Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Network niet gevonden bij plugin downloaden HPLIP  (gelezen 589 keer)

Network niet gevonden bij plugin downloaden HPLIP
« Gepost op: 2010/11/21, 16:59:49 »
Beste mensen van het forum,

Ik ben een beginner met Ubuntu, maar gebruik het al meer dan een jaar in mijn bedrijfje. Meestal los ik problemen wel op, maar nu moet ik het opgeven. Wat is het geval? Ik heb Ubuntu 10.04.1 geïnstalleerd op een AMD 64 machine. Ik heb een HP laserjet p1005 printer. De printer wordt wel herkend door de computer, maar printopdrachten worden niet uitgevoerd. Als ik de printer aan zet verschijnt er een soort terminalvenster, waar me gevraagd wordt om een plugin te downloaden. Ik druk op enter en het volgende bericht luidt: Network not detected. Dus krijg ik de printer niet aan de praat.

Nou zit ik op een proxy netwerk met een langzame verbinding (56 kB/min). De proxy instellingen heb ik via Systeem>Voorkeuren>Netwerkproxy ingesteld op proxy.naamverbinding.nl via handmatige proxyconfiguratie. Ik heb "dezelfde proxy gebruiken voor alle protocollen" aangevinkt.

Na wat zoeken op internet kwam ik op dit forum, waar men hetzelfde probleem heeft, met zowaar een oplossing:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1507589

De oplossing staat in de vijfde post van ma2k1.

Nu kan ik de terminal wel gebruiken, maar ik weet absoluut niet wat ik doe en zou graag raad willen van iemand die me kan uitleggen hoe ik www.google.com zou kunnen toevoegen aan /etc/hosts. Dat schijnt de oplossing te zijn, hoewel ik niet zie wat google te maken heeft met mijn printer of de driver ervan. Ik weet ook niet wat /etc/hosts is en hoe je er iets aan toe zou moeten voegen, bovendien zouden dat dan getallen moeten zijn ipv een leesbare URL?

Hulp wordt erg gewaardeerd, want over een paar dagen is de printer echt nodig.

Alvast bedankt!

Re: Network niet gevonden bij plugin downloaden HPLIP
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/21, 17:34:22 »
Nog even voor de volledigheid: internet werk prima en ook updates kan ik gewoon (nou ja, erg langzaam) binnenhalen.