Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma's in mappen plaatsen  (gelezen 477 keer)

Programma's in mappen plaatsen
« Gepost op: 2020/02/20, 14:26:49 »
Ik krijg het niet gevonden met de zoekfunctie op het forum en op Google ook niet.
Maar is iets om de programma's die in Ubuntu staan te ordenen in mappen?
Bijvoorbeeld Calibre heeft enkele progjes mee geïnstalleerd en dat wil ik in 1 map zetten zodat het wat makkelijker zoeken is.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline vanadium

  • Lid
Re: Programma's in mappen plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2020/02/21, 10:55:01 »
In Ubuntu 19.10 is dit heel gemakkelijk te doen, door programmaiconen in het overzicht die je in een map wil, over elkaar te slepen. Voor vroegere versies van Ubuntu is het wat meer ingewikkeld. Nauwkeuriger kan ik niet antwoorden, want in je vraag geef je aan "Ubuntu", in je onderschrift staat dan Xubuntu, en soms hangt een antwoord sterk af van de desktopomgeving en de versie.

Re: Programma's in mappen plaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 2020/02/21, 12:58:56 »
In Ubuntu 19.10 is dit heel gemakkelijk te doen, door programmaiconen in het overzicht die je in een map wil, over elkaar te slepen. Voor vroegere versies van Ubuntu is het wat meer ingewikkeld. Nauwkeuriger kan ik niet antwoorden, want in je vraag geef je aan "Ubuntu", in je onderschrift staat dan Xubuntu, en soms hangt een antwoord sterk af van de desktopomgeving en de versie.
Het betreft mijn Ubuntu 18.04 waar ik het in wil organiseren, de Xubuntu is een laptop voor de kinderen.
Hopelijk weet iemand wat ik kan doen.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline vanadium

  • Lid
Re: Programma's in mappen plaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 2020/02/21, 14:45:53 »
In 18.04 is het mogelijk via Software, maar het is zeer verborgen. Ik heb een 19.10, en daar is dit uit gesloopt. Het is ook mogelijk met een extern programmaatje. Die twee methoden worden hier bij OMGUbuntu uitgelegd. Een derde manier is met een Gnome Shell extensie.

Voor de meelezers, opnieuw: dit is enkel voor Ubuntu 18.04. In 19.10 gaat dit heel direct door in het applicatieoverzicht een icoon op een ander te slepen, of op een bestaande folder. Net zoals op de smartphone.
« Laatst bewerkt op: 2020/02/21, 14:48:45 door vanadium »

Re: Programma's in mappen plaatsen
« Reactie #4 Gepost op: 2020/02/21, 15:12:08 »
In 18.04 is het mogelijk via Software, maar het is zeer verborgen. Ik heb een 19.10, en daar is dit uit gesloopt. Het is ook mogelijk met een extern programmaatje. Die twee methoden worden hier bij OMGUbuntu uitgelegd. Een derde manier is met een Gnome Shell extensie.

Voor de meelezers, opnieuw: dit is enkel voor Ubuntu 18.04. In 19.10 gaat dit heel direct door in het applicatieoverzicht een icoon op een ander te slepen, of op een bestaande folder. Net zoals op de smartphone.
Bedankt Vanadium, dit is wat ik zocht, gnome extension werkt perfect voor de programma's die niet via het gnome software centrum zijn geïnstalleerd.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27