Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Touchscreen pc met onboard  (gelezen 909 keer)

Offline smekkie

  • Lid
Touchscreen pc met onboard
« Gepost op: 2011/03/01, 13:18:34 »
Hallo allemaal,

Ik zou graag een touchscreen pc in willen richten met Ubuntu. Het is de bedoeling dat er een eenvoudige webapplicatie mee aangestuurd kan worden. Nou wil ik hiervoor een aantal dingen instellen. Om gebruikers eventueel wat in te kunnen laten voeren wil ik het toetsenbord onboard gebruiken. Is er een mogelijkheid om deze op een vaste plek te plaatsen zodat deze niet verplaatst kan worden? Ook zou ik graag firefox fullscreen willen gebruiken alleen dan komt onboard op de achtergrond te staan en is deze niet te gebruiken kan ik hier iets aan veranderen?

Vast bedankt!

Re: Touchscreen pc met onboard
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/01, 13:23:12 »
Mijn zwager gebruikt een HP toughbook fa28 met Ubuntu 10.10 Is een zeer stevige netbook met touchscreen. Met een beetje zoeken op marktplaats voor rond de €150 te vinden. Is dat wat je zoekt of wil je het toetsenbord onscreen.
Dit ding kun je van 1 meter hoogte laten vallen, er met een auto overheen rijden en er een emmer water over uitstorten en daarna doet hij het nog steeds...

Offline smekkie

  • Lid
Re: Touchscreen pc met onboard
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/01, 13:32:02 »
Nou de touchscreen heb ik al ik wil het met software oplossen het standaard programma onboard van ubuntu wil ik gebruiken.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Touchscreen pc met onboard
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/01, 13:57:25 »
Volgens mij kun je onboard weer "bovenop" zetten met een gesture op je schrerm of een icon die je kan toevoegen in je panel?

Bedoel je dit?

Changing Onboard’s Default Size and Position
By default onboard is positioned on the top left corner of the screen, but this, as well as the size, can be changed. To control the size you can use the -s parameter.
Open the terminal and type:
onboard -s 640x205 -x 0 -y 0
The -s parameter is telling onboard it should be 640 pixels wide and 205 pixels high.
Some people like to have onboard span the entire width of their screen, so you could use your monitors resolution to figure out a good width for onboard.
For example, if your monitor’s resolution is 1200 x 1024, you could use the following command to have onboard span the entire width of the monitor:
onboard -s 1200x205 -x 0 -y 0

http://www.combibo.net/articles/using_an_onscreen_keyboard_in_ubuntu/
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline smekkie

  • Lid
Re: Touchscreen pc met onboard
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/01, 14:08:51 »
Dat is niet helemaal wat ik bedoel je kunt zo nog steeds de grootte aanpassen. De grootte moet vast staan ook de positie van het venster wil ik op een vaste plek hebben.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Touchscreen pc met onboard
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/01, 15:02:40 »
Hmm, je firefox probleem is een bug met priority high

https://edge.launchpad.net/onboard/+bug/326120

En is dit misschien wat?

https://wiki.ubuntu.com/Accessibility/Reviews/GOK
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline smekkie

  • Lid
Re: Touchscreen pc met onboard
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/01, 15:45:32 »
Ik heb het gevalletje firefox al voor elkaar met wat firefox add ons Hide Menubar en Hide Caption Titlebar. Hiermee fake ik fullscreen en blijft onboard bovenaan. Met compiz manager kun je de eigenschappen van de vensters aanpassen en deze vastzetten. Ik heb dit alleen virtueel geprobeerd dus moet het nog in het eggie testen maar ik denk dat ik er dan wel ben.