Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Automatisch inloggen root in 'Breezy'  (gelezen 1448 keer)

piterjelle

  • Gast
Automatisch inloggen root in 'Breezy'
« Gepost op: 2006/11/27, 19:29:12 »
Hallo,
is het mogelijk de root account automatisch in te laten loggen bij het opstarten van Ubuntu 5.10?
Zo ja, hoe dan?

Via 'Systeem -> Beheer -> Instellingen voor aanmeldscherm' en dan de user naam in voeren heb ik al geprobeerd maar dit werkt alleen met de gewone user account.
Ik kan al wel gewoon als root inloggen in GDM.

alvast bedankt

nils holkerson

  • Gast
Automatisch inloggen root in 'Breezy'
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/27, 19:41:23 »
waarom draai je nog steeds 5.1? het lijkt me handiger  om 6.06 lts te draaien, zitten minder bugs in en voorkomt verwarring op ee forum als deze.

en waarom zou je een automatische  login willen? dit is uit veiligheidsredenen zo gedaan. en wees daar blij mee!

piterjelle

  • Gast
Automatisch inloggen root in 'Breezy'
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/27, 19:55:57 »
eerste: omdat ik een pc met maar 500MHz CPU en 128MB RAM heb en het werkt prima.

tweede: omdat ik een server op de pc heb draaien maar deze alleen aan wil hebben als ik hem nodig heb. Ik moet het hele zaakje dus in 1 keer via wake on lan kunnen laten starten als ik bv op school zit.
En die veiligheid maak ik me niet heel erg druk om.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Automatisch inloggen root in 'Breezy'
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/27, 22:33:47 »
Laat 'm opstarten in recovery mode. Dan ben je altijd root.
Gewoon je grub menu.lst aanpassen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

`GooZ

  • Gast
Automatisch inloggen root in 'Breezy'
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/28, 09:05:43 »
Of je kan ook, afhankelijk of je al dan niet textbased werkt als je op school zit, sudo su tikken om root te worden. Grafisch kan het allemaal met gksudo nautilus. Misschien t

Offline Soul-Sing

  • Lid
Automatisch inloggen root in 'Breezy'
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/28, 09:19:48 »
Citaat van: `GooZ
Of je kan ook, afhankelijk of je al dan niet textbased werkt als je op school zit, sudo su tikken om root te worden. Grafisch kan het allemaal met gksudo nautilus. Misschien t

nils holkerson

  • Gast
Automatisch inloggen root in 'Breezy'
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/28, 13:32:25 »
Citaat van: piterjelle
eerste: omdat ik een pc met maar 500MHz CPU en 128MB RAM heb en het werkt prima.

tweede: omdat ik een server op de pc heb draaien maar deze alleen aan wil hebben als ik hem nodig heb. Ik moet het hele zaakje dus in 1 keer via wake on lan kunnen laten starten als ik bv op school zit.
En die veiligheid maak ik me niet heel erg druk om.
okay als het prima werkt, moet je het vooral doen. maar dapper is geen zwaarder besturings-systeem dan breezy. als je iets wil wat je resources minder aanvreet, kun je eens xfce-desktop installeren. het is niet altijd even handig, zo mis ik bijvoobrbeeld een zoekoptie en er is geen prullenbak, maar het draait een stuk stabieler...

Automatisch inloggen root in 'Breezy'
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/28, 14:04:59 »
Citaat van: piterjelle
Hallo,
is het mogelijk de root account automatisch in te laten loggen bij het opstarten van Ubuntu 5.10?
Zo ja, hoe dan?

Via 'Systeem -> Beheer -> Instellingen voor aanmeldscherm' en dan de user naam in voeren heb ik al geprobeerd maar dit werkt alleen met de gewone user account.
Ik kan al wel gewoon als root inloggen in GDM.

alvast bedankt
Waarom willen mensen altijd domme dingen doen?
Want dat is het, dom.

Waarom zou je standaard als root willen inloggen? Problemen gegarandeerd!
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Automatisch inloggen root in 'Breezy'
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/28, 14:11:47 »
Ja, ik snap het ook niet. E

Offline Soul-Sing

  • Lid
Automatisch inloggen root in 'Breezy'
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/28, 14:18:21 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: `GooZ
Of je kan ook, afhankelijk of je al dan niet textbased werkt als je op school zit, sudo su tikken om root te worden. Grafisch kan het allemaal met gksudo nautilus. Misschien t