Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CanoScan PIXMA MP5750  (gelezen 996 keer)

Offline perro55

  • Lid
CanoScan PIXMA MP5750
« Gepost op: 2021/04/25, 15:48:39 »
Hallo allemaal weer eens.
Mijn flatbed scanner in mijn PIXMA MP5750 wordt niet meer gevonden in XSane e.d.
Ik heb een klein probleem met de printer zelf gehad, dat is goed opgelost. Het is keurig met de USB verbonden. Printen gaat nu weer goed maar het scannen dus niet. Ik heb het (wellicht wat zinloze) Scangear laatste versie geïnstalleerd. Ook Sane and Simple Sane zijn geïnstalleerd. Ubuntu 20.04 he.
Wat kan ik nog doen om de scanner in dit apparaat wederom te ontdekken als voorheen? De scanner heeft het altijd goed gedaan vanaf het begin. Nogmaals, de printer, copy e.d. werkt goed, ook vanuit de desktop.

Hoe kan de scanmogelijkheden weer laten ontdekken en aan de 'praat' krijgen? Mijn vriendelijke dank.

Offline miel

  • Lid
Re: CanoScan PIXMA MP5750
« Reactie #1 Gepost op: 2021/05/09, 09:43:44 »
Hallo goeie morgen, ik zit met het zelfde probleem, heb jij al tips ontvangen?
groet Miel

Offline perro55

  • Lid
Re: CanoScan PIXMA MP5750
« Reactie #2 Gepost op: 2021/05/09, 10:25:54 »
Beste Miel, nee, ik heb geen reacties ontvangen. Geeft niet. Heb het zelf opgelost.
Alle settings van de printer/scanner gedeïnstalleerd. De printer en scaninstellingen in de printer zelf (het schermpje) herstellen naar de normale instellingen.
De drivers opnieuw geïnstalleerd. De desktop heropgestart. Ja hoor, printen en scannen, USB of WIFI, gaat weer als vanouds.
Ik ben eerlijk. Ik heb een en ander vernomen van de originele Canon helpdesk in Nederland.
Ik hoop van harte dat het jou ook zo lukt.

Groet.

Offline miel

  • Lid
Re: CanoScan PIXMA MP5750
« Reactie #3 Gepost op: 2021/05/13, 09:20:37 »
Dank je voor die informatie. Ik vraag me af waarom er zo vaak moeilijkheden ontstaan tussen PC en printer, met name de scanfunctie.  Ik zal jouw aanpak ook doen het lijkt de enige optie. nogmaals dank, Miel

Re: CanoScan PIXMA MP5750
« Reactie #4 Gepost op: 2021/05/23, 16:47:03 »
Ik had zo'n zelfde probleem bij mijn vader , ook een Canon Pixma ( weet niet meer of het hetzelfde type was ) en bij mijzelf met een HP 2600, wifi printers en verbonden met een desktop via usb.
Ik ben er na veel puzzelen achter gekomen dat de problemen over waren na het verwijderen van de usb kabel.
De printers zijn nu alleen via wifi aan het netwerk verbonden en de desktop , zonder wifi , benaderd de printer via het netwerk.
Alles werkt bij mij en mijn vader nu zonder problemen.
Misschien helpt dit ook bij jullie

Re: CanoScan PIXMA MP5750
« Reactie #5 Gepost op: 2021/05/24, 13:50:10 »
Canon staat ook bekend om zijn geweldige prestaties onder linux in het verleden.

Ik mijd ze als de pest en kies altijd resoluut voor Brother en/ of HP.

Hoe dan ook, als je deze aan de praat wilt krijgen met een echte Canon driver dan kan je kijken op https://tutorialforlinux.com/2018/04/29/printer-canon-mg5750-driver-for-ubuntu-18-04-bionic-how-to-download-install/

De howto is voor Ubuntu 18.04 maar werkt ook voor Ubuntu 20.04.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline miel

  • Lid
Re: CanoScan PIXMA MP5750
« Reactie #6 Gepost op: 2021/06/28, 09:06:07 »
Ik was even weg maar nu weer thuis. Een provisorische oplossing is voor mij om de te printenbestanden op een SD kaar te zetten en die in de gleuf van de printer te doen. Het werkt maar is niet ideaal.
Ik zal ook eens proberen de wifi verbinding te installeren.
Dank allen voor de aandacht en de tips. MVG Miel