Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD  (gelezen 3986 keer)

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #25 Gepost op: 2008/11/25, 19:53:00 »
BESTE VISTAUS.

Ik werk nu op mijn andere systeem.
Ik kreeg het niet voor elkaar, om ubuntu op mijn XP systeem te herinstalleren. Zoals ik u al mededeelde stond ubuntu op een Unlocated partitie geinstalleerd. Toen ik de Live CD weer zijn werk liet doen, kreeg ik geen optie om op zijn oude partie, opnieuw te laten installeren. Ubuntu wilde wel op mijn XP partitie installeren, maar dat was de bedoeling niet. Had op de Live Cd V8.04 een optie opgezocht, en ik kreeg GParted, daar een optie opgezocht, en vondt een Partitie optie. Daarmee aan het werk gegaan, had de / root [ext3 partitie Gedelet, maar kreeg de SWAP partie niet gedelet. Ik dacht namelijk dat de MAP Root en de MAP SWAP op een Partitie stonden. Ontdekte het namelijk via "Partition Magic V8.0 "Win Partitie Manager.
Nu is mijn hele WinXP systeem naar de .....     Ben nu het weer helemaal opnieuw weer aan het installaleren, zo hou je eigen ook weer bezig.
Als de installatie klaar is, nog enkele applicatie erop install, en dan weer van voren af beginnen.
Ik hou u op de hoogte Vistaus.

Groetjes Ben.

       

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #26 Gepost op: 2008/11/25, 22:21:16 »
Hallo Ben,
als je niets hebt veranderd aan je Windows partitie, en toch wil windows niet meer opstarten, dan kan je proberen om met behulp van supergrub je windows alsnog weer opstartbaar te maken.

http://www.supergrubdisk.org/

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #27 Gepost op: 2008/11/26, 10:58:25 »
Als u toch over nieuwe begint kunt u beter 1 partitie aanmaken met NTFS en 1 partitie met Ext3.
Op NTFS zet u XP en op Ext3 zet u Ubuntu.
Want eerst installeert u XP die dus vanzelf die NTFS ziet, daarna installeert u Ubuntu, die vanzelf de Ext3 ziet.
Tenminste zo zou ik het doen.

Partities maken met Gparted of PM.

Het is beter de partitie voor Ubuntu "unallocated" te laten.
Dan herkend Ubuntu hem vanzelf en zorgt zelf voor de juiste indeling.
Van te voren formateren als ext3 wil nog wel eens voor problemen zorgen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #28 Gepost op: 2008/11/26, 17:02:28 »
Niet echt off-topic hoor. ??

Bijv. Hij ziet geen lege partitie, en doet dus geen voorstel om deze in zijn geheel te gaan gebruiken.
Voor jouw en mij geen probleem, want je gaat handmatig verder, beetje klikken en invullen klaar en doorgaan met die handel.

Echter iemand die niet of nooit pratitioneerd of uberhaupt dit soort dingen doet is het abacadabra...
En wanneer alles automagish gaat worden de / - /home - swap netjes aangemaakt.
Indien handmatig moet je dit echt aangeven,
wanneer zo'n persoon geen goede How To voor zich heeft met plaatjes weet hij/zij dit niet en loopt accuut stuck.

2e prob is wanneer je dit doet dat Gparted het werk overnieuw moet doen.
Namelijk jij maakt 1 partitie.
Echter in het minste geval moeten het er 2 worden namelijk /  en swap.
In het geval van een aparte /home moeten het er 3 worden.....

Het aanmaken van een partitie die reeds ext3 geformateerd word is derhalve tijdverspilling en geeft een risico om dit ook in de mbr gezet word, terwijl het 10 minuten later allemaal gewist en verandert dient te worden.

Dusz  sja ik zie geen voordelen ervan ??

ennuh dan heb ik het nog niet over al die mensen waarbij hun installatie op 5% blijft hangen ??
Toeval ??
« Laatst bewerkt op: 2008/11/26, 21:34:37 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D