Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Chromecast  (gelezen 1439 keer)

Offline Heems152

  • Lid
Chromecast
« Gepost op: 2020/05/29, 20:30:42 »
Ik heb voor weinig in China een chromecast kloon aangeschaft. Als ik via mijn smartphone verbinding wil maken krijg ik de melding dat er geen internetverbinding is. Vlg mij is dit nodig om te kunnen casten. Heeft iemand een oplossing?

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Chromecast
« Reactie #1 Gepost op: 2020/05/29, 21:03:55 »
Bij de echte chromecast..........
Installeer eerst de bijbehorende app op je telefoon.
Je telefoon zet je op je privé thuis WiFi internetverbinding.
Zet bluetooth aan op je telefoon.
Zet tv met chromecast aan (eerste installatie of eerst reset)
Je krijgt een QR code op tv.
Scan deze op de telefoon,  je wordt nu via bluetooth verbonden met de chromecast en kunt een WiFi verbinding maken op de chromecast.
Als deze WiFi verbinding is gemaakt is kun je, al of niet via de bijbehorende app of chromecast enabled streaming diensten, de chromecast aansturen.

Zo ongeveer.......
« Laatst bewerkt op: 2020/05/30, 10:42:18 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Chromecast
« Reactie #2 Gepost op: 2020/05/31, 17:37:29 »
....geen internetverbinding is. Vlg mij is dit nodig ....

Ja want de logjes moeten natuurlijk ook verwerkt kunnen worden.  ^-^
Ook bezig geweest met CC maar wij hebben het niet door gezet.

Onze oplossing: goedkope 2ehands PC met linux er op :D (voor TV en audio) dedicated voor (alle soorten!) media van internet (dus geen chromecast, met zijn beperkte toepassingen).
Wat je op je PC kunt krijgen (beeld en geluid) kun je dan op TV kijken, of beluisteren over audio. En daarop goede scriptblockers en zo om 'meekijkers en loggers' zo veel mogelijk gelegenheid te ontnemen.

Bevalt prima. Al een flink tijdje alweer. Wil het zelfs nog gaan uitbreiden, zo goed bevalt het.
« Laatst bewerkt op: 2020/05/31, 17:40:59 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Heems152

  • Lid
Re: Chromecast
« Reactie #3 Gepost op: 2020/06/01, 13:31:28 »
Ik heb een goedkope laptop van 40 euro en daarbij een tussenstuk die beeld en geluid vertaald naar HDMI  en dat werkt goed. Tussenstuk kostte 50 euro, voordeel is dat niet regelmatig meer een nieuwe android box hoeft aan te schaffen . Mijn chromecast kloon moet het ook gaan doen. Alleen moet ik daarvoor wifi activeren. Zal Ziggo eens bellen voor ondersteuning.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Chromecast
« Reactie #4 Gepost op: 2020/06/01, 15:57:02 »
Zit er een gebruiksaanwijzing bij?
Heb je een typenummer? kunnen "wij" gericht zoeken.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Chromecast
« Reactie #5 Gepost op: 2020/06/02, 15:27:22 »
Ik heb een goedkope laptop van 40 euro en daarbij een tussenstuk die beeld en geluid vertaald naar HDMI  en dat werkt goed. Tussenstuk kostte 50 euro, voordeel is dat niet regelmatig meer een nieuwe android box hoeft aan te schaffen . Mijn chromecast kloon moet het ook gaan doen. Alleen moet ik daarvoor wifi activeren. Zal Ziggo eens bellen voor ondersteuning.

Ja zo iets.
Voor €50 koop je een goede X-core desktop mét HDMI. Een duo-core voor een paar tientjes (prima voor lichtere versie linux). Voor 75 euro koop je een goed laptop (win7 laptop waar linux prima op draait). Vanaf duo-core kun je weer een paar jaar vooruit.
Enige waar je goed op moet letten is voldoende intern geheugen. Minimaal 4Gb.
« Laatst bewerkt op: 2020/06/02, 15:29:09 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Heems152

  • Lid
Re: Chromecast
« Reactie #6 Gepost op: 2020/06/03, 08:15:11 »
Marmitek heeft goede tussenstukjes voor de geïnteresseerden.