Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adobe Acrobat Reader in 12.10  (gelezen 368 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Adobe Acrobat Reader in 12.10
« Gepost op: 2012/10/28, 14:19:20 »
Ik gebruik enigszins met tegenzin nog steeds Acrobat Reader. Nou heb ik inmiddels Ubuntu 12.10 op mijn laptop gezet.
Alleen vind ik hier die Reader niet meer terug. Dat lijkt me niet helemaal onlogisch. De praktijk was in mijn ogen (helaas) dat het toch de beste software is om een pdf mee te bekijken.

Klopt dat? Is hij uit de software bibliotheek ondanks dat ik alle pakketbronnen heb aangezet. In 12.04 zit hij er nog wel.

Citaat
Ik ben nu de .deb aan het binnentrekken van Adobe.nl. Dat alleen al is een nagelbijter, zo langzaam. En dan is dat softwarepakket ook nog iets meer dan 50 MB. Ik geloof dat ik het maar eens ga proberen zónder ... .

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Adobe Acrobat Reader in 12.10
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/28, 14:31:19 »
Probeer xpdf eens? Lichtgewicht en doet het altijd goed, in mijn ervaring.....

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Adobe Acrobat Reader in 12.10
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/28, 15:19:32 »
Xpdf ken ik. Dat is een fijn licht readertje. Het probleem is vooral dat er soms van die buitenissigheden in een pdf zitten. Dan kom je niet veel verder dan alleen met de Acrobat Reader.

Nou heb ik daar dan wel zoiets bij van "als het niet IN Linux wil, dan wil het maar lekker helemaal niet!" Beetje plagiaat op het aloude Friese spreekwoord "As het nie ken zoas het mot, mot het maar zoas het ken". Jammer genoeg is mijn Fries niet zo goed als mijn Haags, maar jullie snappen het vast wel. Maar soms kom je er niet onderuit.

Maar nou ga ik dat toch eens proberen, tot het gaatje en desnoods er voorbij ook. Wisten jullie trouwens dat je kleine wonderen kan verrichten met een pdf in Inkscape?

Bedankt, Pjotr!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021