Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dash 12.04 zonder App's (Voor het belangrijkste deel OPGELOST)  (gelezen 961 keer)

Offline joop13

  • Lid
Ik ben gisteren van 11.04 via 11.10 naar 12.04 gegaan.

Nu heb ik een probleem: In de Dash zit niet meer de keuzemogelijkheden van klassen app's. Ik kan wel met zoeken op letter allerlei programma's starten. Maar het gemak van Dash ben ik nu kwijt.  Vermoedelijk doordat ik iets verwijderd heb, zonder het te weten. Want er was in die tussentijd ook een probleempje dat ik de engelse titels voor bureaublad enzovoorts had ingesteld. Nu heb ik weer mijn gewone :P nederlandse mappen.


Weet iemand hoe ik dat kan herstellen? Vroeger bij Gnome kon je via hoofdmenu allerlei programma's instellen. En daar zoek ik nu dus ook naar.


O, ja, ik begrijp dat je beter kunt herinstalleren, maar dat weet ik en dat wil ik nu even niet doen. Want er moet toch een mogelijkheid zijn om dit binnen de versie te doen???
« Laatst bewerkt op: 2012/11/23, 16:43:31 door joop13 »
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Dash 12.04 zonder App's
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/23, 13:01:12 »
Als je in de home-lens zit, kun je niet filteren, want elk filter werkt per lens afzonderlijk. Wil je filteren op app-type, kies dan de app-lens (onderaan, tweede icoontje). Je er ook met Ctrl-Tab komen.

Offline joop13

  • Lid
Re: Dash 12.04 zonder App's
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/23, 13:03:54 »
Als je in de home-lens zit, kun je niet filteren, want elk filter werkt per lens afzonderlijk. Wil je filteren op app-type, kies dan de app-lens (onderaan, tweede icoontje). Je er ook met Ctrl-Tab komen.

Ja, maar ik heb in de home-lens (heet dat zo? ik ben nieuw in Unity), geen app categorieen....
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Dash 12.04 zonder App's
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/23, 13:08:13 »
Als je in de home-lens zit, kun je niet filteren, want elk filter werkt per lens afzonderlijk. Wil je filteren op app-type, kies dan de app-lens (onderaan, tweede icoontje). Je er ook met Ctrl-Tab komen.

Ja, maar ik heb in de home-lens (heet dat zo? ik ben nieuw in Unity), geen app categorieen....


Rechtermuisknop op Dash --> Toepassingen
Daar kun je door al je apps bladeren in categorieën :)

Offline joop13

  • Lid
Re: Dash 12.04 zonder App's
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/23, 13:11:18 »
Als je in de home-lens zit, kun je niet filteren, want elk filter werkt per lens afzonderlijk. Wil je filteren op app-type, kies dan de app-lens (onderaan, tweede icoontje). Je er ook met Ctrl-Tab komen.

Ja, maar ik heb in de home-lens (heet dat zo? ik ben nieuw in Unity), geen app categorieen....


Rechtermuisknop op Dash --> Toepassingen
Daar kun je door al je apps bladeren in categorieën :)

Werkt niet! Krijg alleen de opmerking: Dash home
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Dash 12.04 zonder App's
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/23, 14:03:56 »
Is de Unity applicatie lens wel geïnstalleerd? (unity-lens-applications) Zo niet, installeer deze dan.

Offline joop13

  • Lid
Re: Dash 12.04 zonder App's
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/23, 15:44:13 »
Is de Unity applicatie lens wel geïnstalleerd? (unity-lens-applications) Zo niet, installeer deze dan.

Geherinstalleerd, geen verandering.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Dash 12.04 zonder App's
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/23, 15:48:42 »
Doe eens een schermafdruk hoe je dash er nu uitziet, dan kunnen we kijken of het compleet is.

Offline joop13

  • Lid
Re: Dash 12.04 zonder App's
« Reactie #8 Gepost op: 2012/11/23, 16:02:55 »
Dit is het
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Dash 12.04 zonder App's
« Reactie #9 Gepost op: 2012/11/23, 16:16:45 »
OK, het lijkt er op dat alle (standaard)lenzen er gewoon inzitten. Als je nu op dat tweede icoontje klikt (rechts van het home-symbooltje), dan krijg je rechtsbovenin te zien: 'Resultaten filteren'.

Offline joop13

  • Lid
Re: Dash 12.04 zonder App's
« Reactie #10 Gepost op: 2012/11/23, 16:20:13 »
OK, het lijkt er op dat alle (standaard)lenzen er gewoon inzitten. Als je nu op dat tweede icoontje klikt (rechts van het home-symbooltje), dan krijg je rechtsbovenin te zien: 'Resultaten filteren'.

Ja, en daar kan ik kiezen uit allerlei toepassingen. Maar........... er verschijnt er GEEN EEN.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Dash 12.04 zonder App's
« Reactie #11 Gepost op: 2012/11/23, 16:27:57 »
OK. Door de upgrade is er wat stukgegaan lijkt het.
Kijk hier eens: http://askubuntu.com/questions/125843/dash-search-gives-no-result
Het is niet precies hetzelfde maar wie weet helpt het.

Er staan een tweetal oplossingen:
rm ~/.cache/software-center -R
unity --reset &
en oplossing 2:
rm -rf ~/.local/share/zeitgeist
Je kunt de commando's het best copieren en plakken (Ctrl-Shift-V) in de terminal, dat voorkomt fouten.

Offline joop13

  • Lid
Re: Dash 12.04 zonder App's
« Reactie #12 Gepost op: 2012/11/23, 16:42:45 »
OK. Door de upgrade is er wat stukgegaan lijkt het.
Kijk hier eens: http://askubuntu.com/questions/125843/dash-search-gives-no-result
Het is niet precies hetzelfde maar wie weet helpt het.

Er staan een tweetal oplossingen:
rm ~/.cache/software-center -R
unity --reset &
en oplossing 2:
rm -rf ~/.local/share/zeitgeist
Je kunt de commando's het best copieren en plakken (Ctrl-Shift-V) in de terminal, dat voorkomt fouten.
Dank je wel!! Ik heb nu wel alle toepassingen die ik kan filteren en dus ook kan vinden. Maar bij de Homelens staan nog geen categorien. Maar ik ben zo wel tevreden!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,