pigeon Planner is een simpel te gebruiken duiven database.
Verwijder, bewerk en voeg duiven toe aan een lijst. Bekijk details zoals geslacht, kleur, naam, afbeelding etc. Per duif kan er ook gekozen worden om de stamboom, verwanten of resultaten te bekijken. Een uitgebreidde stamboom is beschikbaar die eventueel uitgeprint kan worden. Resultaten kunnen per duif bekeken worden of in een apart venster met mogelijkheid om te filteren op bepaalde argumenten.


Graag bugs rapporteren via Launchpad.

Download:
* Linux: https://sourceforge.net/project/platformdownload.php?group_id=263669&sel_platform=16532
   Download, untar en start pigeonplanner.py

* Windows: https://sourceforge.net/project/platformdownload.php?group_id=263669&sel_platform=16530
   Download, unzip en start pigeonplanner.exe

Website
Launchpad
« Laatst bewerkt op: 2009/06/25, 11:28:54 door Nunslaughter »

Offline Tom

  • Lid
Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/02, 18:14:01 »
Pracht hobby , mooi dat er nu ook zulke programma´s bestaan voor die schitterende sport. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/02, 19:22:45 »
Pracht hobby , mooi dat er nu ook zulke programma´s bestaan voor die schitterende sport. :)
sport? milde vorm van dieren mishandeling  XD XD XD

Dat ligt alleen aan de Duivenmelker zelf , het moet sport blijven en niet ten koste gaan van Euro´s.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/02, 20:18:36 »
Dat ligt natuurlijk aan de mensen zelf. Ik hou niet van dierenmishandeling en behandel de duiven dan ook zo goed mogelijk.
Nuja, laten we dit topic aub over het programma houden.

Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/02, 21:06:51 »
Interessant stuk software, zal het morgen eens nader bekijken :)

Als je de PO-bestanden even op LaunchPad zet, kan ik het wel vertalen.

Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/02, 21:59:51 »
Nader bekijken hoeft niet, de code is nog lelijk :). Opschonen enzo moet nog gedaan worden, heb het alleen wat druk de laatste dagen.

Het is al naar het nederlands vertaald. Zal binnenkort wel de .pot op Launchpad zetten, het is gewoon nog maar een eerste versie en een deel strings zullen nog verwijderd en/of veranderd worden denk ik.

Eider

  • Gast
Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/02, 22:10:59 »
Waar zijn de screenshots? :P
Ik vind het zelf altijd erg leuk om eerst even te kijken hoe het programma eruit ziet en wat de "features" zijn.
Trouwens erg leuk dat er zelfs voor al zulke specifieke programma's zijn die werken op Linux :)

Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/03, 10:41:12 »
Waar zijn de screenshots? :P
Ik vind het zelf altijd erg leuk om eerst even te kijken hoe het programma eruit ziet en wat de "features" zijn.
Trouwens erg leuk dat er zelfs voor al zulke specifieke programma's zijn die werken op Linux :)

Zo, een screenshot toegevoegd aan de eerste post. Er is natuurlijk nog meer mogelijk, maar het is om een idee te krijgen. En het is ook in het nederlands.

Het is natuurlijk zo, hoe meer mensen Linux gebruiken, hoe meer software cross-platform zal worden. En ik help daar graag bij :).

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/20, 21:37:27 »
Als ik nog duiven had gehad had ik het zeker gebruikt maar ik heb er gewoon weg geen tijd voor.
Ik zal de windows link door sturen naar mijn oom misschien dat hij er wat mee wil doen.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/20, 21:48:03 »
Femke: Zou eventueel wel kunnen, maar dat zou heel wat aanpassingen met zich meebrengen. Ten eerste hebben katten en honden geen ringnummer, en dat staat best centraal in het programma. Ook het resultaten systeem, aangezien deze een lossingsplaats en sector nodig heeft, en er een coëfficiënt berekend word, is allemaal niet nodig.
Eigenlijk zouden alleen de stamboom en verwanten nuttig zijn voor anderen.
Misschien iets voor later, eerst nog serieus wat hieraan werken.

Bas: Er kruipt inderdaad heel wat werk in, gelukkig zijn wij met twee en kan het werk wat verdeeld worden.
Ok, fijn :). Kan goed zijn dat er nog wat fouten inzitten. Laat hem nog niet meteen een serieuze database opzetten :).
« Laatst bewerkt op: 2009/06/20, 21:50:09 door Nunslaughter »

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/21, 22:10:30 »
De database mag die best erin zetten als het niet helemaal lekker werkt kan die weer opnieuw beginnen dat houd hem van de straat toch  XD.
Ik zal het hem mee delen dat die er op moet letten.

In welke regio vlieg jij Nunslaughter?
Met twee is het wat makkelijker om duiven te houden ja, anders is het niet te doen als je ook een beetje wil mee vliegen.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/22, 09:10:26 »
Ik ga ook van database veranderen in de volgende versie. Daarom ook :). Het testen is zo goed als klaar, dus zal het een van deze dagen implementeren in het programma.

Wij zitten in de Oost-Limburg sector (België). Ge zijt van Nederland zie ik, dus we zullen elkaar wel niet kennen denk ik :).

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #12 Gepost op: 2009/06/22, 10:54:04 »
Als de nieuwe versie er is zal ik hem ook doorsturen naar mijn oom.

Oost-Limburg sector nee dan kennen we elkaar niet, toen ik ook duiven had vloog ik hier in soest midden Nederland sector.
Maar goed dat is al jaren geleden, af en toe best heimwee naar de sport hoor.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #13 Gepost op: 2009/06/24, 22:40:59 »
Als duiven- én computerliefhebber heb je misschien al eens van IPoAC gehoord. Zo niet, dan is RFC 1149 wel een leuke link ;)

Re: Pigeon Planner - Organiseer en beheer uw duiven
« Reactie #14 Gepost op: 2009/06/25, 11:27:14 »
Nee nog nooit van gehoord Kelderkeuken. Lijkt me wel grappig experiment :).

Citaat
And, as usual among Linux groupies, Microsoft took some of the heat. One pigeon bonked into a nearby window, spurring Cox to quip, "Oh, no! Windows causing problems again," Engen said.


Nuja, een volgende versie staat online:
http://pigeonplanner.sourceforge.net/