Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GEHEUGEN  (gelezen 947 keer)

GEHEUGEN
« Gepost op: 2013/03/26, 13:12:05 »
Ik werk met Puppy 5.2.5 op mijn laptop.
Heb ooit de schijf geconfigureerd en een partitie "ext4" opgezet en Puppy geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren, maar de Thunderbird browser word op verschillende momenten gewoon weggegooid en moet ik die dan weer oproepen.
Heb ext4 gebruikt zonder swap-file, omdat was aangegeven dat dit hierbij niet nodig was, maar vraag mij nu af of dat niet de oorzaak is van het euvel.

Kan iemand mij hierover wat meer inlichten?

Dank,
Peter
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline Willemtk

  • Lid
Re: GEHEUGEN
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/27, 09:04:38 »
Thunderbird is de mailaccount en Firefox is de browser. En ik neem aan dat je die bedoelt.

Hij sluit dus af uit zichzelf.

Waar heb je gelezen dat swap nie tnodig is? En hoeveel geheugen heeft je pc? En hoeveel GB schijf heb je? Even wat meer info dus.

Ik vermoed omdat Puppy hooguit 1 gyg ruimte in beslag neemt als geheel. Puppy draait al vanaf 60 mb RAM.  Waarom zou je dan een swap moeten nemen?

Offline Willemtk

  • Lid
Re: GEHEUGEN
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/27, 09:07:51 »
Ik werk met Puppy 5.2.5 op mijn laptop.
Heb ooit de schijf geconfigureerd en een partitie "ext4" opgezet en Puppy geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren, maar de Thunderbird browser word op verschillende momenten gewoon weggegooid en moet ik die dan weer oproepen.
Heb ext4 gebruikt zonder swap-file, omdat was aangegeven dat dit hierbij niet nodig was, maar vraag mij nu af of dat niet de oorzaak is van het euvel.

Kan iemand mij hierover wat meer inlichten?

Dank,
Peter

Voor zover ik weet werkt  puppy met  ext 2.  Als firefox niet goed werkt, waarom probeer je het eens niet met een andere browser?

Re: GEHEUGEN
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/27, 10:51:44 »
N.a.v. jullie reacties ga ik het e.e.a. eerst verder uitzoeken.
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline vanadium

  • Lid
Re: GEHEUGEN
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/27, 11:02:55 »
Ik vermoed omdat Puppy hooguit 1 gyg ruimte in beslag neemt als geheel. Puppy draait al vanaf 60 mb RAM.  Waarom zou je dan een swap moeten nemen?
Puppy mag nu zo licht zijn als je wil, maar als je programma's op een bepaald moment meer geheugen nodig hebben dan er in RAM is, dan heb je het vlaggen als je geen swap hebt. Als er in betreffende computer niet veel RAM is, is de kans groot dat dat het probleem is.