Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laat hier je eigen website zien...  (gelezen 178152 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #25 Gepost op: 2011/08/11, 12:00:10 »
Hier ook niet.
Dacht dat het een NL talige site zou zijn ? zo staat het er toch.

Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #26 Gepost op: 2011/08/11, 12:31:37 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #27 Gepost op: 2011/08/11, 13:56:29 »
Probleem met de lijn is als het goed is opgelost.
Er stond een fout in css die er voor zorgde dat oudere browser's die lijn lieten zien.
Dus als het goed is, is de lijn nu weg.

De afbeelding had ik aangepast en ik moet die nog in formaat aanpassen. Maar dat is zo gedaan.
Vooral nu de site is opgedeeld waardoor ik nu alles heel makkelijk kan aanpassen.
Scheelt een hoop met de HTML pagina.
Tevens geeft hij nu mijn pagina wel goed weer in ie wat hij van te voren niet deed.

Hahaha ja die tekst is puur om te kijken hoe de uitlijning is.
Het heeft tevens als voordeel dat ik makkelijker mijn php en css codes kan testen op lettertype en maat.
Ik zit er aan te denken om de Ubuntu lettertype te gebruiken. Die werken prima in Linux en als je in Windows Chrome gebruikt dan zie je het ook als het goed is.
Ik twijfel alleen omdat je dan een browser en systeem afhankelijk uiterlijk hebt.

Maar beter dan de andere pagina kwa uiterlijk?
Wou eerst de pagina hetzelfde maken maar dat bracht nadelen met zich mee met de opmaak en als ik het wou uitbreiden.
Ik zou dan het uiterlijk moeten aanpassen.

Nog een voordeel wat ik nu heb, is dat ik de andere pagina van deze code kan maken end at ik alleen wat kleuren en afbeeldingen hoef aan te passen aan het uiterlijk.


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #28 Gepost op: 2011/08/11, 19:25:42 »
xub-info is zeker de site voor jongeren? :)
ziet er erg goed en gelikt uit!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #29 Gepost op: 2011/08/11, 19:36:40 »
xub-info is zeker de site voor jongeren? :)
ziet er erg goed en gelikt uit!

Hahaha op xub-info staat een simpele HTML layout en meer niet.
Daar zet ik alles neer wat niet alleen voor Xubuntu geld en extra dingen zoals kdenlive en zo.
Eigenlijk alles om het besturingssysteem.

Heb wel wat ideeën maar ik moet nog wat dingen leren met php css en meer om het wat extra opties te geven.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/11, 19:40:35 door emiel1976 »

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #30 Gepost op: 2011/08/11, 23:04:09 »
De paarse lijn is nu weg. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #31 Gepost op: 2011/08/12, 01:40:28 »
Ik had mijn site getest en gezien dat het opgelost was.
Het was voornamelijk bij oudere browser's te zien.

Ik had in de css nog een margin staan die er niet moest staan, maar dat krijg je als je kopy past toepast. XD

Logo is nu ook wat kleiner en de instellingen pagina is ook wat aangepast zodat het beter is voor wat er op komt.
Daar heb ik namelijk al bijna de tekst helemaal kompleet voor.
Straks is het alleen maar de tekst er in plakken, de afbeeldingen op de juiste maat maken en plaatsen en klaar.

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #32 Gepost op: 2011/12/23, 19:19:30 »
Net geklooit in mijn configuration.php om de pdf knop te laten werken, wat nog niet gelukt is maar met die tips is hij een stuk sneller geworden. :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline MKe

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #33 Gepost op: 2012/01/22, 11:43:35 »
Heb de website van mijn band geupdated. Ziet er nu iets professioneler uit. Ik heb een hekel aan flash e.d., dus dat zul je bij mij niet veel zien. Voornamelijk css en html dus. De achtergrond is mijn poging iets te doen met GIMP. Verder nu iets meer gewerkt met webkit e.d. Ik wil graag weten hoe het eruit ziet op non-webkit browsers, dus als iemand er een heeft....

Hier is de link
http://redbeat.redbeatband.nl/wb/

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #34 Gepost op: 2012/01/22, 12:01:18 »
Goed zo, lekker veel koelkasten in de oefenruimte. ;)

Even zonder dollen, ziet er goed uit de site. En tenminste zonder Flash, ben ik ook geen liefhebber van.
Blijft een mooie bezigheid spelen in een band. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline MKe

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #35 Gepost op: 2012/01/22, 14:16:48 »
Ja, koelkasten heb je wel nodig bij een band. Moet ergens het bier neerzetten ;)

We hebben overigens hard nieuwe filmpjes nodig. Als ik deze zie krijg ik tranen in mijn ogen. We klinken tegenwoordig een stuk beter.

