Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Wie heeft er gelijk?

Statcounter
Net Applications
beide
geen van beiden
weet niet

Auteur Topic: StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7 ????  (gelezen 1168 keer)

Offline jos34

  • Lid
StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7 ????
« Gepost op: 2018/03/16, 13:33:59 »
StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7

Wereldwijd zijn er voor het eerst meer desktopcomputers met Windows 10 dan Windows 7, aldus de nieuwste cijfers van onderzoeksbureau StatCounter. Dit is een belangrijke ontwikkeling aangezien Windows 7 vanaf 14 januari 2020 geen beveiligingsupdates meer van Microsoft ontvangt.

Windows 10 had in januari een marktaandeel van 42,8 procent tegenover 41,9 procent voor Windows 7. In mei 2016 was Windows 10 al het meestgebruikte desktopbesturingssysteem in Nederland. "Dit is een belangrijke doorbraak voor Microsoft", zegt Aodhan Cullen, ceo van Statcounter. Hij merkt op dat Windows 7 een loyale gebruikersgroep heeft, met name onder bedrijven. "Microsoft hoopt dat het Windows 7 veel sneller kan vervangen dan Windows XP, dat in augustus 2001 verscheen en waarvan het wereldwijde gebruik pas vorig jaar juni onder de 5 procent dook."

De ondersteuning van Windows XP werd in april 2014 gestaakt, toch heeft het besturingssysteem een wereldwijd marktaandeel van 3,4 procent en is daarmee groter dan Windows 8, zo laat StatCounter weten. Microsoft probeert Windows 7-gebruikers al geruime tijd naar Windows 10 te laten upgraden, door onder andere de verbeterde beveiliging in Windows 10 te noemen. Volgens onderzoeksbureau Net Applications is Windows 7 met 44,8 procent nog altijd veel groter dan Windows 10 (28,2 procent) en heeft Windows XP zelfs een marktaandeel van 7,3 procent.

Wie heeft er nu gelijk?  Ik denk zelf Net Applications, maar dat kan ook komen omdat ik zelf een hekel aan Windows 10 heb. :evil: :evil:
« Laatst bewerkt op: 2018/03/16, 13:36:41 door jos34 »

Offline rico70

  • Lid
Re: StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7 ????
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/16, 14:45:59 »
Citaat
Windows 10 had in januari een marktaandeel van 42,8 procent tegenover 41,9 procent voor Windows 7.
De verschillen zijn te klein om er een goede uitspraak over te doen.

Offline jos34

  • Lid
Re: StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7 ????
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/16, 16:04:08 »
Citaat
Windows 10 had in januari een marktaandeel van 42,8 procent tegenover 41,9 procent voor Windows 7.
De verschillen zijn te klein om er een goede uitspraak over te doen.

Maar op Net Applications zijn de verschillen weer groot.

nahjo

  • Gast
Re: StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7 ????
« Reactie #3 Gepost op: 2018/03/16, 17:27:23 »
Die met het hoogst aantal linux gebruikers heeft gelijk.
Punt uit volgende vraag.

swake

  • Gast
Re: StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7 ????
« Reactie #4 Gepost op: 2018/03/16, 18:23:11 »
Citaat
Wereldwijd zijn er voor het eerst meer desktopcomputers met Windows 10 dan Windows 7, aldus de nieuwste cijfers van onderzoeksbureau StatCounter.

Apparaten ! Windows10 bestaat ook in mobiele versie , windows 7 niet .

Offline aartje

  • Lid
Re: StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7 ????
« Reactie #5 Gepost op: 2018/03/16, 23:11:54 »
Is dit nu echt interessant op een Ubuntu forum ?

Offline rico70

  • Lid
Re: StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7 ????
« Reactie #6 Gepost op: 2018/03/16, 23:17:00 »
Je hoeft het niet te lezen als je het niet interessant vind.

Re: StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7 ????
« Reactie #7 Gepost op: 2018/03/17, 02:04:35 »
Ik vind dat Aartje wel een punt heeft om deze vraag te stellen. Er zijn talloze Windows fora zat, waar deze vraag relevanter is dan hier. Ik heb niks tegen maar ook niks met Windows, en ik geloof dat een groot gedeelte van de bezoekers ongeveer dit standpunt delen. Het gebied waar dit in valt is grijs, en dan mag en kun je het vragen. Want waar ligt de grens? Misschien een raar voorbeeld, maar straks denkt iemand 'Oh ik krijg spelletje X niet aan de loop onder Windows Y, even vragen op het Ubuntu forum'. Natuurlijk zitten hier wel de meeste personen die aardig genoeg zijn om te helpen (ondanks of juist doordat ze linux gebruiken), maar goed het zou denk ik wel handig zijn dat men van hogerhand duidelijke richtlijnen stelt, dan hoeven vragen zoals deze niet meer gesteld worden.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline rico70

  • Lid
Re: StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7 ????
« Reactie #8 Gepost op: 2018/03/17, 09:15:22 »
Citaat
Algemeen

Nieuws en discussie over ICT, technologie, smartphones etc.
Past hier dus prima

nahjo

  • Gast
Re: StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7 ????
« Reactie #9 Gepost op: 2018/03/17, 10:08:25 »
Citaat
Algemeen

Nieuws en discussie over ICT, technologie, smartphones etc.
Past hier dus prima
Nou je moet je afvragen waarom TS hier een Windows promo bericht neer plempt die op 1 februari al op security.nl stond.  Lijkt mij een gevalletje uitlokking.

Offline jos34

  • Lid
Re: StatCounter: Windows 10 wereldwijd groter dan Windows 7 ????
« Reactie #10 Gepost op: 2018/03/17, 19:05:42 »
Ik vond het alleen vreemd dat 2 sites zo verschillende conclussies trekken/uitslag hebben, en wie heeft er nu gelijk (er kan er maar 1 gelijk hebben of allebei niet)

Die met het hoogst aantal linux gebruikers heeft gelijk.
Punt uit volgende vraag.

Volgens jouw dus Net Applications

Citaat
Algemeen

Nieuws en discussie over ICT, technologie, smartphones etc.
Past hier dus prima
Nou je moet je afvragen waarom TS hier een Windows promo bericht neer plempt die op 1 februari al op security.nl stond.  Lijkt mij een gevalletje uitlokking.

Ik denk zelf Net Applications, maar dat kan ook komen omdat ik zelf een hekel aan Windows 10 heb. :evil: :evil:
« Laatst bewerkt op: 2018/03/17, 19:12:11 door jos34 »