Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pakkethandeling is mislukt  (gelezen 443 keer)

pakkethandeling is mislukt
« Gepost op: 2014/07/03, 13:36:59 »
dag allemaal,

ben helemaal nieuw hier en werk nog niet zo lang met 12.04lts, wat fantastisch meevalt!
maar zou graag wat hulp hebben, want bij updates krijg ik de laatste weken de vermelding "pakkethandeling is mislukt".
heb daar 2 print screen van gemaakt, maar weet niet welke info anders nog verwacht word?
zou kunnen dat dit veroorzaakt is door adobe reader, want die foutmeldingen zijn ongeveer begonnen toen er schijnbaar eens wat misliep daarmee.

grtz,

budbaroud.   ;)

zo instabiel voel ik mij nog altijd als ik linux installeer, hoor spreken over grub,  partities, gparted, enz, enz.
maar ik vind het héél tof werken met ubuntu!!!

Re: pakkethandeling is mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/03, 15:07:38 »
 :-[, ik weet het niet zo zeker meer, maar ik denk (bijna zeker) , vanuit het softwarecenter.
die eigen pdf reader die je vermeld, hoe herken ik die, en waar vind ik die???

alvast bedankt!   :)
zo instabiel voel ik mij nog altijd als ik linux installeer, hoor spreken over grub,  partities, gparted, enz, enz.
maar ik vind het héél tof werken met ubuntu!!!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: pakkethandeling is mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/03, 15:11:48 »
Probeer het eens zo:
https://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Updates-en-Softwarecentrum-blokkeren
(punt 14, linkerkolom)

Standaard zit pdf-lezer Evince in je systeem. Die wordt standaard opgestart wanneer je dubbelklikt op een pdf'je.

Adobe Reader is een dikke afrader: lomp, zwaar geval dat bovendien stikvol kwetsbaarheden zit, waar aanvallers graag op mikken met behulp van getruukte pdf's met kwaadaardige lading.

Re: pakkethandeling is mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/03, 15:31:49 »
 :|  oeps, dat had wel een en ander om handen...

er schijnt héél wat opgekuist en aangepast te zijn, maar, gezien de bijgevoegde schermafdruk, werd adobe dan toch weer niet afgewerkt?
en zo ja, hoe verwijder ik die uit het programmabestand  (jou opmerking ivm adobe toepassen, der uitzwieren dus)?   :evil:


zo instabiel voel ik mij nog altijd als ik linux installeer, hoor spreken over grub,  partities, gparted, enz, enz.
maar ik vind het héél tof werken met ubuntu!!!

Re: pakkethandeling is mislukt
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/04, 12:08:48 »
ok, bedankt, heb intussen es in het softwarecentrum gekeken, en adobe reader is eruit.
zal bij de volgende updates kijken hoe dat afloopt, en hou jullie op de hoogte.

bedankt voor de steun in deze moeilijke tijden....    :rolleyes:

prettig weekend en grtjs,

budbaroud.   ;)
zo instabiel voel ik mij nog altijd als ik linux installeer, hoor spreken over grub,  partities, gparted, enz, enz.
maar ik vind het héél tof werken met ubuntu!!!

Re: pakkethandeling is mislukt
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/09, 17:04:40 »
dag,

met deze dus de bevestiging dat dit probleem, opgevolgd tijdens de 2 laatste updates, volledig van de baan is, waarvoor weer een pluim op jullie "hulp"-hoed !!!

grtz,

budbaroud.   :)
zo instabiel voel ik mij nog altijd als ik linux installeer, hoor spreken over grub,  partities, gparted, enz, enz.
maar ik vind het héél tof werken met ubuntu!!!