Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: database xubuntu  (gelezen 1748 keer)

barkatmoon

  • Gast
database xubuntu
« Gepost op: 2009/06/27, 09:45:18 »
Ik heb op een oude laptop xubuntu gezet en wil hier een database maken voor autokentekens, datum, storing en ondernomen stappen.

Nu heb ik wat aan het rondkijken geweest voor een database voor xubuntu, maar dat valt niet mee.

Ik denk dat het het mooiste werkt met html om formulieren te maken(1 voor invoeren en 1 voor een zoekfunctie) en die te koppelen aan een database en allemaal zonder server, gewoon op 1 computer.
Echter zou ik het geheel eerst op mijn desktop willen maken (Windows) en daarna overzetten op de laptop.

Kan dit alles? Waarmee kan ik dit het beste doen? Hoe kan ik dit het beste doen?

Andere opties zijn ook welkom, programmeertalen leer ik wel, dat is geen probleem.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Re: database xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/27, 09:57:26 »
Welkom op dit forum :)

Waarom gebruik je OpenOffice.org Base hier niet voor?

barkatmoon

  • Gast
Re: database xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/27, 10:50:39 »
ik heb open office gedownload en op cd gezet maar ik krijg het niet geinstalleerd op een of andere manier.

Het xubuntu i386 wordt niet ondersteund of zoiets.

Anders was het niet zo'n probleem geweest.

Re: database xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/27, 10:53:23 »
Software installeren op Linux gaat wat anders.. http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ#Hoeinstalleerikprogramma.27sinUbuntu.3F

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: database xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/28, 20:55:04 »
Ik heb hier een tijdje geleden al een simpel database-programma geschreven (open-source, ik heb alleen nog geen tijd gehad om de code online te zetten). Het is gemaakt om zo simpel mogelijk te zijn, maar is waarschijnlijk snel en effectief genoeg voor dit doel. Achter de schermen maakt het gebruik van een sqlite database, dus als het niet bevalt kun je het later altijd nog inlezen in oo.o Base. Als je geintresseerd bent en het programma wilt krijgen(, als source, maar 't is python, dus je kan het direct draaien,) stuur je maar een PM'tje. Je krijgt dan wel pas donderdag antwoord, want ik ga even weg.

Marten

Offline akjssdk

  • Lid
Re: database xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/04, 12:19:42 »
Als je PHP kent is het heel makelijk, kwestie van formulieren verwerken.
Als je het dan op linux wil zetten verplaats je je php files en exporteer je je database met phpmyadmin.
Zo simpel is het :P