Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TransIp / STACK ? Voor mij niet!  (gelezen 390 keer)

TransIp / STACK ? Voor mij niet!
« Gepost op: 2016/12/07, 21:25:53 »
Aangelokt door juichkreten heb ik TransIP/STACK proberen te installeren.
Doffe ellende!
Als ik DropBox met één vinger kan sturen heb ik voor STACK drie voeten en vier handen nodig...
De installatie-procedure is al een wanhoop! Zie berichten elders in dit forum.
Ik vind TransIP een ongestructureerde organisatie; de Help-bestanden mankeren alles wat je zoekt.
De Help-Desk is vriendelijk en beleefd, dat zit in de quote's ingebakken. Ze geven antwoorden die op MicroSof zijn gebaseerd. Je moet dus alles navragen voor Linux/Ubuntu.
Ik had het op 6 PC's willen installeren, maar ben na PC2 en vier dagen ploeteren toch maar opgehouden.
 
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: TransIp / STACK ? Voor mij niet!
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/07, 21:49:02 »
Maar beste Dick,
waarom blijf je niet bij de oplossingen die wél voor je werken? Dropbox in jouw geval. En welk levend wezen heeft in vredesnaam die 1TB opslagruimte nodig die Trans aanbiedt? Geen hond toch?

Re: TransIp / STACK ? Voor mij niet!
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/07, 22:00:15 »
Ik ben het roerend met je eens! Als iets voor Ubuntu wordt aangeboden en het heeft geen simpele .deb of entry op de repository, dan is het [knutsel|broddel]werk. Afblijven! Daar ben ik nu wel van overtuigd.
Dick
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: TransIp / STACK ? Voor mij niet!
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/07, 22:15:07 »
Afblijven, zoals je wilt! Het is vaak een goede gedachte om alleen software te installeren die 'kant-en-klaar' wordt aangeboden in de vorm van een .deb, of via het Softwarecentrum of eventueel een ppa. Andere manieren om programma's te installeren bestaan ook, maar dan moet je even weten hoe je dat doet (een tar.gz bijvoorbeeld). Allemaal niet moeilijk, maar mensen die zeggen "ik wil een aanklikbare link om iets om mijn systeem te installeren" hebben een goed punt!

Re: TransIp / STACK ? Voor mij niet!
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/07, 22:18:33 »
Dank je wel Paul!
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: TransIp / STACK ? Voor mij niet!
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/07, 23:31:19 »
Ik heb de Stack invite een tijd geleden aangevraagd en heb hem gekregen.
1TB maak ik zelf nooit vol, sterker nog, ik denk niet dat ik 1 GB geupload heb.
Het heeft me echter wel de optie geboden om die 1TB over meer gebruikers te verdelen. Onze dochter kan haar CAD tekeningen dus meteen back-uppen naar Stack. Daar hoef ik me dus geen zorgen te maken over beschikbare ruimte. Zij werkt (snif snif) met Windows 10 en dat werkt goed. Op mijn smartphone werkt het ook prima.
Een ander voordeel voor mijzelf: ik kan op mijn werk niet inloggen op Dropbox of Google Drive of MSOne.... maar wel op Stack.
Vanuit Ubuntu werk ik gewoon met de webinterface maar dat is met mijn "hoeveelheden" aan data geen enkel probleem.
Misschien dat ik Stack eens bij wijze van proef op een oude netbook installeer. Als dat werkt dan zou ik dit ook bij de huidige Xubuntu kunnen doen.
De 2 GB die ik bij Dropbox heb zijn daarentegen aan de kleine kant als je eens een map met iemand deelt en die dan meteen volgegooid wordt met foto's :)

Ik weet niet of Dropbox zijn servers in de EU heeft staan. Stack volgens mij wel. Dat kan voor sommigen ook nog een overweging kunnen zijn om Dropbox niet te gebruiken.
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline MKe

  • Lid
Re: TransIp / STACK ? Voor mij niet!
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/07, 23:59:37 »
Tja, ik kan de klacht hier ook niet onderschrijven. Stack werkt bij mij prima. En beter dan dropbox die hier weer eens gestopt is met syncen op ubuntu 14.04. De installatie was niet moeilijker dan de aanwijzingen volgen die een ppa installeren. Dus waar het dan mis gaat weet ik niet.

Dropbox heeft zijn datacentrum idd voornamelijk in de USA terwijl Stack hier in Nederland zit. Dus geen NSA toestanden.