Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: reboot  (gelezen 2063 keer)

Gast

  • Gast
reboot
« Gepost op: 2006/09/05, 12:42:48 »
hoi lui, ik gebruik nu frostwire 4.10 om mp3'kes te downloaden enzo...
jammergenoeg loopt dat programma soms vast en dan loopt gelijk heel me systeem vast....
dan moet ik rebooten en daar hou ik nie zo van...

over rebooten gesproken, als ik kies voor restart dan doet ie dat wel alleen blijft me scherm zwart :S kan wel inloggen enzo maarja wat heb ik daarnaan he ...

wat gebruiken jullie voor appz om mp3's enzo te downloaden?
ik gebruikte met windows altijd shareaza maar dat werkt niet met linux...

mzzltov roeb

Offline gercokees

  • Lid
reboot
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/05, 12:49:03 »
Je bedoelt: Je scherm blijft zwart, maar je krijgt wel een prompt (iets met mijnnaam@mijncomputer$ ofzoiets?
Groet,
Gerco-Kees
<><

Gast

  • Gast
reboot
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/05, 12:52:57 »
nee geen prompt, helemaal niks gewoon een mooi (stoffig) zwart scherm...

Azalin

  • Gast
reboot
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/05, 13:33:09 »
Citaat van: Roebs
over rebooten gesproken, als ik kies voor restart dan doet ie dat wel alleen blijft me scherm zwart :S kan wel inloggen enzo maarja wat heb ik daarnaan he ...
Eh, maar hier zeg je dat je wel kan inloggen? ik even niet snap.

Gast

  • Gast
reboot
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/05, 13:36:08 »
ja alles doet het gewoon alleen me beeldscherm is dood....

ik doe reboot, hij sluit af, start weer op ook al zie je dat niet...

dan hoor je dat leuke standaard trommelgeluidje dat je je kan aanmelden...

ikke naam en wachtwoord intikken en dan hoor ik dat leuke muziekje dat dat ik ben aangemeld en gnome opstart enzo...

Gast

  • Gast
reboot
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/05, 14:04:29 »
is irri want het enige wat ik dan kan doen is power off/power on...

zelfde als wanneer frostwire vastloopt... is dat wel een goed programma?

wist niks beters... :S

Offline gercokees

  • Lid
reboot
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/05, 16:09:11 »
ehh, zit de stekker van je monitor in het stopcontact :-)
Groet,
Gerco-Kees
<><

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
reboot
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/05, 16:22:24 »
Voor downloaden gebruik ik Apollon. Er zijn al veel topics over gemaakt :) zoek de post waar ik uitleg hoe je fasttrack en gnutella erbij installeert.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Azalin

  • Gast
reboot
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/05, 16:38:44 »
Je zou eens in safe-mode/recovery mode kunnen opstarten en dan de driver in je xorg.conf (in /etc/X11/) op vesa, opnieuw proberen op te starten en kijken of dat werkt. Of je zou sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg kunnen doen... Rebooten en kijken wat er gebeurt. Op zich zou je ook startx kunnen ingeven in beide gevallen maar ik loop nog wel eens tegen wat problemen aan als ik niet vers begin.

Maak wel eerst even een backup van je xorg.conf voor ook maar IETS met je Xorg.conf gaat doen, dan kan je die altijd nog terugzetten in het geval van een error/probleem. Backup maken doe je door    sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.mijnbackup  in een terminal te doen VOOR je iets met het editen of met dpkg gaat doen...

Roeb

  • Gast
reboot
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/05, 23:05:49 »
bedankt voor jullie bijdragen!

ik ga eerst eens ff kijken naar dat Apollon, rebooten doe ik eigenlijk nooit, is ook niet nodig met linux en daar ben ik heel dankbaar voor... dat probleem met rebooten zoek ik later nog wel eens uit...

ennuuh gercokees... ik heb een laptop en die heeft aan 1 stekker wel genoeg ;)

Roeb

  • Gast
reboot
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/05, 23:07:52 »
fasttrack is toch van kazaa? ik d8 dat er op fasttrack superveel troep stond? of heb je daar met linux/apollon geen last van?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
reboot
« Reactie #11 Gepost op: 2006/09/06, 01:07:34 »
Fasttrack is inderdaad het Kazaa-netwerk. Maar op elk netwerk vind je troep. En virussen natuurlijk. Het spreekt voor zich dat Windows-virussen geen enkel effect hebben op linux, dus daar moet je je niet druk over maken. Als je trouwens oplet wat je precies download, dan verminder je ook de kans dat je troep download. Audio- en/of videobestanden kunnen alleen troep zijn als ze A. een bug triggeren in het programma dat ze probeert in te lezen (denk aan de Windows WMF exploit) of B. dat het een verkeerd audio/video bestand is met een verkeerde naam :)

Linux is (voorlopig) helemaal niet vatbaar voor troep van type A ;) maar wel voor B (als iemand een lied plaatst onder de verkeerde naam bijvoorbeeld)

Apollon zoekt trouwens op al die netwerken tegelijk en bij elk gevonden bestand staat er een icoon zodat je weet op welk netwerk dat bestand zich bevindt. Bijvoorbeeld het Kazaa logo voor fasttrack.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Gast

  • Gast
reboot
« Reactie #12 Gepost op: 2006/09/06, 09:24:32 »
Ok. over virussen gesproken, bestaan er ook virussen tegen linux?

Saamelainen

  • Gast
reboot
« Reactie #13 Gepost op: 2006/09/06, 09:30:07 »
Er zijn vaker vragen over geweest. De zoekfunctie van het forum levert dit resultaat op:

http://forum.ubuntu-nl.org/search/1489906761

 :)

Roeb

  • Gast
reboot
« Reactie #14 Gepost op: 2006/09/06, 09:46:28 »
Info

Er werd niets gevonden.

Ga terug

Roeb

  • Gast
reboot
« Reactie #15 Gepost op: 2006/09/06, 09:48:22 »
topic is pleittos?

Saamelainen

  • Gast
reboot
« Reactie #16 Gepost op: 2006/09/06, 09:51:49 »
Sorry. Ik weet niet hoe dat komt. :)
Zoek maar even op virus en je hebt 'm. :)

Roeb

  • Gast
reboot
« Reactie #17 Gepost op: 2006/09/06, 10:54:00 »
tnx, ik ben al wat wijzer nu, virusscanner lijkt me overbodig :)

maar als er een linux versie van NOD32 komt wil ik die wel, want daar had ik een hele goeie aan op windows....

Azalin

  • Gast
reboot
« Reactie #18 Gepost op: 2006/09/07, 21:17:19 »
Ja, same here... en er schijnen er een aantal te zijn: voor een file en een mail server ... beiden zijn niet via de website te bestellen en alleen als je op de produkt download pagina van Eset kijkt dan kan je hem downloaden ... maar dan heb je wel een werkende login nodig. Die van Windows werkt dan dus niet... Misschien dat ze die ook aan consumenten gaan verkopen zodra ze zien dat er markt voor is...