Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp op afstand  (gelezen 2982 keer)

demidam

  • Gast
Hulp op afstand
« Gepost op: 2008/05/19, 22:34:41 »
Hallo,

Ik weet niet of dit het juiste draadje is, maar ja. Ik wil graag verbinding maken met de laptop van mijn ouders om te kunnen helpen. Ik heb wel iets kunnen vinden op internet, maar het is niet gelukt.
Mijn ouders en ik hebben allebei Ubuntu 8.04. Ik zou dit echt graag voor elkaar krijgen, want zij hebben echt af en toe hulp nodig. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Greetz,

Demidam

Offline joop905

  • Lid
Hulp op afstand
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/19, 23:39:10 »
kijk hier eens naar  http://forum.ubuntu-nl.org/topic/21173
werkt goed.

grJ,

Offline rja

  • Lid
Hulp op afstand
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/19, 23:52:57 »
Ik gebruik hier cSpace voor, om bijvoorbeeld de Windows XP machine van m'n moeder over te nemen, hoef je niks in de firewall open te zetten, wat je bij vnc volgens mij wel moet.

http://cspace.in/

Hier een instructie die ik gemaakt hebt :

Space installeren ubuntu.

In de directory waar Cspace gedownload is.

unzip CSpaceSrc126.zip

sudo apt-get install python-ncrypt
sudo apt-get install python-qt4
sudo apt-get install python-pycurl

In de directory waar de zip van Cspace is uitgepakt.

python CSpace.pyw

Kun je een script van maken.

Werking Cspace.

Bij eerste keer opstarten vraagt hij om een password - goed onthouden anders ben je alle
contacten kwijt - hij genereerd een nummer, gegenereerde KEYID onthouden.

Op de tweede computer Cspace installeren, zelfde procedure als hier boven, KEYID onthouden

Op de eerste computer, Add Contact, bij keyid :  KEYID tweede computer invullen , op de knop Fetch Public Key
drukken, als het goed is wordt de tweede computer gevonden, public key toevoegen.

Op de tweede computer, Add Contact, bij keyid : eerste KEYID invullen , op de knop Fetch Public Key
drukken, als het goed is wordt de eerste computer gevonden, public key toevoegen.

Er kan alleen verbinding worden gemaakt, als aan beide zijden, de public keys bekend zijn.

Als je verbinding wilt maken met een computer, op de rechtermuis knop drukken, heb je o.a de mogelijkheden :
Text Chat, Send Files Remote Desktop. Als op je Send Files of Remote Desktop, zal op de andere computer eerst worden
gevraagd of de eerste verbinding mag maken, als dat zo is, wordt bijvoorbeeld via Remote desktop VNC opgestart.

demidam

  • Gast
Hulp op afstand
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/29, 20:54:44 »
rja,

Cspace op beide computers geinstalleerd. Precies gedaan wat je zei, maakte verbinding met andere computer, hierbij moest de andere computer toestemming verlenen. Na op allow geklikt te hebben verdween dit niet en kon ook geen verbinding maken. Ik probeer ook nog steeds via hulp op afstand verbinding te maken, lukt ook niet.
Als dit toch allemaal zo makkelijk is, wat gaat er dan fout???

Gr. D

Offline rja

  • Lid
Hulp op afstand
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/29, 23:04:28 »
Citaat van: demidam
rja,

Cspace op beide computers geinstalleerd. Precies gedaan wat je zei, maakte verbinding met andere computer, hierbij moest de andere computer toestemming verlenen. Na op allow geklikt te hebben verdween dit niet en kon ook geen verbinding maken. Ik probeer ook nog steeds via hulp op afstand verbinding te maken, lukt ook niet.
Als dit toch allemaal zo makkelijk is, wat gaat er dan fout???

Gr. D
Geen idee, ik heb nog geen problemen gehad met Cspace.

Cspace, werkt niet via proxy's, maar dat neem ik niet aan, dat het probleem is, want anders had je geen verbinding kunnen maken.

Offline rja

  • Lid
Hulp op afstand
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/30, 14:40:46 »
Citaat van: demidam
rja,

Cspace op beide computers geinstalleerd. Precies gedaan wat je zei, maakte verbinding met andere computer, hierbij moest de andere computer toestemming verlenen. Na op allow geklikt te hebben verdween dit niet en kon ook geen verbinding maken. Ik probeer ook nog steeds via hulp op afstand verbinding te maken, lukt ook niet.
Als dit toch allemaal zo makkelijk is, wat gaat er dan fout???

Gr. D
Houd een firewall die verbinding tegen ?

demidam

  • Gast
Hulp op afstand
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/30, 17:16:47 »
Ik heb geen idee. We hebben allebei Ubuntu 8.04, dus ??

Offline rja

  • Lid
Hulp op afstand
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/01, 03:25:29 »
Jammer dat cSpace niet goed werkt onder Linux, de Windows XP versie werkt beter dan de Linux versie, jammer genoeg, voor Windows zijn er alternatieven, voor Linux niet.

En geen programmeurs, die dit programma goed werkend maken onder Linux, de source is er.

Dus terug naar Vnc, je moet op de router, waarvan je pc wilt overnemen, poort 5900 forwarden, naar de pc die je  wilt overnemen, volgens mij.