Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft werkt aan Defender voor iOS en Android en brengt versie voor Linux uit  (gelezen 3107 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Herhaling:

Zoals ik zeg en liefst eens goed lach met voorgaande pasen en pinksteren , bedenk dat in een professionele wereld er noden zijn die Microsoft goed kan invullen als Gold Certified Kernel Developer ipv Jan Lul met een pretentie dat het allemaal niet nodig is (het kost weeral iets) . Jammer dat weer Ubuntu NL haar marginale kant laat zien op zeer heugelijk nieuws

Jij betitelt dus mensen die zeggen dat Linux-voor-de-bureaucomputer geen antivirus nodig heeft (en dat antivirus de boel zelfs onveiliger maakt), als Jan Lul?

Een herhaling, want nog steeds geen antwoord gezien. Ik zou hier graag een antwoord op krijgen. Zowel voor mezelf als voor anderen die aan dit draadje hebben deelgenomen.

Moderator edit: tekst aangepast.
« Laatst bewerkt op: 2020/02/28, 18:23:39 door Ron »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Een antivirus scant alle files en moet dus als root werken.
Dat alleen al is voor mij een reden om zo'n programma niet te willen.
Daarnaast zou het mij niets verbazen, wanneer het MS programma alleen controleert op virussen voor Windows........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Daarnaast zou het mij niets verbazen, wanneer het MS programma alleen controleert op virussen voor Windows........

Los van niet volledig te verwaarlozen rootkit risico's is linux gewoon veel beter afgesloten voor virussen en kunnen ze niet zelf (door)installeren.
Daarnaast zijn virussen nagenoeg allemaal .exe .dll of .zip (met daarin .exe of .dll), welke niets doen op een linux bak (mits geen wine).

Het enige argument wat je dan ook altijd leest waarom je een virusscanner zou moeten hebben is om geen .exe's naar windowsgebruikers te sturen (wat ook niet zomaar gebeurd omdat een virus niet zelf je mailbox kan gebruiken! En eerst nog op je pc moet zien te komen..).

... dus inderdaad Ron, dat zou mij ook niets verbazen.  =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline HWE64

  • Lid
Offtopic: voor een tijdje geleden werd je wel door de banken verplicht een goede antivirus  te gebruiken. Zelfs ING duwde mensen Trusteer door de strot.
Dat klopt niet.
De bank schreef voor, dat je een beveiligd up-to-date systeem moest gebruiken.
Linux, IOS, MacOS en BSD voldeden hieraan zonder extra software.
Dit is geschreven door het overkoepelende orgaan.......
Sorry Ron, dat tijdje was in 2013. Dat was voor het gezamenlijk beleid over veiligheid. In dat gezamenlijk beleid spreekt men niet meer over een gerenommeerd  antivirus programma maar over een systeem. Dat is nu aan de orde.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Even tussen in off topic
Wie maakt gebruikt van dit?



Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Niet van die. Maar wel verschillende andere add- en scriptblockers.

Citaat
No third party ads detected

??
Overigens zou ik een andere gaan gebruiken als ik jou was want jouwe blocked blijkbaar niet alles.
Hier wordt op forum.ubuntu-nl.org wel degelijk iets geblocked, namelijk gstatic.com =D (verder niets)
« Laatst bewerkt op: 2020/02/28, 18:36:17 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Dames en heren kunnen we dit topic weer beperken tot --> Microsoft werkt aan Defender voor iOS en Android en brengt versie voor Linux uit
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

swake

  • Gast
Citaat
Dames en heren kunnen we dit topic weer beperken tot --> Microsoft werkt aan Defender voor iOS en Android en brengt versie voor Linux uit
En voor wie is dat bedoelt ?
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/security/threat-protection/microsoft-defender-atp/microsoft-defender-atp-linux
Als ik het goed begrijp voor cloudservers .
« Laatst bewerkt op: 2020/02/28, 20:00:17 door swake »


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Sorry Ron, dat tijdje was in 2013.  regelen van uw bankzaken niet door onbevoegden kunnen worden gebruikt; •    Log altijd uit als u klaar bent met het regelen van uw bankzaken.
Nee ik zal reageren in een PM, om dit topic niet te vervuilen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

swake

  • Gast
Citaat
Daarnaast zou het mij niets verbazen, wanneer het MS programma alleen controleert op virussen voor Windows........
Windows 10 gebruikers zullen dit weten . Het delen van netwerkmappen in een thuisnetwerkje werd uit windows 10 verwijdert . Microsoft loopt met het idee rond, wie bewaart en deelt nu nog bestanden in een thuisnetwerkje . Cloudopslag is de toekomst .
De grote vraag is , wie kan er buiten jij en voor jou betrouwbare personen nog bij je bestanden op de Cloud ?

+1 in verband  #31
c'est dur la vie d'artiste

Wat de Defender voor Linux betreft  zal de tijd uitwijzen zeker? Of  het nuttig is ..zijn werk doet.
Windows 10 gebruikers vinden het heel goed, komt ook goed in de test van websites die  dingen testen(voor wat het waard is)
Wie weet voor Linux ook?
Zelf deel ik deze mening...
Citaat
Veiligheid is een gevoel en als je met antivirus software je veiliger voelt moet je het pakket kunnen kiezen waarbij je het veiligst voelt
Jaren gebruiker van ESET NOD (win 10)niet teveel belastend en doet per dag meermaals updates .
Ga ik die defender  testen ja hoor , in Vm of test pc :D
Mvg
« Laatst bewerkt op: 2020/02/28, 23:22:24 door rive gauche »
c'est dur la vie d'artiste