Baal ervan dat IE zo'n slechte ondersteuning geeft van css3. Ik krijg gewoon geen afgeronde hoeken in IE9 :(
Gebruikt iemand opera? Ben eigelijk nieuwsgierig hoe de website er op die browser uitziet.

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #36 Gepost op: 2012/01/22, 14:28:33 »
In Firefox 3.6 keurig afgeronde hoekjes iig (ook geen Webkit browser). Laat IE maar zitten  :evil: In IE10 werkt het waarschijnlijk wel dus Windowsgebruikers moeten geduld hebben ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/22, 14:31:41 door erik1984 »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #37 Gepost op: 2012/01/22, 14:34:34 »
Ik zal even kiek'n
Nope, in Opera hele... Hoekige hoekjes ;)

Offline MKe

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #38 Gepost op: 2012/01/22, 14:53:58 »
Ik zal even kiek'n
Nope, in Opera hele... Hoekige hoekjes ;)
Bedankt, welke versie gebruik je?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #39 Gepost op: 2012/01/22, 14:59:13 »
Versie 11.6

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #40 Gepost op: 2012/01/22, 15:27:31 »
Ik weet niet wat je bedoeling is maar als je puur en alleen Webkit gebruikt, dan blijven er 3 browser's over die op dat gebied alles ondersteunen en dat zijn Chrome, Chromium en Safari.

Wil je ie ondersteuning dan moet je er van uit gaan dat alles onder ie9 vrijwel niet werkt en ie9 deels.
ie10 werkt beter met CSS3 maar dan moet je op een aantal punten wel andere code gebruiken en -ms- gebruiken op een aantal punten.
Voor Opera is het wat lastiger omdat die 2 codes gebruiken namelijk -o- en als ik mij niet vergis -vx-.
Je moet daarbij ook weer een latere versie hebben voor ondersteuning.
Firefox hangt net als ie af aan de versie. De nieuwere doen het beter en ondanks dat FF geen webkit gebruikt maar -moz-, geven ze een aantal codes wel aan die webkit zijn. Let wel op dat ze niet alles in die regel ondersteunen.
Als je in die zelfde regel een animatie hebt staan met daarin een tijd dan valt die tijd weg en moet je dezelfde regel maken met -moz- om het juist weer te geven.
Voor betere ondersteuning in FF moet -moz- gebruiken. Zonder dit geeft het niet alles weer en kan de site wat trager zijn op een aantal punten.
Chrome en safari zijn geen probleem omdat die webkit gebruiken. Voordeel van Chrome is, is dat je niet naar de versie hoeft te kijken omdat die bij iedereen automatisch geüpdatet is.
Chromium zal ook geen problemen geven al loopt die iets achter.

Het enige waar bepaalde browser's problemen mee zal hebben en je niet oplost met code, is met de video formaten. Chrome en zo heeft er geen problemen mee maar FF en dergelijke kunnen daar wel problemen mee hebben.

Een ander ding is, is waar voornamelijk FF een probleem mee heeft en dat is tekst weergave.
FF wil wel eens bij bepaalde codes een ander formaat tekst weergeven of zelfs richting vet gedrukt gaan. Dit merk je het beste bij frames met daarin tekst die niet past of afwijkt van de achtergrond.
Kan lastig zijn en daar moet je dus even op letten.
In sommige gevallen moet je dan een extra FF regel in je code zetten om dat op te vangen.

Ik doe eigenlijk ook alleen nog maar webkit gebruiken omdat dat de basis is en het makkelijkste werkt.
Ik let ook niet op het tekst formaat en kleurcodes net zo min op video formaten.
Het enige wat ik nu doe is af en toe wat IE codes erbij gebruiken.
IE codes alleen omdat die het meeste marktaandeel hebben.
Andere browsers krijgen te zien dat ze Chrome moeten nemen voor een juiste weergave.
Opera let ik niet op omdat dat markt aandeel te klein is om tijd aan te besteden en FF komt alleen als diegene dat wil anders laat ik dat ook weg.

