Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop onverkoopbaar door installatie Linux  (gelezen 5537 keer)

Offline Dave

  • Lid
Re: Laptop onverkoopbaar door installatie Linux
« Reactie #25 Gepost op: 2012/04/25, 20:45:25 »
"Mij hoor je niet klagen als ze er voor zorgen dat de pc goedkoper word met Windows dan zonder want je kunt er altijd zelf iets anders op zetten. "

Jou misschien niet, maar iemand die niet Windows-gezind is en dus ook Microsoft niet wil steunen heeft daar weinig aan. Immers, 1 verkochte PC met Windows is 1 verkoop meer voor MS en haar enorme marktaandeel.

Nou ik ben zeker niet microsoft gezind sinds de drama's met progjes die zonder meer aan dos toegevoegd werden en zoals IE later ook symbool kwam te staan voor die praktijken.
Maar om nu 200 euro meer te gaan betalen voor een laptop gaat me toch weer te ver plus dat ik aan niemand dan nog een laptop met Linux verslijt.
Die paar tientjes voor die voorgeinstalleerde zooi blijft voor die firma ook maar weer een fractie van over.
Las wel verhalen over terugbetalingen blabla maar in de praktijk betaald de hardware fabrikant dat zelf dus dat zet 0,0 zoden aan de dijk.

Wat ik er van denk dat iemand er weer dat windows op wil zetten voor wat gewin?
Ik zal het voor me houden want heb er geen ban voor over.




Re: Laptop onverkoopbaar door installatie Linux
« Reactie #26 Gepost op: 2012/04/25, 21:23:27 »
"Die paar tientjes voor die voorgeinstalleerde zooi blijft voor die firma ook maar weer een fractie van over."

Ik had het ook niet over de winst maar over het marktaandeel ;)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Laptop onverkoopbaar door installatie Linux
« Reactie #27 Gepost op: 2012/04/27, 15:16:05 »
download gewoon een DVD en gebruik de key die op de onderkant van de laptop staat.
op die manier is downloaden gewoon legaal aangezien je de licentie gebruikt die bij de computer zit...

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Laptop onverkoopbaar door installatie Linux
« Reactie #28 Gepost op: 2012/04/27, 16:37:14 »
Onlangs oude PC vervangen voor nieuwe met W7
Ontbrekende CD Office 2007.
Op het wel aanwezige doosje de key
Download van internet, key invullen problem solved.

Zo werkt het ook voor het OS
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL