Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp bij het werkend krijgen van mijn Epson Stylus DX4450  (gelezen 2060 keer)

fleur_loves

  • Gast
Hulp bij het werkend krijgen van mijn Epson Stylus DX4450
« Gepost op: 2009/05/27, 23:03:55 »
Goede avond,

Vanmiddag heb ik voor het eerst Ubuntu 9.04 geïnstalleerd, als enigste OS op mijn pc.
Momenteel kan ik met mijn EPSON Stylus DX4450 alleen printen.  De inkstatus en de inktpatronen vervangen, scans kan maken, dat is momenteel nog onmogelijk.

Hopelijk hebben jullie passende oplossingen/advies voor me  XD waardoor werken met de pc eindelijk een genot wordt i.p.v. een zucht.  



Vragen:


1. Welke stappen moet ik ondernemen, om de foutmelding ( zie onderstaande schermafbeelding ) te verhelpen waardoor de inktpatronen veranderd kunnen worden? Welke stappen moet ik ondernemen om ´member of group ip te worden?¨  Mogelijk is hiermee het probleem opgelost?

2. Welke ¨stappen¨ (o.a. softwarepakketen?) maakt het mogelijk om naast de print mogelijkheid, de scan functie te gebruiken? Xsane Image Scanning Program werkt tot heden niet.    

3. De onderstaande schermafdrukken van o.a. het synapticpacket van mijn systeem, verstrekken misschien dé benodigde informatie waardoor jullie me mogelijk beter kunnen helpen. Als deze informatie te beperkt is om deze problemen goed te verhelpen, dan verneem ik dit graag van jullie.  



Groetjes,
Fleur

P.S.
Ik ben me er van bewust dat het een en ander in de ubuntu forums staat vermeld over dit probleem. Toch heeft mij dit jammer genoeg niet verder geholpen.




Probleem melding Mtink programma



synapticpacket 1


synapticpacket 2


synapticpacket 3


synapticpacket 4


synapticpacket 5


synapticpacket 6



« Laatst bewerkt op: 2009/05/27, 23:12:35 door fleur_loves »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hulp bij het werkend krijgen van mijn Epson Stylus DX4450
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/28, 00:06:10 »
Voor vraag 1 weet ik de oplossing wel :)

1. Om lid te worden van de lp groep doe je het volgende:
Ga naar system>administration>users and groups.
Druk op het knopje om te ontgrendelen en voer je wachtwoord in.
Klik nu op het knopje om de groepen te beheren.
Zoek aan de linkerkant de lp groep op en klik op properties.

Zet nu een vinkje voor jouw gebruiker, sluit het schermpje en log uit/start opnieuw op.

Veel succes :)