Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het Gnome Shell hoekje  (gelezen 7038 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Het Gnome Shell hoekje
« Reactie #50 Gepost op: 2018/03/20, 18:12:31 »
Na lange tijd Gnome Shell zo goed als in standaard modus te hebben gedraaid, vond ik het tijd voor iets nieuws: minimale transparante balk onderin met Arc menu, applicatiemenu, werkbladindicator, datum en statusknop.



Het menu wordt geopend met <super>. Het overzichtsscherm en standaard volle-scherm programmamenu is ver weg.



Er zijn geen iconen om tussen programma's te schakelen - ik gebruik dit praktisch niet. Ik werk vooral via het toetsenbord. Will je dat wel, dan kan je de "Dash to Panel" extensie gebruiken, en daar eventueel je Arc menu aan toevoegen.

Als een toepassing gemaximaliseerd wordt, dan wordt de balk donker.
 

Transparantie wordt geregeld door de extensie "Dynamic Panel Transparency". Zo is het paneel helemaal transparant als er geen gemaximaliseerde toepassing is.

Toon hier ook hoe jij gnome shell gebruikt!

Offline EvC

  • Lid
Re: Het Gnome Shell hoekje
« Reactie #51 Gepost op: 2018/06/10, 22:45:48 »
De extensies Dash to Panel en Arc Menu hebben sinds vandaag een update gekregen.
Vooral Panel Intellihide bij de eerst genoemde extensie is een welkome aanvulling.

Dash to Panel is een blijvertje, helemaal top:




Scherptediepte of geblurred in deze wallpaper?


Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon + GNOME Boxes

Offline vanadium

  • Lid
Re: Het Gnome Shell hoekje
« Reactie #52 Gepost op: 2018/06/11, 10:22:07 »
Zowel Dash to Panel als Dash to Dock zijn beide extensies van absolute topkwaliteit. Dat Dash to Panel nu ook zelf kan 'verbergen' is positief. Je kon dat al bekomen met weer een andere extensie, "Hide top bar", maar dat dit nu ingebouwd is in Dash to Panel zelf zal ongetwijfeld de stabiliteit ten goede komen.

Nu zie ik dat ik mijn gnome nog min of meer hetzelfde draai als goed drie maand geleden. Alleen is Arc menu weer weg. Ik gebruik de <super> key niet meer als hotkey (drukken op <Super>  doet bij mij niets meer) omdat die te vaak per ongeluk geactiveerd werd bij het werken met super-combinatietoetsen. <Super + spatie> roept de launcher Albert op, en zo start ik mijn programma's.

« Laatst bewerkt op: 2018/06/11, 10:24:13 door vanadium »

Offline EvC

  • Lid
Re: Het Gnome Shell hoekje
« Reactie #53 Gepost op: 2018/06/11, 12:43:41 »
Het viel me op dat dit topic een tijdje is stilgevallen. Wellicht leeft het op bij het uitkomen van Ubuntu 18.04.1 en maken de meesten dan pas de overstap.

De extensie Hide Top Bar kon inderdaad verwijderd worden.

De inrichting zoals het nu is:


Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon + GNOME Boxes

Re: Het Gnome Shell hoekje
« Reactie #54 Gepost op: 2018/06/11, 12:49:14 »
Misschien moeten jullie de volgorde van dit topic actualiseren en geen berichten uit de vorige eeuw bovenaan zetten

Re: Het Gnome Shell hoekje
« Reactie #55 Gepost op: 2018/06/11, 23:57:45 »
Misschien moeten jullie de volgorde van dit topic actualiseren en geen berichten uit de vorige eeuw bovenaan zetten

Ik zie ook heel graag dat het nieuwste bericht bovenaan staat i.p.v. onderaan.
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline rico70

  • Lid
Re: Het Gnome Shell hoekje
« Reactie #56 Gepost op: 2018/06/12, 03:49:58 »
En dan eerst het antwoord lezen en dan pas de vraag?
1 Of je kiest voor nieuwe berichten sinds je laatste bezoek, dan blijft alles in de juiste volgorde
2 Of je kiest bij de forum index voor de meest recente berichten, dan heb je de nieuwste berichten boven aan staan

Offline EvC

  • Lid
Re: Het Gnome Shell hoekje
« Reactie #57 Gepost op: 2019/07/25, 20:10:47 »
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon + GNOME Boxes

Offline vanadium

  • Lid
Re: Het Gnome Shell hoekje
« Reactie #59 Gepost op: 2022/01/12, 15:26:09 »
Met de overgang van Firefox en andere browsers naar "Snap only" zal zo een gereedschap een welkome aanvulling zijn.