Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rhythmbox loopt vast  (gelezen 1099 keer)

siroopke

  • Gast
Rhythmbox loopt vast
« Gepost op: 2008/03/27, 11:50:46 »
Sedert eergisteren loopt mijn rhythmbox vast; Het pakket speelt 1 nummer af en daarna loopt het compleet vast, zowel bij gewonen play als randon play.

Ik heb software herinstallatie gedaan => nog steeds K0!
Rhythmbox verwijderd en opnieuw geinstalleerd => nog steeds KO!

Rhythmbox verwijderd en banshee geinstalleerd => ook niks , liep ook vast.

Terug Rhythmbox geinstalleerd , hele mps3 (meer dan 10.000) verwijderd en daarna opnieuw 20 mp3 geimporteerd => resultaat : dat ding nog steeds KO!

voordat rhythmbox vastliep had ik wat gerommeld in compiz fusion (werkt prima). Alle instellingen van compiz fusion ge-reset.  met de gedachte dat het daar aan kon liggen
Rhythtmbox nog steeds KO !

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Rhythmbox loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/27, 11:57:33 »
Probeer eens Audacious voor het afspelen van je mp3's. En repareer deze fout in nautilus even (nummer 4):
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu

siroopke

  • Gast
Rhythmbox loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/27, 12:05:06 »
thx pjotr123 , zal deze middag eens zien. Hopelijk werkt het :-) . Zit nu nog op mijn werk  ;)

siroopke

  • Gast
Rhythmbox loopt vast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/27, 13:01:03 »
dus geluid in nautilus afgezet en audacious geïnstalleerd  en natuurlijk meteen geprobeerd . Audacious (handige kleine speler) liep na 1 nummer vast. pffffff Ik vrees dat er een fatal error zit in mijn Ubuntu.

Ik zie daar zo tegen om een volledige herinstallatie te doen want ik werk met een recentere pc ( moederbord Asus p5k , processor intel Core 2 Duo E6550 , nvidia 8600 GTS). Het heeft mij  redelijk veel werk gekost om alle drivers te vinden en geinstalleerd te krijgen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Rhythmbox loopt vast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/27, 13:09:57 »
Het zou wel eens een schijfprobleem (hardware dus) kunnen zijn.

Controleer je schijven eens. Hier http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=471600 kun je lezen hoe:
- booten met een live-cd
- naam van de juiste partities achterhalen met gparted
- controle uitvoeren met e2fsck

siroopke

  • Gast
Rhythmbox loopt vast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/27, 14:35:32 »
Het toeval wil vandaag dat ubuntu automatisch mijn harde schijf heeft gecontroleerd bij opstarten van de pc. Ik kreeg een boodschap in de zin van : You mounted you sh... 24 times .... forced check up.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Rhythmbox loopt vast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/27, 14:37:55 »
Citaat van: siroopke
Het heeft mij  redelijk veel werk gekost om alle drivers te vinden en geinstalleerd te krijgen.
Het lijkt op een beschadigd systeem. Envy of Automatix gebruikt? Die zijn berucht.

Zo ja, Ubuntu opnieuw schoon installeren. Desnoods de bèta van 8.04, dan heb je waarschijnlijk geen enkel driverprobleem meer.

siroopke

  • Gast
Rhythmbox loopt vast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/27, 14:57:11 »
Envy en automatix nog nooit van gehoord. Ken ik niet.
Tot eergisteren liep mijn pc onder ubuntu super lekker. Ik was eigenlijk wel fier dat na lang zoeken en zweten zo goed liep gezien het  een redelijk recente pc is. Ik was overal  al aan het verkondigen dat de mensen moesten overstappen van windows brol naar  linux. ( voor collega's , vrienden, kennissen  en familie  moet ik voortduren hun vastgelopen windows pc's weer op de rails krijgen , ex ict) en nu dit hahaha . Daar ga ik schoon op mijn bek :)


siroopke

  • Gast
Rhythmbox loopt vast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/28, 15:46:13 »
thx voor de tip , pjotr. Ik  had die pakketten al geinstalleerd via  synaptic pakket beheer . Ik wist niet dat je ze kon vinden onder installeren/verwijderen. In ieder geval alweer iets bijgeleerd.
Echter mijn probleem blijft hetzelfde. Ik denk dat toch maar een re-install gaan doen vanavond.

aan iedereen wens ik geweldig goed weekend.