Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 8.10 wil niet verbinden met b-router  (gelezen 1345 keer)

Offline Hahahan

  • Lid
8.10 wil niet verbinden met b-router
« Gepost op: 2008/11/05, 18:23:36 »
Hallo,

Ik ben erg tevreden met Ubuntu stoutmoedige steenbok, het draait gewoon vlot, alleen wil het draadloos netwerken met mijn eigen b-router niet lukken.
Zowel met de internekaart (Intel 3945) van deze laptop (HP6270s) als met usb-devices (rtl8187 & zd1211).
Als ik in de terminal "iwconfig wlanx essid myessid" gedaan heb zie je vervolgens met iwconfig wlanx dat de "rate" te hoog staat, 24Mb of 54Mb, maar nooit 11Mb of minder. "Iwconfig wlanx rate 11M" blijkt vervolgens geen enkel effect te hebben met die nieuwe mac80211 drivers.
Stoutmoedige Steenbok heeft overigens geen enkele moeite om te verbinden met AP's in de buurt.
Heeft iemand een idee hoe ik de "rate" omlaag krijg en zodoende met mijn eigen router kan verbinden?
_\\\|||///
   (o - )     Groetjes Hahahan.
-oo0--0oo--

Offline Petervdw

  • Lid
8.10 wil niet verbinden met b-router
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/06, 09:17:34 »
Aan Hahahan
Er zijn verschillende posts over die 3945. Bij een paar mensen werkte het omschakelen van aut. een kanaal kiezen naar een vast kanaal 1, 6 of 11 in de router of modem.
Laat weten als het werkt.
Vr.groet, peter

Offline Hahahan

  • Lid
8.10 wil niet verbinden met b-router
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/06, 12:43:15 »
De router was al statisch wat kanaal betreft. Af en toe verbind de 3945 wel met de eigen router maar heeft de voorkeur voor een ander open netwerk. Het lijkt er op dat opdrachten als : iwconfig wlanx rate xxM && iwconfig wkanxx freq x.xxx helemaal niet werken met de mac80211 driver. Enfin het lukt dus wel, maar moet dus wel goed opletten of ik aan het goede netwerk hang.

Tx voor je tip.
_\\\|||///
   (o - )     Groetjes Hahahan.
-oo0--0oo--

Offline Petervdw

  • Lid
8.10 wil niet verbinden met b-router
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/06, 13:14:23 »
Aan Hahahan
Waarom wil je die rate op 11 Mb/s hebben? De meesten willen liefst zo snel mogelijk.
Vr.groet, peter

Offline Hahahan

  • Lid
8.10 wil niet verbinden met b-router
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/09, 19:47:49 »
Beste PetervdW,

Om twee redenen.
1 Thuis heb ik een router die niet hoger kan dan 11M
2 Onderweg is de signaalsterkte vaak te zwak om 54Mb te verbinden, een adapter dan op 1Mb zetten wil dan wel helpen om toch te verbinden.
Ik ben schipper en bijna altijd onderweg en dankzij linux en mijn wifispullen bijna altijd online ;)

Groet Han.
_\\\|||///
   (o - )     Groetjes Hahahan.
-oo0--0oo--

Offline Petervdw

  • Lid
8.10 wil niet verbinden met b-router
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/09, 22:57:54 »
Aan Hahahan
OK. Ik vroeg me dat af, omdat ik een tijdje geleden twee nieuwe D-link cardbussen DWL-650+ in de "schoenendoos" tegen kwam. Leuk om eens even te proberen dacht ik maar toen kwam ik erachter dat ze 11 Mb/s max waren. Voor thuis wel wat traag. Maar ik ben een beetje ouderwets, dus weggooien kan altijd nog. Ze liggen er nog. Mocht je er er iets aan hebben, stuur een mailtje en ik stuur ze op. Vroeg of laat gooi ik ze toch weg.
Vr.groet, peter