Het is dus wat je wilt, wil je dat iedereen ongeacht de browser die wel HTML5 en CSS moet ondersteunen, de site juist wil zien, dan moet je die andere codes gebruiken en anders zou ik een verwijzing naar Chrome maken als je er geen tijd in wilt steken.
Ik doe het laatste in de hoop dat browsers zoals FF en dergelijke gaan inzien dat ze met 1 formaat moeten gaan werken en niet weer iets afwijkend gaan doen.


Offline MKe

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #41 Gepost op: 2012/01/23, 10:35:40 »
rond 40% vand de viewers zouden IE gebruiken volgens de statistieken, dus ik wil daar wel rekening mee houden net als jij. Ik heb geprobeerd om het cross-browser te houden, maar op de een of andere manier lukt dat niet helemaal. Het grappig is dat IE9 wel de hoeken van de banner afrond, maar niet van de menu balk. Ik heb nu bij iemand Opera gezien, waar wel de buitenkant van de menu balk wordt afgerond, maar niet de afzonderlijke knoppen daarbinnen. Dit is weer anders dan Timo meldt, terwijl het wel dezelfde versie is, dus wat daar gebeurt weet ik ook niet. Chromium, Chrome en FF9 (en blijkbaar FF3.5) doen het alle drie prima zoals ik het bedoeld heb. Dat is gek want Opera en Chrome gebruiken allebei webkit en zouden dus op dezelfde manier moeten weergeven, niet? Ik heb Safari nu wel zover dat hij de pagina weergeeft als op FF en Chrome (tenminste op mijn iPod dan).

Waarom kunnen al deze browser zich niet aan de standaard houden  ???

Nou ja, het is geen essentieel verschil en het hindert niet het browsen op de site. Ben wel tevreden over de achtergrond, hij doet het prima, ook op een groot scherm.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #43 Gepost op: 2012/01/23, 15:08:11 »
Opera maakt geen gebruik van webkit dat doen alleen Safari en Chrome (Chromium).

Dat andere webbrowsers soms het wel laten zien en soms niet is omdat ze het niet volledig ondersteunen.
Neem nou de webkit regel.
Achter webkit staan dingen die FF, IE en Opera ook kennen en gewoon weer kunnen geven maar komt er een code die gekoppeld is aan de webkit zoals bijvoorbeeld een tijd, dan werkt dat niet in die browser's. Als je die dan wel wild weergeven dan moet je diezelfde regel er nogmaals in zetten.

IE is een ramp want als je HTML5 gebruikt dan moet je er vanuit gaan dat men ie9 heeft en beter ie10 of je moet een aantal regels aanpassen zodat het ook door ie7 en ie 8 ondersteund word. IE6 zou ik niet meer doen.
Je moet dus een extra css blok voor ie erbij zetten en als het te veel word kun je het opsplitsen zodat je 2 css files krijgt. 1 voor ie en 1 voor alle wel HTML5 ondersteunende browser's waarbij je moz gebruikt voor FF.
Opera zou ik net als ie6 laten voor wat het is. Een deel ondersteund het maar zodra je mp3 en mp4 gebruikt vallen FF en Opera af terwijl als je wav, webm en ogg gebruikt valt ie af en dan zou ik op dat gebied eerder voor ie kiezen.
Chrome ondersteund het allemaal en zal er geen probleem mee hebben.

Dus even kijken hoeveel code je nodig hebt voor ie en indien nodig maak je een aparte ie css file anders zet je het er gewoon bij.
Wil je FF ook goed ondersteunen dan zet je al je webkit regels er nogmaals neer maar vervang je webkit door moz.
Zet dan gelijk de regel voor ms er bij voor ie9 en voornamelijk voor ie10.

Ik bouw mijn sites eerst helemaal op in HTML5 waarna ik ze test in ie en kijk wat er niet werkt.
Dan plaats ik wat extra dingen in de CSS om het werkend te krijgen. Video en audio files gebruik ik allemaal mp4 en mp3 voor behalve op mijn eigen server vanwege het data verbruik. Anders ga ik snel over mijn gebruikers limiet heen en ik heb nog geen zin om meer te betalen voor mijn server. :D
Werkt wel mooi die video met HTML5. De video speelt gelijk als je op de play knop drukt.
Tevens kun je een eigen menu maken voor je speler als je wilt.


