Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Activation of network connection failed  (gelezen 3485 keer)

Offline Palantir

  • Lid
Activation of network connection failed
« Gepost op: 2021/02/12, 11:55:14 »
Beste Forum-leden,
Ubuntu 20.04.2 LTS geinstalleerd op een bootable USB stick in gebruik met een HP ProBook 650.
Het probleem is dat bedrade netwerk geen verbinding maakt, WIFI werkt.
De foutmelding komt met enige regelmaat: Activation of network connection failed
Uiteraard heb ik het internet al afgestruind naar tips maar helaas nog zonder resultaat.
Het ligt NIET aan bekabeling-switches-routers etc. omdat als de laptop onder windows opstart het bedrade netwerk functioneert.

Zie bijlage met gedetailleerde informatie.
Wat volgens mij goed gaat is dat de driver=e1000e wordt geladen, dit is de juiste voor de gedecteerde hardware.

Als er iemand is die door de gedetaileerde info wilt kijken en een tip kan geven, alvast mijn dank daarvoor.

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Activation of network connection failed
« Reactie #1 Gepost op: 2021/02/12, 16:02:38 »
Er is gisteren een 20.04.2.0 hotfix iso uitgebracht, probeer die eens.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Palantir

  • Lid
Re: Activation of network connection failed
« Reactie #2 Gepost op: 2021/02/17, 15:16:06 »
Beste M_aD
Nieuwer versie Ubuntu geprobeerd, verhelpt de fout niet.
Ubuntu 16.04.7 (32 bit) en 18.04.5 geven dezelfde fout.
BIOS van de HP Probook bijgewerkt naar de laatste versie, verhelpt de fout niet.

Suggesties?

Offline Palantir

  • Lid
Re: Activation of network connection failed
« Reactie #3 Gepost op: 2021/02/18, 11:50:34 »
Beste forumleden,
Het volgende heb ik geconstateerd.
De netwerk verbinding functioneert goed op een laptop waar op de interne schijf (hdu) Ubunutu versie 20.04.2.0 is geinstalleerd.
De fout activation of network connection failed verschijnt na booten vanaf een USB stick op bovenstaande laptop met dezelfde versie Ubunutu.

Hierna later op de laptop geboot vanaf USB-stick waarmee de hele situatie eerder was onderzocht, werkt de netwerk verbinding (opeens) goed.  :|

Dit levert slecht reproduceerbare omstandigheden op dat het fout zoeken extra bemoeilijkt. Dat is de reden dat ik deze "threat"  afsluit.