Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos internet ubuntu10.04  (gelezen 738 keer)

Offline dnalor37

  • Lid
draadloos internet ubuntu10.04
« Gepost op: 2012/03/05, 19:19:48 »
Ik werk met ubuntu 10.04 op een laptop waar geen windows opstaat. Thuis kan ik met kabel op internet bij telenet zonder dat ik iets moest invullen.
maar ga ik bij mijn dochter die in Nederland woon en draadloos internet heeft, weet ik niet wat ik allemaal moet invullen.
Ik ga naar draadloos internet waar ik een venster te zien krijg en ik kan kiezen tussen kabel, draadloos, beveilgd draadloos.
Maar verder weet ik niet wat ik dan in het venster moet invullen.
kan iemand mij stap voor stap verder helpen.
dank bij voorbaat

Re: draadloos internet ubuntu10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/05, 19:25:21 »
Klik rechtsboven op het netwerkpictogram (twee pijtljes of een pictogram dat het uitzenden van radiogolven uitbeeldt). Er verschijnt een menu met o.a. de beschikbare draadloze netwerken, kies hieruit het juiste netwerk. Voer, indien gevraagd, het netwerkwachtwoord in.

Offline dnalor37

  • Lid
Re: draadloos internet ubuntu10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/05, 19:31:31 »
Ik heb dat gedaan rechts boven geklikt enkreeg   dan het venster netwerken waar ik dan een venster naar draadloos kon kiezen, maar verder geraakte ik niet.
groetjes

Re: draadloos internet ubuntu10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/05, 19:34:56 »
Wanneer je met de linkermuisknop op het genoemde pictogram klikt, verschijnt er geen menu met beschikbare netwerken?

Offline Bloom

  • Lid
Re: draadloos internet ubuntu10.04
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/05, 19:39:49 »
Je moet wel LINKS klikken op dat netwerkpictogram, niet rechts. Dan verschijnt een lijst met alle gedetecteerde draadloze netwerken in de buurt. Klik op dat van je dochter. Nu vraagt hij het wachtwoord voor het draadloze netwerk. Dat moet je dochter je kunnen vertellen. Vul dat in. Nu vraagt hij je eigen beheerwachtwoord om dat draadloze wachtwoord in de systeemsleutelbos op te slaan. Je kunt dat annuleren, maar dan zal hij iedere keer weer naar het draadloze wachtwoord vragen. Heb je het wel laten opnemen in de systeemsleutelbos, dan vraagt je laptop bij iedere systeemstart in het huis van je dochter om het sleutelboswachtwoord (dat is dan dus je eigen wachtwoord, niet dat van je dochter!). Je kunt vermijden dat het sleutelboswachtwoord gevraagd wordt door rechts te kikken op het netwerkpictogram, 'verbindingen bewerken' en dan het tabblad draadloos. Klik op het draadloze netwerk van je dochter en kies "Bewerken" aan de rechterkant. Er opent zich een editeervenster voor draadloze netwerken met de gegevens van het netwerk van je dochter ingevuld. Links onderaan zie je een vakje met 'Beschikbaar voor alle gebruikers' dat standaard niet aangevinkt staat. Vink het aan. Vul je beheerwachtwoord in zodra dat gevraagd wordt. Toepassen en afsluiten. Nu zal je laptop voortaan automatisch aankoppelen op het WLAN van je dochter.