O rede dat ik Opera links laat liggen komt door 2 dingen.
1 afwijkende code en op zich is dat niet erg maar ze gebruiken 2 codes in plaats van FF en IE waardoor je iedere keer moet uitzoeken welke je moet hebben.
2 marktaandeel is voor mij te klein om er tijd aan te besteden. IE neemt al genoeg tijd in beslag door hun oudere versies.
Als ik video gebruik, valt FF ook af omdat dat toch niet werkt in FF en dan ga ik de rest ook niet ondersteunen.
Ik plaats een bericht dat ze maar Chrome moeten nemen om alles te kunnen zien.

O je kunt de kleur, afbeelding of tekst van je site aanpassen aan de browser die ze gebruiken.
Dan kun je gelijk melden als ze geen ondersteunende browser gebruiken terwijl als ze bijvoorbeeld Chrome of IE gebruiken die je wel ondersteund, dit niet te zien krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/23, 15:17:11 door emiel1976 »

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #44 Gepost op: 2012/01/23, 21:16:06 »
@Emiel

Gebruik dan Ogg Vorbis, dit is kleiner dan mp3 zonder kwaliteitsverlies. ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #45 Gepost op: 2012/01/24, 00:30:11 »
@Emiel

Gebruik dan Ogg Vorbis, dit is kleiner dan mp3 zonder kwaliteitsverlies. ;)

Ja maar dat word niet door IE ondersteund en MP3 wel.
En ja misschien is het leuker om allemaal open software te gebruiken maar nu is IE nog marktleider in gebruikers en als je er veel wild bereiken dan moet je met IE rekening houden.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #46 Gepost op: 2012/01/24, 11:09:56 »
En ja misschien is het leuker om allemaal open software te gebruiken maar nu is IE nog marktleider in gebruikers en als je er veel wild bereiken dan moet je met IE rekening houden.
Dan zet je op de pagina de tekst Omdat U een verouderde en inferieure browser gebruikt, heeft U geen geluid, dan moeten ze het snappen :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #47 Gepost op: 2012/01/24, 11:54:31 »
Hahaha ja dat kan maar dat willen degene voor wie ik de site bouw niet hebben.
Firefox is niet erg en Opera hadden ze nog nooit van gehoord maar IE moet werken.
Ze hadden het zelfs over IE6 maar dat hoeft gelukkig niet na ik uitlegde dat zelfs Microsoft er van af wil.

Het gaat voornamelijk om video.
Eerst wilde ze dat het vanzelf begon af te spelen als je naar de site ging maar na wat voorbeeldjes laten zien, waren ze er snel van over tuigt dat, dat alleen maar irritant is.
Wat je al niet moet doen voor mensen naar je luisteren en je adviezen aannemen.

Het is gewoon lastig om een site in HTML5 te maken die voor iedere browser werkt.
Chrome en Safari zijn de enige die niet meerdere regels nodig heeft om te werken maar voor iedere andere browser moet je weer extra regels toevoegen. Wil je op iedere browser audio en of video, dan moet je die in meerdere formaten uploaden.
Wel leuk is, is dat je voor iedere browser een eigen kleuren schema kunt maken net als bij die HTML5 test van Microsoft waar de vissenkom rood is in Firefox.
Zo kun je voor iedere browser de kleur laten veranderen en zelfs verschil maken tussen de besturingssystemen. Chrome in Linux kan dan rood zijn en in Windows blauw.
Zo kun je ook berichten plaatsen voor de gebruiker afhankelijk van de browser en besturingssysteem.
Animatie's kun je ook per browser aanpassen zodat iedere browser zijn eigen look heeft.
Dat is het enige positieve aan het feit dat Microsoft, Mozilla en opera weer iets anders willen dan wat het gangbare formaat is.
Kun je bijvoorbeeld de animatie in IE traag zetten en de melding geven om een andere browser te nemen voor meer snelheid. :evil: 

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #48 Gepost op: 2012/01/26, 00:56:04 »
Nog een handig tooltje voor CSS3.

Hiermee kun je de kleur verloop heel makkelijk maken en krijg je gelijk de code.
Ook voor de verschillende browsers.

http://www.omgubuntu.co.uk/2012/01/gradiator-the-only-css3-gradient-generator-for-linux/

Ik heb het nog niet werkend gekregen in 12.04 maar in 11.10 werkt het perfect.

Offline MKe

  • Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #49 Gepost op: 2012/01/26, 06:20:51 »
Handig! Bedankt