Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Extra software nodig??  (gelezen 715 keer)

Offline Scot

  • Lid
Extra software nodig??
« Gepost op: 2015/07/07, 15:27:12 »
Ik ben overgegaan van 12.10 naar 14.04 Ubuntu. Moet ik nog extra software downloaden??
Op een bepaalde site (googlesite....) word gemeld dat je nog 10 belangrijke dingen moet doen zoals extra software downloaden en installeren. Ik probeerde bv. Gnome te downloaden maar op een gegeven moment werd de scherm grijs en alles stond stil. Ben ik hier op de verkeerde weg en waarom is de scherm op grijs gegaan? O0

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Extra software nodig??
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/07, 16:48:42 »
Een aantal opmerkingen:
 -   12.10 is al een tijd geleden uit roulatie :  LTS development cycle
 -   Als je serieus met linux aan de slag wil lees: Vermijd 10 fatale vergissingen in Ubuntu en Linux Mint

Nu naar je probleem: Gnome downloaden?
Ik weet niet wat je aan het doen bent.

Offline Scot

  • Lid
Re: Extra software nodig??
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/07, 18:16:53 »
Het is jaren terug dat ik met ubuntu bezig ging. Logisch dat ik overstapte op 14.04 toen ik zag dat de12.10 uit de running was of ging. Ik kon redelijk goed overweg met de 12.10 maar met de nieuwe 14.04 niet meer. Ik werd door dezelfde site (google sites) op het verkeerde spoor gezet door te melden dat er nog 10 belangrijke software te downloaden zijn. Belangrijker is om mij op het goede spoor te brengen dan de vraag te stellen waar ik mee bezig ben.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Extra software nodig??
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/07, 19:08:26 »
Je moet vertellen wat je gedaan hebt!!!!

Welke linux wil je installeren.

Op de google site, http://sites.google.com/site/computertip/
worden meerdere linux versies ondersteund, dus goed kijken wat bij jou versie hoort.

Enigste wat je moet doen is , multimedia installeren en je driver van je videokaart kontroleren, dan als alles goed werkt, maak een backup zodat je de gehele harde schijf terug kunt zetten, als je verder iets fout doet of omdat je het niet weet(of als je iets wilt uit proberen), dan heb je in een paar minuten je begin terug gezet.

Offline ajjp

  • Lid
Re: Extra software nodig??
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/07, 19:59:29 »
Citaat
Belangrijker is om mij op het goede spoor te brengen dan de vraag te stellen waar ik mee bezig ben.
Een trein die verkeerd rijdt, kan alleen maar naar het goede spoor geleid worden, als bekend is waar die trein zich bevindt.
Daarom is het wel belangrijk om te weten waar je mee bezig bent.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat reageerders op dit forum enorm behulpzaam zijn, en dan is zo'n reactie niet erg aardig naar de persoon toe die je wil helpen.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Extra software nodig??
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/07, 22:07:47 »
@Scot: Zoals Jan11000 al zegt zijn er vele handleidingen die hulp kunnen bieden.

Daar kan ik aan toevoegen :   

Ubuntu Wiki                    http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen

 Online manual Engels      https://help.ubuntu.com/community/CommunityHelpWiki

 Online manual NL :           https://help.ubuntu.com/14.04/ubuntu-help/index.html

 Handleiding NL als pdf:   http://ubuntu-manual.org/


En de vraag die ik eerder stelde was echt gemeend: ik weet niet waarmee je bezig was.
Vertel in het vervolg precies wat je doet en neem de foutmeldingen letterlijk over.

Offline Scot

  • Lid
Re: Extra software nodig??
« Reactie #6 Gepost op: 2015/07/08, 16:26:54 »
Allereerst: Aan EZ-man en Ajjp, ik heb EZ-man blijkbaar verkeerd begrepen en bied mijn excuus aan. Ik weet best dat er op de fora veel hulp te vinden is. Ik heb b.v. hulp gehad om mijn 14.04 iso aan de praat te krijgen.
Ik zal de verschillende links van jullie gebruiken om weer op nivo te komen met Ubuntu. Ik heb nu al een aantal vragen maar zal proberen om ze al lezende op te lossen. Indien niet, zal ik weer aankloppen. B.v.d.

Re: Extra software nodig??
« Reactie #7 Gepost op: 2015/07/08, 21:19:01 »
Als je bedoelt gnome commander, ben ik van mening dat je die in normale omstandigheden niet nodig hebt.
Ik gebruik zelf Xubuntu en had ook problemen met het installeren van gnome commander.
Maar ik heb het tot nu toe ook nog nooit nodig gehad.
En dat al voor twee jaar! Dus waarom dat een noodzakelijk stukje gereedschap is ????
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Extra software nodig??
« Reactie #8 Gepost op: 2015/07/08, 21:37:52 »
Als je bedoelt gnome commander, ben ik van mening dat je die in normale omstandigheden niet nodig hebt.
Ik gebruik zelf Xubuntu en had ook problemen met het installeren van gnome commander.
Maar ik heb het tot nu toe ook nog nooit nodig gehad.
En dat al voor twee jaar! Dus waarom dat een noodzakelijk stukje gereedschap is ????
Veiliger dan de standaardbestandbeheerder, voor bestandbeheer met rootbevoegdheid.  :)

Overigens ben ik wel benieuwd, wat dan de installatieproblemen waren.... gnome-commander zit gewoon in de pakketbronnen:
sudo apt-get install gnome-commander libgnomevfs2-extra

Re: Extra software nodig??
« Reactie #9 Gepost op: 2015/07/09, 12:42:09 »
@Pjotr ik meen mij te herinneren dat ik bij het installeren van Xubuntu 14.04 dat eens heb willen installeren volgens de toenmalige aanwijzingen volgens jouw website, maar ik kan mij niet herinneren dat ik toen ook  libgnomevfs2-extra
moest installeren en misschien is het daarop toen vastgelopen.
Het installeren duurde toen een eeuwigheid en op den duur heb ik het dus maar afgebroken.
Maar nogmaals nooit nodig gehad.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.