Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: topcom butler 4012 USB voip  (gelezen 2025 keer)

topcom butler 4012 USB voip
« Gepost op: 2008/11/13, 20:12:00 »
Hoi,

Heb hier twee voip telefoons gekregen die 'skype certified' zijn. Als ik deze aansluit worden ze blijkbaar wel herkend in ubuntu intrepid. Ik kan nl bij skype/options.sound devices selecteren voor 'C usb Headset ....' Hij herkent de boel als ware een headset. Ik krijg twee mogelijkheden: hw of plughw. Welke te kiezen, geen van beide werkt.

Heeft iemand een idee hoe ik ze aan de praat kan krijgen?
Dank.

Re: Ander toestel dan maar?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/26, 21:12:23 »
Geen antwoorden? Oei dat voorspelt niet veel goeds....

Vraag: heeft iemand weet van een draadloos voiptoestel dat perfect werkt onder ubuntu en skype voor linux?

Re: topcom butler 4012 USB voip
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/28, 19:17:21 »
Dat wist ik niet ... maar ik ben eens een kijkje gaan nemen ..... voip telefoons die gee pc nodig hebben kosten wel veel geld blijkbaar .... of kennen jullie goedkopere toestellen die het goed doen?

Re: topcom butler 4012 USB voip
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/28, 19:25:02 »
hoi,

hoop dat het nu doorkomt
ik heb hier tussen het modem en de binnenkomende telefoonlijn een kastje geplaatst de linksys 3102.
Hiermee kun je z.g. VoIP-gesprekken met je normale telefoon voeren in de huiskamer.
Anderne en ik gebruiken dit ding met veel plezier.

Hans

Re: topcom butler 4012 USB voip
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/29, 10:49:45 »
Ziet er inderdaad enorm interessant uit. Maar ... indien je zoals ik telenet freephone 24 heb en dus in feite geen belkosten heb, dan is het minder interessant. Of kan je met dit toestel ook kosteloos naar gsm's bellen?

Offline eXtreem

  • Lid
Re: topcom butler 4012 USB voip
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/29, 11:10:28 »
Ik gebruik zelf een headsetje voor skype, het is de meest simpele oplossing. Ik heb hier de Logitech QuickCall aangesloten, maar heb dit nog niet lekker draaiend gekregen onder Linux. De ontvangende partij hoort alleen maar gekraak zodra je begint te praten.

Onder windows moet ik het nog steeds een keer proberen, maar dat wordt altijd maar wat uitgesteld...
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq