Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost onder XP, Linux eet dat niet] Libre Office en faxen  (gelezen 1110 keer)

Offline yJi

  • Lid
Ik wil een brief versturen via fax via mijn modem.
Ik heb dat geconfigureerd in LibreOffice, maar dan blijkt als ik wil faxen dat het hele programma niets meer doet.
Het lijkt er op dat het 'hangt' op dat onderdeel faxen. Kan dat?
Mogelijke oplossing graag hier, en dank alvast voor uw input.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/07, 10:15:55 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Libre Office en faxen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/03, 18:00:35 »
Hallo, probeer je dat over een adsl-lijn te doen? Dat gaat --voor zover mij bekend-- niet lukken.

Offline yJi

  • Lid
Re: Libre Office en faxen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/03, 23:14:13 »
Hallo, probeer je dat over een adsl-lijn te doen? Dat gaat --voor zover mij bekend-- niet lukken.

Waarom kan dat dan niet over een adsl lijn? Ik heb een Fritzbox modem van mijn internet aanbieder.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Libre Office en faxen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/03, 23:30:39 »
Een FAX is een analoog apparaat, daar moet je dan ook een analoog modem met FAX mogelijkheid voor hebben, dat je aansluit tussen je telefoon en de "muurdoos".
Tegenwoordig is inscannen, emailen en bij de geadresseerde uitprinten meer gebruikelijk...........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Libre Office en faxen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/04, 12:18:16 »
Waarom kan dat dan niet over een adsl lijn? Ik heb een Fritzbox modem van mijn internet aanbieder.
Hmm, ik begin nu toch te twijfelen, met de Fritzbox in onderstaande link zou faxen wel mogelijk zijn over adsl (de 2+-variant)

http://www.xs4all.nl/klant/service/internet/fritzbox.php

Offline yJi

  • Lid
Re: Libre Office en faxen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/04, 13:47:29 »
Waarom kan dat dan niet over een adsl lijn? Ik heb een Fritzbox modem van mijn internet aanbieder.
Hmm, ik begin nu toch te twijfelen, met de Fritzbox in onderstaande link zou faxen wel mogelijk zijn over adsl (de 2+-variant)

http://www.xs4all.nl/klant/service/internet/fritzbox.php

Ja hoor, ik heb net met de helpdesk van x24all gebeld en ik kan maar liefst 3 analoge telefoons (waaronder een fax)  aansluiten, 4 computers en een usb printer die dan een netwerkprinter wordt.

Dit dan met mijn Fritzbox 7170 modem, met de uitgebreidere Fritzbox modems kun je er nog meer mee.

Wat een mogelijkheden geven deze modems hoor, dus nog eens waarom werkt die fax optie dan niet onder LibreOffice. Heb ik daar dan een extra programma voor nodig.
Want alle extra  harde usb schijven werken ook op die usb poort op mijn Fritzbox. Dat worden dan ook netwerk usb schijven dus.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Libre Office en faxen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/04, 17:01:40 »
Voor die ene keer dat je een fax verstruurd, zou ik me de moeite besparen en kijken of het via internet (web) of email kan:
http://www.makeuseof.com/tag/send-email-fax-machine/

Offline yJi

  • Lid
Re: Libre Office en faxen
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/05, 11:24:56 »
Voor die ene keer dat je een fax verstruurd, zou ik me de moeite besparen en kijken of het via internet (web) of email kan:
http://www.makeuseof.com/tag/send-email-fax-machine/

Heb jij de aangekondigde opties zelf gebruikt? Immers in de responses staat duidelijk dat het niet werkt vanuit Europa. En een fax hoef ik ook niet te hebben hoor, mijn ingebouwde modem doet dat al wanneer er een programma opstaat dat ook kan faxen.
Ja ik weet dat je ook gelijk hebt, dat het meestal wel met een e-mail kan, maar niet alles hoor.
Vanuit WP/Microsoft Word kan ik faxen maar alleen maar vanuit XP, is er ook zoiets voor Linux Xubuntu?
Immers LibreOffice zegt wel zoiets, alleen lukt het me nog niet.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Libre Office en faxen
« Reactie #8 Gepost op: 2012/08/06, 15:46:47 »
Kan u op één of andere manier uw ingebouwde modem aanspreken? Ik krijg mijn softmodem ook niet werkend onder Ubuntu of een andere linux variant. En ja, ik heb reeds meerdere besturingssystemen naar de knoppen geholpen door het te proberen. (Martian modem is de software die zogezegd de softmodem zou moeten doen werken. Ik volg wel het project niet meer.)
Tegenwoordig bel ik ook via VOiP. Onder het besturingssysteem van Microsoft kan ik probleemloos faxen, sms'en en zelfs inbellen op een server via de 56 Kb modem. Dat laatste doe ik alleen bij oudere computers zonder netwerkvoorziening, maar het kan dus wel degelijk! Het Adsl signaal is slechts drager van de VOiP, bijgevolg is alles en zelfs meer mogelijk dan bij een analoge verbinding. (Er staan nummers geblokkeerd in de software van mijn VOip-toestel. Als zo'n geblokkeerd telefoonnummer mij opbelt, krijgt hij automatisch de bezettoon te horen. Wat is dit heerlijk om toe te passen bij enquête- en reclame-bureaus!  ;) )
« Laatst bewerkt op: 2012/08/06, 15:50:20 door Pattattezak »

Offline yJi

  • Lid
Re: Libre Office en faxen
« Reactie #9 Gepost op: 2012/08/07, 10:14:13 »
Kan u op één of andere manier uw ingebouwde modem aanspreken? Ik krijg mijn softmodem ook niet werkend onder Ubuntu of een andere linux variant. En ja, ik heb reeds meerdere besturingssystemen naar de knoppen geholpen door het te proberen. (Martian modem is de software die zogezegd de softmodem zou moeten doen werken. Ik volg wel het project niet meer.)
Tegenwoordig bel ik ook via VOiP. Onder het besturingssysteem van Microsoft kan ik probleemloos faxen, sms'en en zelfs inbellen op een server via de 56 Kb modem. Dat laatste doe ik alleen bij oudere computers zonder netwerkvoorziening, maar het kan dus wel degelijk! Het Adsl signaal is slechts drager van de VOiP, bijgevolg is alles en zelfs meer mogelijk dan bij een analoge verbinding. (Er staan nummers geblokkeerd in de software van mijn VOip-toestel. Als zo'n geblokkeerd telefoonnummer mij opbelt, krijgt hij automatisch de bezettoon te horen. Wat is dit heerlijk om toe te passen bij enquête- en reclame-bureaus!  ;) )

Blij met jouw bericht, want onder Windows XP gaat dit dus wel, ik ga Xubuntu ook niet weer ziek maken
want zo kan ik ook het op afstand bestuurbare programma onder Linux niet installeren maar onder XP werkt dat dus perfect. Even de firewall op snoopen zetten en alles is in te stellen.
Ook in de Fritzbox kan ik dat net als de nummers die jij noemt kan het ook daar, maar dat doe ik ook onder Voip net als jij dus!

Dank je Patattezak!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro