Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iomega NAS in Xubuntu 12.04 zichtbaar krijgen? Hoe moet dat?  (gelezen 898 keer)

Offline Maryst

  • Lid
Iomega NAS in Xubuntu 12.04 zichtbaar krijgen? Hoe moet dat?
« Gepost op: 2012/06/14, 12:01:32 »
Ik heb het volgende probleem:
In mijn (thuis)-netwerk draait een Iomega NAS (Home media drive). In Xubuntu zie ik deze alleen maar als ook een Windows PC in mijn thuis netwerk aan staat. Als geen enkele Windows PC aan staat zie ik mijn NAS niet en kan dus geen backup maken of de bestanden op de NAS gebruiken. Op dit forum las ik iets over aanpassingen in FSTAB. Afgezien van het feit dat dit wel een zeer ingewikkelde methode is met grote kans op fouten lijkt het me ook niet tot het gewenste resultaat leiden, immers op het moment dat de koppelingen in FSTAB geactiveerd worden is mijn draadloos netwerk nog niet actief en zal dit dus tot foutmeldingen leiden of zie ik dit verkeerd?
Ook de door Iomega beschikbaar gestelde tool werkt niet, d.w.z. het installeren verloopt prima totdat de NAS geconfigureerd moet worden dan gebeurt er gewoon niets meer.
Mijn vraag, is er een eenvoudige methode om mijn NAS te kunnen gebruiken onder Xubuntu zonder een Microsoft Windows PC aan te hebben staan of ben ik er helaas toe veroordeeld om als ik van de voordelen van Xubuntu gebruik wil maken dit alleen maar kan als ik er toe bereid ben om minstens één Microsoft Windows pc te gebruiken in mijn thuis netwerk?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Iomega NAS in Xubuntu 12.04 zichtbaar krijgen? Hoe moet dat?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/14, 12:04:50 »
Dat zou in principe moeten kunnen met Gigolo, denk ik. Gigolo zit standaard in Xubuntu.

Menuknop - Systeem - Gigolo.

Offline Maryst

  • Lid
Re: Iomega NAS in Xubuntu 12.04 zichtbaar krijgen? Hoe moet dat?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/14, 12:17:37 »
Ik heb alle mogelijkheden van Gigolo al uitgeprobeerd, helaas zonder resultaat.


Offline Maryst

  • Lid
Re: Iomega NAS in Xubuntu 12.04 zichtbaar krijgen? Hoe moet dat?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/14, 20:52:49 »
Helaas, via deze weg weliswaar zichtbaar als losse mappen, maar nog steeds niet vanuit de programma's, dus snel even bestandje openen vanuit libreoffice etc lukt niet zonder dat er een windows pc aan staat. Niet echt de oplossing dus.