Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet Explorer en Wine  (gelezen 1976 keer)

Xano

  • Gast
Internet Explorer en Wine
« Gepost op: 2006/08/20, 13:32:43 »
Omdat je als webdesigner toch moeilijk om de grootst mogelijke zeef van de wereld heen kan, heb ik besloten IE6 via Wine te installeren. Ik krijg helaas de volgende melding: "Setup was unable to download the required components. Please make sure you are connected to the Internet, or try to run Setup again later.". Die melding komt doordat je eerst een downloadbestandje binnenhaalt wat tijdens de installatie alle benodigde onderdelen downloadt. Ik snap alleen niet waarom het fout gaat en hoe ik het kan oplossen.

Saamelainen

  • Gast
Internet Explorer en Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/20, 13:45:05 »
Ik gebruik zelf IE onder Crossover Office. Dat is de betaalde grafische versie van Wine. Daarmee kon ik dan inderdaad IE downloaden en installeren. Ik herinner me dat ik ergens een artikel heb gelezen dat Microsoft IE niet meer voor Wine/Crossover Office beschikbaar stelt. Het fijne weet ik er niet meer van. En downloaden ging later niet meer. Heb je geen IE ergens op CD staan? Dan lukt het wel, althans bij mij.

Offline Dave

  • Lid
Internet Explorer en Wine
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/20, 14:02:56 »
als je je aan de webstandaarden houd en het is goed in firefox en opera lijkt me dat het in IE dan ook goed weergegeven zal worden?
Dacht dat het juist de codes zijn die specifiek voor IE zijn die problemen geven bij andere browsers en niet andersom?

misschien mis ik iets in dat verhaal maar dan wordt ik vast wel bijgepraat.

Xano

  • Gast
Internet Explorer en Wine
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/20, 14:06:30 »
Je mist een hele hoop ;) IE is voor webdesigners een ramp om twee dingen: 1) Niet ondersteunde standaarden en 2) Juist wel ondersteunde standaarden die door veel n00bs gebruikt worden (wel steeds minder trouwens).

Omdat IE lang niet alle standaarden goed ondersteund, kunnen dingen er in IE anders uit zien dan in goede browsers.

Saamelainen

  • Gast
Internet Explorer en Wine
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/20, 14:14:34 »
Klopt, dat sommige dingen er in IE anders uit kunnen zien. Ik heb zelf zoiets gehad met een misvormde tabel in IE. Die zag er prima uit in Firefox en andere browsers. Je hebt IE echt wel nodig om te controleren of de weergave daar ook goed is.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Internet Explorer en Wine
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/20, 14:21:07 »
Dan moet je maar eens met .png afbeeldingen werken.. wat een chaos ._.
(IE geeft .png afbeeldingen veel te donker weer..)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Xano

  • Gast
Internet Explorer en Wine
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/20, 14:25:57 »
IE geeft PNG afbeeldingen BRAK weer. Met een klein stukje Javascript kan je het heel gemakkelijk oplossen, ik heb een tijdje terug een blogpost hierover gemaakt. Mocht je de post waarderen, geef dan ff beetje (fatsoenlijke) commentaar en kom nog eens terug op m'n site :P

Maargoed, dit topic ging over IE installeren :D

Offline Dave

  • Lid
Internet Explorer en Wine
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/21, 10:43:32 »
Citaat van: Xano
Je mist een hele hoop ;) IE is voor webdesigners een ramp om twee dingen: 1) Niet ondersteunde standaarden en 2) Juist wel ondersteunde standaarden die door veel n00bs gebruikt worden (wel steeds minder trouwens).

Omdat IE lang niet alle standaarden goed ondersteund, kunnen dingen er in IE anders uit zien dan in goede browsers.
aja die 1 wist ik niet. dacht dat het een beetje eigen koers had maar wel alles (goed)kon weergeven.
het is nog erger dus. weer wat geleerd.

Offline Dave

  • Lid
Internet Explorer en Wine
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/21, 10:48:08 »
Citaat
Maargoed, dit topic ging over IE installeren
ja vreselijk onderwerp.

Azalin

  • Gast
Internet Explorer en Wine
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/21, 10:55:38 »
En om dat nu perse te installeren, kun je IE4Linux pakken...

http://www.tatanka.com.br/ies4linux/index-en.html

Het is een script dat IE 5.0/5.5/6.0 voor je download, installeert in een bin map in je home folder (en deels in .wine geloof ik... weet niet precies) en als je dat wil ook iconen op je bureaublad smijt zodat je IE kunt draaien.