Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: andere kernel installeren  (gelezen 1029 keer)

min6

  • Gast
andere kernel installeren
« Gepost op: 2007/10/13, 21:42:18 »
Na de installatie van Gutsy start de 2.6.22-14 kernel niet op. Hij stopt op steeds willekeurige momenten.

In GRUB kan ik nu kiezen voor 2.6.20-16. Die werkt wel, maar ik wil graag een nieuwe kernel gebruiken, bv. 2.6.22-13.

Weet iemand hoe ik deze kan installeren?

andere kernel installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/13, 23:50:21 »
Ìn synaptic zou je gewoon voor die kernel moeten kunnen kiezen en dan installeren.

Op deze manier kan je natuulijk ook oude kernels verwijderen :P

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

min6

  • Gast
andere kernel installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/14, 16:35:23 »
Hier kom ik niet echt uit.
Als ik in Synaptic zoek op '2.6.22-13' kom ik bij twee pakketen uit die virtualbox-ose-modules heten.
Moet ik die hebben?

andere kernel installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/14, 20:06:19 »
Neen, dit is iets anders.

In synaptic zal enkel de meest recenste kernel en kernels die al geïnstalleerd zijn tonen.

Je moet zoeken met de zoekterm 'generic'

ik zelf heb de 2.6.33.14

min6

  • Gast
andere kernel installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/14, 20:21:28 »
Ook als ik op 'generic' zoek vind ik alleen de 2 kernels die ik al heb... (ik zoek dus in Synapic he, dat is de bedoeling?)

andere kernel installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/14, 21:06:02 »
Ja, je hebt dus de nieuwste op je systeem staan. Wil je een andere, dan heb je eigenlijk een probleem want een oudere is niet meer te verkrijgen op de gewone manier.
Je kan in synaptic een oudere versie forceren maar ik heb gezien dat voor de kernel gewoonweg geen andere versie beschikbaar is.

Als ik het goed voor heb heb je een upgrade gedaan van fiesty naar gutsy.

Soms kan dat al eens fout lopen, doe eens een verse installatie van gutsy, eventueel op een nieuwe partitie voor het geval het weer niet werkt.

Werkt het dan wel, dan moet je gewoon de nodige gegevens van je home-map van de fiesty copiëren naar de gutsy-partitie.

min6

  • Gast
andere kernel installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/30, 14:28:58 »
ik heb een verse installatie geprobeerd, maar dit helpt niet
zelfs de live cd loopt vast in het begin (zie mijn reactie in sticky topic over alternate cd)

heb nu met een oude cd feisty geinstalleerd, geupgrade naar gutsy, en we zijn wee terug bij af.
opstarten met de nieuwe kernel werkt nog steeds niet

ik wacht op de volgende update :)