Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AUDACITY: probleem met de tijdvertaging/tijdverschuiving  (gelezen 2520 keer)

Offline Saxtune

  • Lid
AUDACITY: probleem met de tijdvertaging/tijdverschuiving
« Gepost op: 2013/03/26, 11:40:07 »
Zins kort heb ik een probleem met Audacity en dit gaat over de tijdvertaging/tijdverschuiving.

Zodra ik met Audacity wil opnemen, blijft het hangen en zie de pauzetoets ingedrukt en verder gebeurd er niks.
Bij het wegklikken van de audiosporen komt er een melding die luid als volgd:
 
De instelling voor tijdsvertraging veroorzaakt dat de opgenomen audio verborgen is voor het tijdpunt nul.
Audacity heeft het teruggehaald zodat het bij nul begint.
Mogelijk moet u de Tijdverschuiving (<---> of F5) gebruiken om het spoor naar de juiste plaats te slepen.


Nergens kan ik een antwoord vinden en de mogelijke optie met <---> of F5 heeft bij mij niets uitgehaald of... ik doe iets verkeerd.  :|
Oude opnames kan ik wel afspelen en dan loopt Audacity gewoon zoals ik het gewend was.
Begrijp er helemaal niets van.
 
Wie kan mij in begrijpende taal uitleggen hoe ik het probleem met die tijdvertraging kan oplossen?
« Laatst bewerkt op: 2013/03/26, 11:45:25 door Saxtune »

Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: AUDACITY: probleem met de tijdvertaging/tijdverschuiving
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/26, 21:50:51 »
Je had je vraag ook in een ander topic gesteld:
http://forum.ubuntu-nl.org/foto-video-en-audiobewerking/opnemen-met-audacity-79435/msg867907/#msg867907
We doen dan hier verder, ok ?

Daar heb ik dan op geantwoord, maar ben niet zeker of daarmee je probleem opgelost zal zijn.
Was Audacity in het begin wel ok ? Je hebt vermoedelijk iets gewijzigd, maar je weet niet meer wat...dat gebeurt wel eens...is mij ook al overkomen  ;)
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: AUDACITY: probleem met de tijdvertaging/tijdverschuiving
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/27, 07:45:16 »
We gaan verder in het door lacer aangehaalde topic ;)