Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upedate en... niets meer- Help!  (gelezen 681 keer)

Offline ubuntuRem

  • Lid
upedate en... niets meer- Help!
« Gepost op: 2010/01/31, 17:15:05 »
Vandaag mijn ubuntu upedates binnengehaald op mijn desktop pc ik heb hem op zolder staan en niet zo veel aan dus voordat ik iets doe haal ik eerst de upedates binnen ivm de veiligheid
Ik heb ook nog een labtop met vista
op de desktop staan eigenlijk alle back ups ook al mijn foto's

na installatie begon de muisaanwijzer te verdwijnen en daarna had ik geen beeld meer
heb mijn beeltscherm aan de labtop aangesloten om te controleren maar die doet het gewoon.

knop ingedrukt gehouden en weer aangezet maar geen beeld helemaal zwart
is mijn videokaart nu stuk? of is het de software?
als ik de kabel eruit haal dan krijg ik in beeld dat er geen signaal is ,als ik de kabel erindoe is alles zwart maar ook het kleuren menu van het beeldscherm krijg ik er niet op.

voor de upedates deed alles het nog .

hoe kom ik er u achter wat het is? als ik een nieuwe videokaart koop loop ik het risico dat het dat niet is.

na een hoop windows problemen was ik blij dat mijn foto's veilig staan ubuntu ziet gewoon 3 hardeschijven die ik erin heb zitten windows had daar moeite mee.
Dus eigenlijk was ik heel blij maar nu extra in de problemen.

weet iemand raad?




Offline jan11000

  • Lid
Re: upedate en... niets meer- Help!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/31, 17:50:07 »
Ben je tijdens het aan zijn van je pc de videokabel aan het verwijderen, dadelijk maak je kortsluiting en is je kaart defect.
Alleen kabels lostrekken indien je zeker weet dat het mag , tijdens het aan zijn van je pc.
(een externe harde schijf moet je bijv eerst software matig loskoppelen, en dan pas de kabel losmaken).

Backups, altijd meerdere backups maken, je harde schijf kan in 1 seconde kapot gaan, je voeding kan alles defect maken, tijdens backup maken een bliksem inslag, dan zijn je beide pc's defect, etc.


http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
Probeer dit eens.


Altijd vermelden wat voor hardware je hebt.
Zoek eens op je laptop/desktop/of naam videokaart of meer mensen ook dit probleem hebben.

Re: upedate en... niets meer- Help!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/31, 18:40:39 »
Start eens op in Grub met een eerdere kernel, start de PC nu wel op met beeld?
Zo ja, het komt voor dat een nieuwere kernel het niet lekker doet met je grafische kaart.
Zo nee, dan wordt het waarschijnlijk een nieuwe videokaart. Je kan nog even proberen of met een Ubuntu live cd wel de boel goed opstart.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: upedate en... niets meer- Help!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/31, 20:04:15 »
Ik zie geen relatie tussen de updates en het niet starten van de PC.
Ook gaan grafische kaarten in de gewone PC zelden geheel plat.

Overigens zijn updates weinig zinvol als je een PC slechts incidenteel gebruikt.

Een mogelijke oorzaak kan ook de voeding zijn.
Deze gaan geregeld kapot waarbij sommige geheel niets doen en andere wel wat maar niet het goede.

In elk geval blijven de foto's gewoon op de HD staan.
Deze kan je altijd op een andere PC, of in een externe HD behuizing via USB, aansluiten.


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: upedate en... niets meer- Help!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/31, 20:09:24 »
Iedere PC geeft tijdens het opstarten een tekst van de BIOS, zie je die wel ?
Zo ja, dan is je kaart nog heel.

Heb je de live-CD, boot dan daarvan op, dan heb je in ieder geval een oudere versie.

Succes en vertel de uitkomsten :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.