Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer Canon i965  (gelezen 992 keer)

frannette

  • Gast
Printer Canon i965
« Gepost op: 2007/11/23, 19:27:13 »
Ik wil graag mijn Canon i965 printer gebruiken in Ubuntu. Gebruik nu de driver voor de i865. In zwartwit gaat dat goed, maar in kleur is alles verschoven. Canon levert geen driver. Weet iemand waar ik die wel kan vinden.

Offline PeterF

  • Lid
Printer Canon i965
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/23, 20:08:26 »
Je zou de drivers van Turboprint kunnen proberen, volgens hun website ondersteund de gratis versie deze printer.

Offline joseph

  • Lid
Printer Canon i965
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/23, 20:49:46 »
Ja, turboprint werkt bijzonder goed met Canon.
Heb zelf een i550 die perfect werkt en waarvoor ook een onderhoud instel programma is zoals onder windows.
Ook foto's print hij zoals het hoort en met de juiste resoluties (standaard cups=driver zoomt als het ware in op je afbeelding als je de hoge resoluties selecteer).

De gratis versie print echter op ieder vel een vak met TURBOPRINT en nog wat kreten.
Bedoeling is namelijk dat je een sleutel koopt en de gratis versie het is dus alleen bedoeld als een "voorproefje".
Verhaal rondom sleutel vind ik nogal vaag.
Heb b.v. geen zicht op wanneer de verwachting is dat ze driver 2.0 invoeren want dan moet je namelijk weer een nieuwe sleutel kopen a 29,95 Euro (sleutel is namelijk alleen geldig voor drivers 1.**).

Turboprint bewijst echter wel dat ook de Canonprinters goed kunnen werken onder Linux.
Hoop dat Canon tot inkeer komt en/of openprinting met goede drivers afkomen.

Edit:
I965 op openprinting.org
Adviseren daar de gratis Turboprintdriver alleen te gebruiken voor het onderhoud omdat hij het verder met de daar opgegeven drivers redelijk goed zou doen.

frannette

  • Gast
Printer Canon i965
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/24, 14:13:11 »
De free turboprint werkt inderdaad goed. Jammer van het TurboPrint logo over je prints heen. Zo heb je er dus alleen maar iets aan om te kijken of het werkt. Het andere pakket BJfiltercups heeft helaas niet de i965 printer aan boord. Dan toch maar een keer een license kopen?