Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: enkele problemen m.b.t. windows en draadloos netwerk  (gelezen 494 keer)

enkele problemen m.b.t. windows en draadloos netwerk
« Gepost op: 2008/04/25, 21:18:12 »
Hallo, na het verschijnen van de alfa-release van 8.04 ben ik deze meteen gaan downloaden, in de hoop dat mijn draadloos netwerk eindelijk goed zou werken. Dit was gelukkig het geval en alles werkte goed, totdat ik via een update nieuwe software had geïnstalleerd, waardoor mijn muis niet meer te besturen was. Ik heb daarna deze ubuntu installatie zo gelaten, totdat de officiële release uitkwam. Ik installeerde deze snel en wilde het internet op. Mijn router was echter onvindbaar voor mijn Sitecom WL-172. Mijn router is een Siemens Gigaset SX551. De router van de buren, excat dezelfde router, wordt gewoon gevonden. Is hier een verklaring voor? Er is wel een tijdje geleden een storing geweest, waardoor de router gereset moest worden. Onder windows werkte het internet gewoon. Nu over windows betreffende. Als ik nu via grub de windows installatie wil opstarten, krijg ik de melding dat hal.exe mist. Deze is gewoon aanwezig op mijn windowspartitie. Deze foutmelding heb ik al eens eerder succesvol opgelost, alleen ben ik deze methode vergeten.

Wie kan mij helpen met deze 2 problemen?