Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 11.10 tweede scherm werkt niet  (gelezen 1594 keer)

Offline Conny

  • Lid
Ubuntu 11.10 tweede scherm werkt niet
« Gepost op: 2011/10/17, 18:25:22 »
Ubuntu 11.10 installatie werkte vlekkeloos, maar ik ben gewend te werken met 2 schermen.
Nu lukt het me niet; op beide schermen zie ik het zelfde.
Heb het niet-vrije grafische stuurprogramma FGLRX van ATI geactiveerd maar ook dat brengt geen oplossing.

Ik vink Schermen Spiegelen uit, maar als ik op Toepassen klik, dan krijg ik de mededeling dat de Geselecteerde schermconfiguratie niet kon worden toegepast.

Weet iemand een oplossing? ???

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10 tweede scherm werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/17, 19:32:39 »
Volgens mij wordt er hard gewerkt aan dit probleem.
Kennelijk heeft er iemand (bericht 38) een work-arround gevonden, maar is men nog bezig om het probleem op te lossen en dan via een update aan te bieden.

https://bugs.launchpad.net/ayatana-design/+bug/742544

Ik werk zelf maar met één monitor dus ik kan je niet beloven dat dit echt werkt....
Misschien komt er zo meteen iemand met een betere oplossing want het ziet er wel stoer uit, die oplossing....

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Conny

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10 tweede scherm werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/17, 20:35:00 »
Ik denk niet dat dit mijn probleem is, en in 11.04 werkte het allemaal prima, had ik geen work-around nodig of zo.
Mijn 2e scherm is nu een kloon van de eerste terwijl ik het werkblad wil uitbreiden naar dat scherm.

Maar ik kan me voorstellen dat er idd al hard gewerkt wordt aan dit probleem, want ik zal niet de eerste of de enige zijn...
Misschien moet ik gewoon een tijdje wachten en het dan nog een keer proberen??
Of doe ik iets verkeerd en is het nu al op te lossen?

groetjes, Conny

Offline Brononi

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10 tweede scherm werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/03, 09:31:12 »
Hey Conny,

Idem hier. Een upgrade van 10 naar 11 werkte vlekkeloos. Ik kon beide schermen gebruiken. Nu heb ik zopas mijn computer volledig opnieuw geinstalleerd, en ik kan beide schermen dus ook niet meer gebruiken. Dit is dus telkens mijn doodsangst voor linux te gebruiken. Al jaren is het een gevecht om die schermen deftig te doen werken. Snap niet waarom men daar blijft met klooien... Maar kom, toch nog soelaas gevonden op http://projects.dvdmeer.nl/python-randr/home/nl/

Het komt erop neer dat je in het bestandje /etc/X11/xorg.conf het volgende moet toevoegen in de sectie Screen

SubSection "Display"
    Virtual 3840 1200


ps De 3840 1200 is jouw gewenste schermresolutie. Dit kan je halen uit de foutmelding die je kreeg.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/03, 09:55:41 door Brononi »