Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beeldscherm fout  (gelezen 593 keer)

Beeldscherm fout
« Gepost op: 2017/04/23, 18:24:40 »
Hallo mensen,
Ik heb een rasp 3 met Ubuntu mate
die staat aangesloten op een lg monitor tv via een hdmi naar dvi kabel
Maar als ik een programma open dan kan ik niet heel het programma zien op mijn scherm
Ik heb al gekeken om de resolutie te veranderen via de instellingen van Ubuntu maar dat gaat helaas niet bij mij
Is er iemand die een oplossing weet ?
Ps het aansluiten op een ander scherm werkt helaas ook niet

Re: Beeldscherm fout
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/25, 01:13:39 »
Maar als ik een programma open dan kan ik niet heel het programma zien op mijn scherm

Krijg je wel de desktop goed in beeld? Want als dat ook niet is zou ik gaan denken dat je beeldscherm zelf fout ingesteld staat (je weet wel, zoals met die knoppen er onder).
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline vanadium

  • Lid
Re: Beeldscherm fout
« Reactie #2 Gepost op: 2017/04/25, 11:32:54 »
Kijk in de instellingen Beeldscherm. Als er ingesteld is dat beide monitoren hetzelfde beeld moeten weergeven, dan is de keuze aan resoluties beperkt, maar zou je wel het ganse scherm moeten zien op beide monitoren. Klik dan op je interne monitor en zet die uit, daarna klikken op "Toepassen": nu zou je alle mogelijke resoluties van je externe monitor moeten kunnen kiezen.

Als beide monitors een verschillend beeld geven, dan kan dat verklaren waarom je maar een deel ziet. Zet dan je tweede monitor als "Primary".

Offline Nero

  • Lid
Re: Beeldscherm fout
« Reactie #3 Gepost op: 2017/04/25, 12:21:18 »
Als er ingesteld is dat beide monitoren (...)
Een rasp3 ofte RaspberryPi 3 heeft geen interne monitor. De aansluiting is HDMI óf composit. Er is dus geen sprake van een tweede monitor.

@TS: is die wanverhouding er nog na een warme reboot?