Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Magazine  (gelezen 2531 keer)

Magazine
« Gepost op: 2007/09/26, 15:56:18 »
Allereerst excuses voor de gebrekkige communicatie over de veranderingen op het forum. Het documentatieteam wilde graag snel van start gaan en daarvoor waren deze veranderingen besproken. Omdat de volgorde waarin we deze veranderingen doorvoerden ook nog eens precies verkeerd om was leek het alsof er ineens een forum deel bij was en sommigen later nergens meer bij konden. Wees gerust: niemand is ergens buitengesloten!

Het Ubuntu NL magazine was een goed initiatief wat ondanks enorme inzet helaas niet geslaagd is om de eerste opzet te laten slagen. Dat betekent natuurlijk niet dat het een stille dood moet sterven, sterker nog: we kunnen gewoon doorgaan in een andere richting.

Een voorstel wat op de laatste meeting gedaan werd is om het magazine te combineren met het Ubuntu NL nieuws en zo een soort nederlandstalige versie te maken van The Fridge. Dus geen 3-maandelijkse cyclus, maar artikelen columns en nieuws wanneer ze klaar zijn. Dit leek me een goed idee, dus heb ik de koe bij de spreekwoordelijke hoorns gevat en ben begonnen met dit mogelijk maken.

Belangrijkste is dat meewerken aan deze opzet voor het magazine makkelijk moet zijn, iedereen moet er voor kunnen schrijven, dat kan nu dus ook door je verhaal te sturen naar magazine@ubuntu-nl.org -- dit mailadres verwijst naar de helpdesk waar dit makkelijk bijgehouden kan worden. De eindredactie doe ik voorlopig zelf :)

Mensen die (semi-) regelmatig artikelen willen schrijven krijgen toegang tot een beveiligde wiki waar artikelen kunnen worden voorbereid. Deze wordt (hopelijk) morgen opgezet. Iedereen is uiteraard welkom om daar aan mee te werken!

Offline SWAT

  • Administrator
Magazine
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/26, 16:05:55 »
Hierbij sluit ik me volledig aan (hmmm, dat was een korte post ;))

Offline vis

  • Lid
Magazine
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/26, 16:27:13 »
Bedankt voor deze goede en heldere uitleg.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Magazine
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/26, 16:45:52 »
Citaat van: Dennis
Mensen die (semi-) regelmatig artikelen willen schrijven krijgen toegang tot een beveiligde wiki waar artikelen kunnen worden voorbereid. Deze wordt (hopelijk) morgen opgezet. Iedereen is uiteraard welkom om daar aan mee te werken!
Fijn dat de beveiligde wiki er komt! Ik zou graag zien, dat die alleen bewerkbaar is door leden van het Documentatie team, en dus *niet* door iedereen die dat wil.

Wij als documentatie-team proberen niet alleen om de documentatie inhoudelijk te verbeteren, maar ook om er een logische structuur in aan te brengen (en te houden!). Dat kan alleen wanneer slechts wij erin mogen bewerken. Anders raakt de samenhang binnen de kortste keren weer zoek en kunnen we weer overnieuw beginnen.

Ik vind dit een zeer belangrijk punt en ik hecht daar veel waarde aan. Wil je ons hierin tegemoetkomen, Dennis?

Groet, Pjotr.

Magazine
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/26, 16:51:56 »
Uiteraard :) Het ding krijgt 2 (of meer) delen, waarvan 1 alleen voor het documentatie team.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Magazine
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/26, 16:52:27 »
Citaat van: Dennis
Uiteraard :) Het ding krijgt 2 (of meer) delen, waarvan 1 alleen voor het documentatie team.
OK!  :-)

Offline wutnubu

  • Lid
Magazine
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/26, 17:05:15 »
Applaus en kijk eens goed daar rechts die links staan blinken.....

Ga zo door.

Groet

Magazine
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/26, 17:06:01 »
Soms kan ik me spontaan helemaal gelukkig voelen, gek he? Bedankt Dennis.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Math.

  • Lid
Magazine
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/29, 16:06:55 »
:)

Offline Dave

  • Lid
Magazine
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/01, 12:13:46 »
respect man, voor zoveel inzet.


Citaat
Soms kan ik me spontaan helemaal gelukkig voelen, gek he?
Inderdaad