Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??  (gelezen 6213 keer)

http://tweakers.net/nieuws/73281/bedrijven-overtreden-telecomwet-met-ongevraagd-cookiegebruik.html
Hier staan een heel artikel over het ongewenste cookiegebruik door bedrijven. Heb ik daar onder ubuntu met Chrome als browser nou net zoveel last van? Maakt het niet uit welk OS en browser je gebruikt?
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline vds

  • Lid
Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/17, 16:20:28 »
Het OS maakt volgens mij niets uit. Browsers des te meer.
Ik weet uit ervaring dat de Opera browser een van de betere is. Laat niets door de mazen glippen.
Als ik in Win de opera browser gebruikte en ik deed een scan met Superantispyware of gelijkaardig programma werd er nooit iets gevonden.

Met ie of chrome en Firefox werd er telkens het een en ander gevonden.
Met andere woorden, de Opera browser blinkt op dat gebied uit!
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/17, 17:10:16 »
ZET JE COOKIES UIT VOOR HET TE LAAT IS!!!!!!!!!!!!!!!!1!11!!!!!!!111111111111

Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/17, 17:14:16 »
Luuk geeft niet echt blijk serieus grappig te zijn, zie hem nu 2 keer redelijk onzinnig spammend. Ik weet niet wat hij nog meer schrijft maar een kleine opvoeding is op zijn plaats, idem aan de mod gemeld.
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/17, 17:41:42 »
Je kan cookies van 3e partijen (dus een andere dan de site die je bezoekt) standaard blokkeren.
Open chrome://settings/content en zet een vinkje bij "Ignore exceptions and block third-party cookies from being set"
Verder kan je bij de exceptions ook filters opgeven om specifieke domeinen te blokkeren.
Zo heb ik verschillende domeinen van Faceboek, Hyves en wat advertentiesites geblokkeerd.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/17, 17:45:19 »
ZET JE COOKIES UIT VOOR HET TE LAAT IS!!!!!!!!!!!!!!!!1!11!!!!!!!111111111111
Ondanks dat dit in het algemene forumonderdeel staat betekent dat niet dat je geen serieuze reacties mag posten.
Iets meer niveau en iets minder Caps Lock zouden we wel waarderen.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/17, 18:07:32 »
Okeu.

Zelfs als je al je cookies uit zet ben je niet veilig trouwens, want Flash interesseert het niet of je cookies accepteert of niet, die plant ze toch wel op je computer.


Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/17, 18:17:41 »
Of hiermee > Better privacy een Firefox Add-on heb die tip eens gelezen van Johan V Dijk en gebruik hem toch al een hele tijd tot volste tevredenheid.

Oeps zie juist dat het over Chrome gaat .. sorry.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/17, 18:48:27 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/17, 18:31:03 »
@ Wanda: ik zou je graag  willen adviseren om voortaan Dropbox of Ubuntu One te gebruiken voor het delen van afbeeldingen. Imageshack is uberirritant om te bezoeken vanwege alle irritante reclame...

@Luuk: dan zet je die cookies toch gewoon uit?

"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/17, 18:47:58 »
Sorry hoor - Add block - NoScript maar ik zal hem weghalen.
En qua dat advies van die twee ook sorry moet ze beide niet. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/17, 18:49:22 »
Voor de advertenties van Google kan je deze gebruiken:
https://chrome.google.com/webstore/detail/hhnjdplhmcnkiecampfdgfjilccfpfoe

Van een hoop andere netwerken kan je dat op deze pagina doen:
http://www.aboutads.info/choices/

Zet wel eerst adblock even uit en sta cookies toe. Heb je alles aangevinkt, dan kan je het weer terugzetten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/17, 18:51:36 »
Of hiermee > Better privacy een Firefox Add-on

Terzijde: Add-ons.... daarvan installeer ik er liefst zo min mogelijk. Een zuivere Firefox loopt immers het snelste en het stabielste.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/17, 19:57:54 »
Dus met een adblocker heb je geen last van die cookies? Dan ben ik nl sowieso al helemaal safe :D
« Laatst bewerkt op: 2011/03/17, 20:02:36 door Luuk de Leest »

Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/17, 20:01:30 »
Dat hoeft niet persé luuk, je kan beter ervoor zorgen dat je geen enkele cookie accepteert behalve van aangegeven websites

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/17, 20:21:49 »
Of hiermee > Better privacy een Firefox Add-on

Terzijde: Add-ons.... daarvan installeer ik er liefst zo min mogelijk. Een zuivere Firefox loopt immers het snelste en het stabielste.
Gelijk heeft U. ;)
Zins de 7.04 Feisty heb ik nog nooit enig probleem gehad met de verschillende Firefox versies.
Maar zo als u ziet maak ik wat betreft het aantal  Add-ons er ook geen kerstboom van.
1  =  NoScript
2  =  Optimize Google.
3  =  Better Privacy.
4  =  DownloadHelper.

Chrome heb ik één week gebruikt onder zelf dwang .. maar hij en ik we mogen elkaar niet. 8)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/17, 22:58:05 »
Sorry hoor - Add block - NoScript maar ik zal hem weghalen.
Haha :D Tja, ik gebruik add blockers niet zo vaak :) Vind het niet erg als er een beetje reclame op een site staat. Maar sommige websites maken er een complete kleuren- en bewegende beelden-ellende van, waaronder Imageshack. Nu.nl kan er trouwens ook wat van... :(

Citaat
En qua dat advies van die twee ook sorry moet ze beide niet. :)
Ok, Ubuntu One is een drama (heb vanmiddag een album gekocht die Rhytmbox niet wilde downloaden en die ik dus via de webinterface moest downloaden. Vervolgens moest dat ook nog één voor één en dat maakte dat ik niet graag meer met Ubuntu One ga werken. Moeten ze eerst maar ff goeie sjit maken. Grmbl.)
Maar is Dropbox ook zo erg? Ik gebruik het zelf niet, dus kan daar niet veel over zeggen. Vriend van me wel en daar zag het er best handig en overzichtelijk uit...


"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe zit dat cookie gedoe nu eigenlijk bij gebruik van Chrome/Ubuntu ??
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/17, 23:11:16 »
Dropbox schijnt zeer goed te zijn maar voor mij zijn mijn twee ext HDD a 1 TB meer als genoeg ,zoveel heb ik niet om te backuppen. :D
Tsja simpel manneke. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.