Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos internet traag of verbinding weg  (gelezen 885 keer)

draadloos internet traag of verbinding weg
« Gepost op: 2010/10/03, 16:55:48 »
mensen lekker origineel probleem bij mij.

Op de PC met 10.04 kernel 25 heb ik de laatste dagen het probleem dat ik na een minuut of 5 niet meer kan browsen. Even snel kijkend naar de connection info zie ik dat de teller van verzenden en ontvangen op 0 KB/s blijft staan.

Ik heb een paar vragen.
- heeft het nut / effect om de linksys driver met ndiswrapper te gebruiken?
- welke netwerkbeheerder is beter WICD of de meegeleverde?
- hoe kan ik dit probleem zodanig tackelen dat ik weet wat er nu gebeurt.

Ik heb
- lucid geinstalleerd
- linksys wusb54gr als apparaat

Ik lees me op dit moment helemaal suf, maar heb de oplossing niet gevonden. Krijg alleen het idee dat ik zaken aan het doen ben zonder de juiste volgorde zeg maar.

alle hulp is welkom.

cheerio

Re: draadloos internet traag of verbinding weg
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/03, 17:48:08 »
Heb je deze link http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet  al door genomen? Zo ja, kan je dan beschrijven, wat je al geprobeerd hebt en waar het fout gaat?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: draadloos internet traag of verbinding weg
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/04, 12:31:20 »
Goed.

Ik heb de stappen op de door Gijsbert gegeven website even doorlopen, met uitzondering van het gebruik van de Ndiswrapper.

Het probleem blijft echter hetzelfde.
De verbinding (draadloos) is er. Ik kan ook surfen, maar na een paar websites loop ik keer op keer in een time out.
als ik met de rechtermuisknop op WICD klik, zie ik ook beide tellers (up en down) op 0,0 staan.
De draadloze verbinding blijft wel in de lucht. Dat wil zeggen dat ik geen signaal krijg dat deze verbroken is.
Verbinding verbreken en opnieuw opbouwen verhelpt het probleem voor een minuut of 2. Niet echt werkbaar.
Voor de zekerheid ook maar even met XP gebrowsed (zelfde pc), maar die heeft dit probleem niet.

Gedachten, checks en dergelijke zeer welkom.

Voor de volledigheid maar even wat info alvast in dit bericht geplakt.
kernel: Lucid - 2.6.32-25-generic
adapter: Bus 001 Device 003: ID 13b1:0023 Linksys WUSB54GR
netwerkmanager: WICD

groet