Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE-ontwikkelaars brengen 'Homerun' uit: Unity-achtige interface  (gelezen 877 keer)


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: KDE-ontwikkelaars brengen 'Homerun' uit: Unity-achtige interface
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/14, 20:12:35 »
Het gaat hier alleen om het Kickoff menu dat veranderd wordt in een full screen dash-achtige kloon... Op zich best leuk, maar je moet nog wel wat werkbalken enzo verslepen.

Niettemin ga ik dit ding zekers installeren, een mooie uitbreiding op Kunity!

Re: KDE-ontwikkelaars brengen 'Homerun' uit: Unity-achtige interface
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/14, 20:27:46 »
Op het eerste zicht een leuke feature, maar zit een gemiddelde KDE-gebruiker daarop te wachten ?

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, alleen zou ik niet graag zien dat het eigenzinnige, en al vooruitstrevende, van KDE zou vervangen worden met dat 'populaire' van Unity. Ik hoop dat ze bij KDE dat goed begrijpen dat men zeker ook kiest voor de opzet van KDE, niet zozeer het achternalopen van Unity. Ik denk dat er maar weinig zijn die KDE kiezen specifiek voor Qt.

Soit, we zullen wel zien wat ervan komt in de toekomst.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: KDE-ontwikkelaars brengen 'Homerun' uit: Unity-achtige interface
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/14, 20:30:52 »
Zo, HomeRun staat er op. Eerste reactie: Beta software was het hè :P

De opzet is ronduit goed, en overzichtelijker dan Unity. Voor eenieder die Kunity gebruikt is dit een aanrader.

En ik gebruik KDE wel mede om QT, maar ook om de aanpasbaarheid ;)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: KDE-ontwikkelaars brengen 'Homerun' uit: Unity-achtige interface
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/14, 23:20:09 »
Ik vind het nogal lijken op de netbook-interface.

Als er een doelgroep voor is, vind ik het allemaal prima. Als de gewone KDE-interface maar blijft  :evil:
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Ramana

  • Lid
Re: KDE-ontwikkelaars brengen 'Homerun' uit: Unity-achtige interface
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/15, 10:14:29 »
Op het eerste zicht een leuke feature, maar zit een gemiddelde KDE-gebruiker daarop te wachten ?

Hier een gemiddelde KDE-er  :)
Ja, zat er wel een beetje op te wachten.  Dat wil zeggen met al die nieuwe zoek- en start-benaderingen als Unity, Gnome3, Metro, Cinnamon en starters als Lancelot, Daisy e.d.  zat ik te experimenteren hoe de ideale KDE-desktop er voor mij zou uit zien.

Het aardige van KDE met z'n plasmoids is dat het zo flexibel is. Je wordt niet gedwongen tot een bepaalde vormgeving.

Mń eerste indruk is goed. Zo te zien is Homerun goed instelbaar.  Eens kijken of het bevalt.

Offline Ramana

  • Lid
Re: KDE-ontwikkelaars brengen 'Homerun' uit: Unity-achtige interface
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/15, 14:28:17 »
Zo´n full screen menu is best wel handig. Het eerst tabblad gevuld met favoriete applicaties, favoriete locaties en recente documenten.
Dit werkt snel en overzichtelijk, temeer omdat je applicaties welke niet in favorieten staan direct kunt vinden door een paar letters van de naam in te typen (net als bij het Kicker-menu). 

Hier een (lange) uitleg van Homerun: http://www.youtube.com/watch?v=jJVzLIP8L6U

Offline MKe

  • Lid
Re: KDE-ontwikkelaars brengen 'Homerun' uit: Unity-achtige interface
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/15, 16:15:43 »
Op zich bestond iets dergelijks al lang: http://kde-apps.org/content/show.php?content=144078

Offline Ramana

  • Lid
Re: KDE-ontwikkelaars brengen 'Homerun' uit: Unity-achtige interface
« Reactie #8 Gepost op: 2012/11/15, 16:31:28 »
Op zich bestond iets dergelijks al lang: http://kde-apps.org/content/show.php?content=144078

Ja, die kende ik al. Probeerde ik laatst weer te installeren, maar dat lukte niet.  Is ook geen plasmoid.
Maar misschien aardig om deze twee eens met elkaar te vergelijken.

edit: zo te zien staat de ontwikkeling van Takeoff al meer dan een jaar stil.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/15, 16:34:55 door Ramana »

Re: KDE-ontwikkelaars brengen 'Homerun' uit: Unity-achtige interface
« Reactie #9 Gepost op: 2012/11/15, 20:10:34 »
Op zich bestond iets dergelijks al lang: http://kde-apps.org/content/show.php?content=144078

1 Dat is geen Unity-interface maar een combi van GNOME 3+Mac OSX Launchpad en dat heeft de ontwikkelaar zelf ooit gezegd. Homerun is een Unity-interface.
2 Buiten dat is het nog dood ook.

Offline MKe

  • Lid
Re: KDE-ontwikkelaars brengen 'Homerun' uit: Unity-achtige interface
« Reactie #10 Gepost op: 2012/11/15, 22:26:54 »
Hmmm, zie het verschil niet. Maar maakt niet uit hoor.  Het werkt idd niet meer. Ik had het nog geprobeerd in 11.10. Maar er zat weinig meerwaarde aan en dat verwacht ik ook in dit nieuwe initiatief. Maar het is weeer een leuke nieuwe optie, dat wel.