Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mail Washer  (gelezen 719 keer)

Offline rietje

  • Lid
Mail Washer
« Gepost op: 2015/11/21, 09:42:44 »
In Windows heb ik vroeger MailWasher gebruikt om emails te kunnen lezen vooraf aan het binnenhalen bij Thunderbird.
Dit werkte fantastisch, veel spam eruit gehaald en ellende voorkomen.
Is er nu voor xubuntu ook een dergelijk programma te krijgen? Dus het kunnen controleren van email wanneer het nog bij de server staat.
Wie heeft een goede tip?
Groetjes.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Mail Washer
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/21, 09:52:32 »
Webmail om je mail te lezen bij je provider op de server?!
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline rietje

  • Lid
Re: Mail Washer
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/21, 11:16:00 »
Wat ik bedoel is je email lezen voordat je ze binnenhaalt van je provider. Dat is wat MailWasher ook doet.

Frederik

  • Gast
Re: Mail Washer
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/21, 11:18:19 »
Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan? zonder hulp van weer een extra programma.
Thunderbird heeft een uitstekend spamfilter en als dat geactiveerd is en getraind is ben je verlost van spam.
Ik kan mij nu al niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een spambericht in Thunderbird heb gezien.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mail Washer
« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/21, 11:52:13 »
Desnoods gooi je er ook nog Gmail tussen..... Ook die heeft een uitstekend spamfilter.

Als je POP3-ondersteuning inschakelt in Gmail, dan kun je gewoon Thunderbird blijven gebruiken. Dan heb je dubbele spamfilters.  =D

Offline rietje

  • Lid
Re: Mail Washer
« Reactie #5 Gepost op: 2015/11/21, 11:55:52 »
Ik heb jaren ervaring om te weten dat het systeem van Thunderbird niet dieemails eruit filtert die het gevaarlijkst zijn, zoals laatst emails met aanbiedingen van tot € 500,- boodschappentegoed waarmee je dan opgelicht wordt d.m.v.hoge telefoonkosten.
Dergelijke emails haalde ik er vroeger uit in MailWasher. Doet Thunderbird niet!

Offline rietje

  • Lid
Re: Mail Washer
« Reactie #6 Gepost op: 2015/11/21, 11:56:56 »
Pjotr,
Hoe regel je dat om Gmail ertussen te zetten? Graag advies.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Mail Washer
« Reactie #7 Gepost op: 2015/11/21, 14:58:56 »
Rietje, wat ik schreef nog even herhalen, ter herlezing:
Webmail om je mail te lezen bij je provider op de server dus voordat je de boel binnenhaalt.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline rietje

  • Lid
Re: Mail Washer
« Reactie #8 Gepost op: 2015/11/21, 15:25:47 »
Sorry Koos,
Ik dacht dat Webmail alleen toegankelijk was voor KPN klanten. Hoe kom ik daar anders in?

Offline koos4401

  • Lid
Re: Mail Washer
« Reactie #9 Gepost op: 2015/11/21, 16:13:32 »
Mijn provider, Zeelandnet, heeft gewoon zijn eigen server met webmail voor zijn klanten.
Ik log daarop in met naam en wachtwoord en vind keurig op de server staan wat ik binnen kan gaan halen (op dezelfde laptop of later thuis) en wis bij voorbaat de rest. Ook verdraaid handig bij langer verblijf in het buitenland: je leest, reageert waar nodig en kan de rest of wegkieperen(= naar de trash) of laten staan.
Hoe jouw provider dat heeft georganiseerd weet ik niet. Navragen of nazoeken op zijn site?

PS:  Sorry is niet nodig, hoor.
In ieder geval: XS4ALL heeft 't ook; kijk maar eens in de kop van hun home-page.  (Aanvullende edit)
« Laatst bewerkt op: 2015/11/21, 16:19:57 door koos4401 »
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline rietje

  • Lid
Re: Mail Washer
« Reactie #10 Gepost op: 2015/11/22, 11:43:57 »
Bij Telfort krijg ik alleen in webmail informatie-emails van Telfort zelf. Jammer.

Frederik

  • Gast
Re: Mail Washer
« Reactie #11 Gepost op: 2015/11/22, 11:50:36 »
Dat bestaat niet. Als je een Telfort abonnement hebt en je gebruikt een Telfort e-mail adres dan komt alle e-mail die gekoppeld is aan dat adres bij de webmail van Telfort binnen.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Mail Washer
« Reactie #12 Gepost op: 2015/11/22, 12:05:32 »
Zelf heb ik dat alles via gmail loopt, bij gmail ingesteld dat alles naar mijn provider gaat.
Voordeel is als je gmail als mail adres gebruikt, dat je bij wisselen van provider, je alleen bij gmail je nieuwe email adres moet ingeven, en je mail komt weer.
Je hebt wel eenmalig, dat je alle mail adressen moet wijzigen, zodat iedereen naar je gmail stuurt.

(Bij gmail ook de 2 weg verificatie gebruiken, dus code om in gmail te komen, via je telefoon laten lopen.)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Mail Washer
« Reactie #13 Gepost op: 2015/11/22, 16:21:18 »
Als je thunderbird "traint" op die ongewenste mails (je markeert ze handmatig als spam), dan zal ook thunderbird gaandeweg ook automatisch dergelijke mails als spam herkennen, zo markeren en, als je dat zo instelt, die mails automatisch naar spam doorsluizen.

Alles via gmail doorsluizen houdt in dat je je mails van je standaard account doorstuurt naar gmail, en daarna de mails raadpleegt op gmail (via de webmail, via een app, via thunderbird ... de mogelijkheden zijn zeer ruim). Best is hiervoor een forward in te stellen bij je provider (de mails worden ogenblikkelijk doorgestuurd naar je gmail adres). Als je provider dit niet toestaat, dan kan je nog je mail in gmail laten binnenkomen via POP (gmail gedraagt zich hier als een ouwerwetse email client, die nu en dan de mail van je provider binnen haalt). Er zijn geen andere mogelijkheden: als je provider noch forwarding toelaat, noch POP ondersteunt, dan kan dit niet.

gmail kan je zo instellen dat je mail kan versturen via je standaardaccount. Je kan zo gmail gebruiken zonder dat iemand anders dat door heeft. gmail heeft inderdaad een zeer goede anti-spam filter, die andere spam filters overbodig maakt.

Offline rietje

  • Lid
Re: Mail Washer
« Reactie #14 Gepost op: 2015/11/22, 17:39:28 »
Bedankt jullie voor alle goede tips. Toch mis ik dan het gemal van MailWasher om op de server eerst alle emails te kunnen lezen.
Ik experimenteer voorlopig met jullie adviezen,

Offline koos4401

  • Lid
Re: Mail Washer
« Reactie #15 Gepost op: 2015/11/22, 18:43:19 »
Hier https://webmail.telfort.nl/mail/main wordt toch dapper gesuggereerd dat mijn beschrijving bij Zeelandnet ook voor jou geldt.  Let wél op welke naam en welk wachtwoord je gebruikt!
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Mail Washer
« Reactie #16 Gepost op: 2015/11/23, 10:05:27 »
Klopt,ik heb zelf bij Telfort een abonnement gehad,nu bij Vodafone heb ik geen webmail en andere ongemakkelijkheden.Als het abonnement af loopt ga ik weer terug naar Telfort!
Die videorecorder van Vodafone is ook tamelijk irritant.
« Laatst bewerkt op: 2015/11/24, 10:54:16 door TopGear »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.