Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan met het Karmic Koala installatieprogramma veilig een dual boot?  (gelezen 2154 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
Hallo allemaal.

Graag zou ik willen beginnen met het testen van Ubuntu 9.10 Karmic Koala. Echter, ik heb weer Windows nodig. Ik zou Ubuntu Karmic Koala daarom graag naast Windows XP op mijn harde schijf plaatsen. Maar kan er hierbij nog veel misgaan in de beta?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Kan met het Karmic Koala installatieprogramma veilig een dual boot?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/18, 21:08:16 »
Garantie kan ik niet geven, maar hier gaat het goed.........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Kan met het Karmic Koala installatieprogramma veilig een dual boot?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/18, 21:23:13 »
hier ook geen enkel probleem mee ,... maar binnen 11 dagen komt de definitive versie uit ... misschien dat je nog even kunt wachten ?

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Kan met het Karmic Koala installatieprogramma veilig een dual boot?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/18, 22:14:22 »
Garantie kan ik niet geven, maar hier gaat het goed.........
Hier ook zo. Met een goede backup en testdisk kom je er wel. XD

mtchy

  • Gast
Re: Kan met het Karmic Koala installatieprogramma veilig een dual boot?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/03, 20:19:43 »
heb zelf de sprong in het diepe gewaagd om na een aantal keer o peen schone machine 9.10 te installeren via :

usb-stick
live cd
clean

ook maar op mijn systeem waar al win7 en xp draaien gewoon via de schone procedure ( cd erin en installeren) de installatie gedaan en verdomd  werkt super cool nog geen enkel probleem gevonden... op wat games na moet ik zeggen waarom zou je wat anders .... waarschijnlijk resulteerd het dat ik na de termijn van de RC win7 overstap ( heb dan genoeg tijd gehad om een en ander te testen en me zelf bekend te maken met het gevoel linux..

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kan met het Karmic Koala installatieprogramma veilig een dual boot?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/05, 22:12:56 »
Mooi zo! Overigens: waarom zou je Windows weggooien? Verruim je mogelijkheden, beperk ze niet.... Je hebt immers betaald voor die XP-licentie.

Heel af en toe is het best handig, om nog een XP'tje achter de hand te hebben. Voor net dat ene programmaatje, waarvoor nog geen goed Linux-alternatief bestaat.  :)

Re: Kan met het Karmic Koala installatieprogramma veilig een dual boot?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/08, 19:02:56 »
Mooi zo! Overigens: waarom zou je Windows weggooien? Verruim je mogelijkheden, beperk ze niet.... Je hebt immers betaald voor die XP-licentie.

Heel af en toe is het best handig, om nog een XP'tje achter de hand te hebben. Voor net dat ene programmaatje, waarvoor nog geen goed Linux-alternatief bestaat.  :)

Niets zegt dat hij z'n licentie niet gebruikt om XP virtueel te draaien natuurlijk ;)