Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Crapware  (gelezen 4069 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Crapware
« Reactie #25 Gepost op: 2015/09/06, 11:04:11 »
Hier net zo. Ik heb sinds twee jaar een Huawei. Eén model beter dan hun instapmodel. Hij doet het erg puik.

Die tests moet je toch wel met een korreltje zout nemen. Dat is mijn persoonlijke ervaring. *%&*, ik heb mijn koffie vergeten te roeren! Bléh. Die tests hebben altijd wat af te kraken en echte praktijkervaring opdoen met het geteste artikel schiet er vaak bij in. Want dat kost tijd en dus geld.

De volgende wordt weer een Huawei en dan een wat potenter model. Het aantal voor mij echt nuttige apps is aan het groeien. Hopelijk dat keer zónder crapware of liefst een open source systeem. Maar die nieuwe telefoon gaat nog wel een paar jaar duren, denk ik. Deze gaat vast nog wel even mee.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Crapware
« Reactie #26 Gepost op: 2015/09/06, 11:08:37 »
Citaat
Verder zijn mensen ergens wars van gratis. Die willen betalen.
Het ironische is dat áls ze gaan betalen (Windows), ze dan ook iets krijgen waar ze niet om vragen. En als ze niks betalen (Linux) dan krijgen ze precies wat ze willen. Hoe ironisch. Hoe paradoxaal.

 :o Daar sla je wel de spijker op zijn kop!

Ik wacht met smart op een telefoon met een open source systeem. Mijn mooie telefoon zit eveneens vol crapware.

dat bestaat al http://www.replicant.us/
alleen moet je dan je bootloader unlocken en t er zelf op zetten.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Crapware
« Reactie #27 Gepost op: 2015/09/06, 11:23:25 »
Leuk dat Replicant, Niekn. Hopelijk neemt het aantal ondersteunde telefoons snel toe!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Crapware
« Reactie #28 Gepost op: 2015/09/06, 11:48:28 »
Hier net zo. Ik heb sinds twee jaar een Huawei. Eén model beter dan hun instapmodel. Hij doet het erg puik.

Die tests moet je toch wel met een korreltje zout nemen. Dat is mijn persoonlijke ervaring. *%&*, ik heb mijn koffie vergeten te roeren! Bléh. Die tests hebben altijd wat af te kraken en echte praktijkervaring opdoen met het geteste artikel schiet er vaak bij in. Want dat kost tijd en dus geld.

De volgende wordt weer een Huawei en dan een wat potenter model. Het aantal voor mij echt nuttige apps is aan het groeien. Hopelijk dat keer zónder crapware of liefst een open source systeem. Maar die nieuwe telefoon gaat nog wel een paar jaar duren, denk ik. Deze gaat vast nog wel even mee.
Dit is dus geen test die en of ander bedrijf doet,dit is een test gewoon door een gebruiker van Fok.nl.En ja,gewoon gebruiken doet hij hem ook,en testen met een benchmark,dus vergelijken met andere vaak veel duurdere telefoons.Hij koopt de telefoon,of hij vraagt om een testmodel.En die krijgt hij nog vaak ook als hij zegt dat hij een test doet voor fok.nl.Dus ik vind hem behoorlijk onafhankelijk van wie dan ook..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.